حضرت معصومه علیهاالسلام؛ تنها امامزاده ای که زیارتنامه مأثور دارد

میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها

استاد فخر روحانی گفت: از میان تمام امامزاده ها تنها زیارتنامه‌ای که مأثور است و از زبان امام معصوم بیان شده است زیارتنامه حضرت معصومه علیهاالسلام است.

به گزارش روابط عمومی، خانم فخر روحانی در مراسم تشرف جمعی از کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام به زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام، اظهار داشت: شما کارکنان در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام مشغول به کار هستید و از خانه حضرت قدم به خانه دیگر حضرت گذاشته اید.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: وقتی حضرت زهرا علیهاالسلام به شهادت رسیدند و مخفیانه به خاک سپرده شدند، سه نقطه از مدینه به نام مزار حضرت ثبت شد و کسی مزار حضرت را پیدا نکرد به جز پدر حضرت آیت الله مرعشی نجفی که پس از چهل شبانه روز استغاثه، امام معصوم علیه‌السلام را در رویا دیدند که ایشان را برای زیارت حضرت زهرا علیهاالسلام به قم و آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام رهنمون کردند.

فخر روحانی تصریح کرد: حضرت آیت الله مرعشی نجفی به مدت ۶۰ سال هر روز صبح زائر حرم حضرت معصومه علیهاالسلام بودند و قبل از اینکه درب حرم باز شود، در کنار در می ایستادند و عبا بر سر می کشیدند و از شکاف در با حضرت سخن می گفتند.

وی با اشاره به اینکه روز اول ذیقعده در این مکان مقدس حضور داریم، گفت: این چند وقت، بسته بودن درهای حرم به روی ما نشان داد که اگر خدا ما را از اهل بیت علیهم السلام جدا کند، چه حالی پیدا می‌کنیم؛ در ایام کرونا مردم متدین از جمله روحانیون به همراه خانواده های خود به عشق کریمه اهل بیت علیها السلام در اطراف حرم جمع می شدند و به حضرت عرض ارادت می کردند.

توصیه سه امام معصوم به زیارت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به فضایل و  کرامات حضرت معصومه علیهاالسلام، تصریح کرد: این بانوی با کرامت تنها امامزاده ای است که سه امام معصوم علیهم‌السلام زیارت ایشان را به شیعیان توصیه کردند و پاداش زیارت را برشمردند.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «وتَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الْجَنَّةَ بِأجمَعِهِم؛ همه شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه علیهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد» (بحار چاپ بیروت، ج57 ص228)؛ امام رضا علیه السلام فرمودند: «مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّة؛ کسی که او (حضرت معصومه) را زیارت کند در حالی که آگاه به حقش باشد بهشت برای اوست» (بحار الانوار(ط-بیروت) ج48، ص317)؛ همچنین امام جواد علیه السلام فرمودند: «مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ؛ هر كس قبر عمّه ام (حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست» (کامل الزیارات ص324).

فخر روحانی ادامه داد: بر اساس روایات، زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام معادل بهشت است و هر که آن حضرت را با معرفت زیارت کند و حق این بانوی گرامی را بشناسد، مالک بهشت است؛ ما از خانه حضرت زهرا علیهاالسلام و از جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام وارد شدیم و به این بانوی بزرگوار عرض ارادت می‌کنیم.

حضرت معصومه علیهاالسلام؛ تنها امامزاده ای که زیارتنامه مأثور دارد

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به زیارتنامه حضرت معصومه علیها السلام اظهار داشت: از میان تمام امامزاده ها تنها زیارتنامه‌ای که مأثور است و از زبان امام معصوم بیان شده است زیارتنامه حضرت معصومه علیهاالسلام است.

وی با بیان اینکه  حضرت معصومه علیها السلام  بر ما حق دارند، گفت: زیارتنامه حضرت با تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام آغاز می‌شود که عظمت این زیارت را نشان می دهد، همچنین در این زیارتنامه از پنج پیامبر اولوالعزم، چهار پیامبر را یاد می کنیم و سپس برای سلام به ائمه اطهار علیهم‌السلام، زیارتنامه ازصیغه غائب به صیغه مخاطب تغییر می‌کند که نشان می دهد اهل بیت علیهم‌السلام در حرم حضور دارند.

فخر روحانی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به دعاهای پایانی زیارتنامه حضرت معصومه علیهاالسلام، تصریح کرد: اگر یکی از دعاهای پایانی این زیارتنامه برای ما مستجاب شود، دنیا و آخرت ما ختم به خیر می‌شود.

وی تأکید کرد: بیماران بسیاری با توسل به این بانوی باکرامت شفا یافتند و کرامات و عنایات آن حضرت شامل حال بسیاری شده است، زیرا روح آن حضرت آنقدر بزرگ است که بخشیدن برای ایشان سخت نیست.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: کریم کسی است که دریادل است و روح بلندی دارد و حضرت معصومه علیهاالسلام نیز لقب «کریمه اهل بیت علیهم‌السلام» را دارند.

این برنامه به همت اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد و مسئولان برگزاری مراسم در ابتدای برنامه، ماسک و دستکش بین کارکنان توزیع کردند.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱