از سوی شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد:

تصویب رشته «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» در سطح سه حوزه

روان شناسی تربیتی

رشته «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» به عنوان یکی از رشته‌های سطح سه از سوی شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران‌ تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی، رشته «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» طی مصوبه 184 شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از رشته‌های سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران تصویب و ابلاغ شد.

رشته «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» به عنوان یکی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی سطح سه است که ضمن بهره گیری از آموزه‌های اسلامی و به منظور ارتقای اهداف تربیتی، به شناخت مبانی، اصول، روش‌ها و مسائل تربیتی در مکاتب و دیدگاه‌های مختلف اندیشمندان و کسب مهارت لازم در حوزه روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی می‌پردازد.

تربیت مشاور تحصیلی- تربیتی، ایجاد زمینه پژوهش‌های تربیتی با نگاه اسلامی، تقویت توان پاسخگویی به مسائل مطرح در حوزه روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی و تربیت طلاب مستعد جهت ورود به سطوح و دوره‌های بالاتر از جمله اهداف تدوین این رشته است.

طلاب این رشته دیدگاه‌ها، نظریه‌ها و یافته‌های روان شناختی در حوزه آموزش و نیز آموزه‌های اسلامی در حوزه فراگیری دانش و چگونگی تعلیم آن به دیگران را در حد شناخت فرا می‌گیرند و توانایی پاسخگویی به نیازهای علمی در سطح نیمه تخصصی این رشته را کسب و پس از دفاع از پایان نامه خود، دانشنامه سطح سه «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» را دریافت می‌کنند.

این رشته به صورت نیم سالی-واحدی است و به شیوه حضوری و نیمه حضوری ارائه می‌شود که با احتساب پایان نامه و بدون احتساب مرخصی حداقل پنج نیم سال و حداکثر 11 نیمسال به طول می‌انجامد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱