در جلسه درس اخلاق کارمندان جامعه‌الزهرا(س)؛

رسالت سربازان امام زمان(عج) تبیین شد

همتیان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان با بیان اینکه مهمترین آرزوی انسان، سربازی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است، به تبیین رسالت‌هایی که سربازان امام زمان(عج) به عهده دارند، پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد همتیان روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم جایگاه و مسیر خدمت خود، عنوان کرد: اگر ما جایگاه خود را بشناسیم و قدر و منزلت کار و خدمات خود را بدانیم، به آن مؤمن می‌شویم و اگر به کار خود ایمان داشته باشیم، از بهترین عوامل سعادت ماست.

مهمترین آرزوی انسان، سربازی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است

استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: اگر انسان به کار خود ایمان و باور نداشته باشد، زود خسته و آزرده خاطر می‌شود و در آن راهی که انتخاب کرده، با انگیزه و نشاط قدم بر نمی‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان افزود: حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) مرجع تقلید شیعیان می‌فرمودند: گاهی طلبه‌ها از من سؤال می‌کنند که ما نسبت به رسیدن به هدفمان و اینکه وجود ما خیر است، تردید داریم، آیا ما راه را درست می‌رویم و آیا به آرمان‌ها و آرزوهای خود رسیدیم یا نه؟ که من در جواب می‌گویم شما با هدف خود فاصله‌ای ندارید؛ آن لحظه که نام شما در لیست سربازان حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ثبت شد شما به هدف خود رسیدید.

وی با بیان اینکه مهمترین آرمان و آرزوی انسان این است که جزو سربازان امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد، گفت: خدمتگزاری و سربازی امام زمان ارزش بسیار بالایی دارد.

رسالت‌های سربازان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه چیست؟

استاد اخلاق حوزه یادآور شد: امام علی علیه‌السلام به یکی از یاران خویش می‌فرمایند: «فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ؛ همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى‌كوبم و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم» و رسالت‌های سرباز امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه همین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان تصریح کرد: خدمتگزاری امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در محورهایی چون تلاش برای اقامه دین، مبارزه با بدکاران و ستمگران و سد کردن راه شیاطین برای نفوذ به قلوب بندگان خداوند خلاصه می‌شود که از ارزش بالایی برخوردار است.

وی افزود: شخصی به محضر امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: آیا مهدی متولد شده است حضرت فرمودند: نه هنوز متولد نشده است، سپس حضرت فرمودند: «لو ادرکته لخدمته ایام حیاته؛ اگر من عصر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه را درک کنم تا آخر عمر در کنار و در خدمت آن حضرت می‌شتابم».

آینده عالم و بشریت روشن است/ مشکل بشریت به دست امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باز می‌شود

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: امروز شما در مجموعه ای خدمت می‌کنید که متعلق به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است که باید قدر آن را بدانید و برای خدمتگزاری و حضور در تحقق آرمان‌های امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و سربازی آن حضرت باید شرایط و ظرفیت‌هایی را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان یادآور شد: آنچه قرآن مجید و روایات اهل بیت علیهم‌السلام به صورت حتمی بیان می‌کند، این است که آینده عالم و بشریت روشن است و روزی، آن آرمان و حکومت علم و عدل که همه انبیا و اولیای الهی به دنبال آن بودند در سرتاسر عالم به دست حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل بشریت به دست امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باز می‌شود، عنوان کرد: شاید این سؤال مطرح شود که اگر کسی بخواهد در تحقق حکومت جهانی سهمی داشته باشد، برای ورود در این جمع چه باید کرد که قرآن کریم ویژگی‌های این حکومت و کارگزاران این حکومت را بیان می‌کند؛ چنانچه خداوند در آیه 105 سوره انبیا می‌فرماید: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ؛ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!».

بندگان صالح خداوند، وارث حکومت جهانی هستند

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه بندگان صالح خداوند، وارث حکومت جهانی هستند، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد در این حکومت نقشی داشته باشد و جزو کارگزاران حکومت جهانی باشد باید صالح باشد؛ یعنی آن که می‌خواهد در وراثت زمین سهیم باشد، تنها عالم، متقی و زاهد و جزو صابران باشد کافی نیست، بلکه باید صالح باشد که واژه «صالح» تمام اینها و دهها صفات حسنه دیگر را در خود جای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان اضافه کرد: واژه «صالح» دربردارنده همه صفاتی است که لازمه و شرط و مقدمه برای حضور و شرکت در تحقق حکومت جهانی است.

پیامبر گرامی اسلام(ص) صالح خداوند بر روی زمین بود

استاد اخلاق حوزه در ادامه به دوران قبل از ظهور اسلام اشاره کرد که مردم در جاهلیت فرو رفته بودند و چون انسان‌ها در فسادها غرق شدند، لیاقت وراثت زمین از آنان گرفته شد تا جایی که پادشاه حبشه، لشکری را به سرکردگی ابرهه فرستاد تا خانه خدا را خراب کند، مردم خانه خدا را خالی کردند و فرار کردند، اما خداوند با اعجاز، این لشکر را در هم کوبید؛ در همان سال، در مکه کودکی متولد شد که چهل سال بعد به رسالت مبعوث شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله چون از همه صلاحیت‌ها برخوردار بود و صالح بود بخش عظیمی از عالم را تحت حاکمیت علم و عدل درآورد، به طوریکه دشمنان تعجب کردند.

وی ادامه داد: آن حضرت با تربیت شاگردان و انسان‌هایی مانند امام علی علیه‌السلام، سلمان‌ها و اباذر‌ها و مقدادها بخش عظیمی از عالم را به وراثت خود درآوردند، اما بعد از رحلت رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، انسان‌های صالح به انزوا کشیده شدند و بدکاران و ظالمان، میدان‌دار این عرصه شدند، تدین کم شد، بداخلاقی‌ها و بی‌بندو باری‌ها جایگزین صلاحیت‌ها شد و امر به معروف و نهی از منکر ترک و ممنوع شد.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: آن حکومت صالحان که قابلیت و شأنیت وراثت حاکمیت را داشت به حکومت‌ها فاسد و بی بند و بار تبدیل شد، تا جایی که کسانی که بر کرسی حکومت اسلامی نشسته بودند، صلاحیت حکومت را نداشتند و فساد را در زمین گسترش دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان بیان داشت: امام علی علیه‌السلام در یکی از خطبه‌های خود می‌فرمایند: «احکام الهی بر شما نازل شد و از شما به جاهای دیگر صادر شد اما شما با دست خود تبهکاران و ظالمان و ستمگران را بر سرنوشت شئونات خود حاکم کردید و آن لیاقت از شما گرفته شد».

وی با اشاره به جایگاه و منزلت امام علی علیه‌السلام عنوان کرد: آن حضرت به کمیل بن زیاد النخعی فرمود: «ها أنَّ هاهُنا لَعِلماً جَمّاً (و أشارَ بِیَدِهِ الی صَدرِهِ) لَو أصَبتُ لَهُ حَمَله؛ ای کمیل! اینجا (اشاره به سینه‌اش) علوم فراوانی انباشته است اگر برای آن، حاملانی می‌یافتم! که نیافتم! آشکار می‌کردم»؛ همچنین حضرت امیر المؤمنین علیه‌السلام به مردم فرمودند: «سلونی قبل ان تفقدونی؛ از من بپرسید پیش از آنکه از دستم دهید».

کار شما سربازان امام زمان(عج)، کار شهید حججی‌ها یعنی دم تیغ رفتن است

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: امروز امام خمینی(ره)، شهدا و شما مردان و زنان مؤمن قیام و در گوشه ای از عالم شعبه ای از حکومت صالحان را ایجاد کردید که فرصتی بسیار ارزشمند و در عین حال کاری بسیار سخت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان با بیان اینکه کار شما سربازان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، کار شهید حججی‌ها یعنی دم تیغ رفتن است، گفت: امروز حفظ دین مانند گوی آتشین است که در کف دست نگه دارید تا ذغال ذوب شده، سرد شود؛ بر اساس روایات، در آخرالزمان، دینداری و حفظ دین همانند بردن یک چراغ بدون پوشش از شرق عالم به غرب عالم در یک شب طولانی است و امروز این سختی‌ها وجود دارد.

طهارت ماه مبارک رمضان را حفظ کنید

وی تأکید کرد: شما در این مجموعه به خدمتگزاری بپردازید و اخلاق و اعتقادات و معاشرت‌ها و رفتار و کردارتان همانند صالحان باشد تا به امید خدا، این نظام و حکومت طلوع فجری برای طلوع آن حکومت جهان افروز باشد.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه خداوند خلف وعده نمی کند، عنوان کرد: انسانی که از ماه مبارک رمضان بیرون آمده است، پاک و مطهر بیرون می‌آید بنابراین این طهارت‌ها را حفظ کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان با بیان اینکه بهترین آرزوی ما سربازی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است، اظهار داشت: اگر همین مسائل ابتدایی اخلاقی را حفظ و مدیریت کنیم، با سحر در شب عید رمضان خداحافظی نکنیم و اهل سحر باشیم، احساس خواهیم کرد که صلاحیت‌هایی در ما به وجود آمده که می‌توانیم سرباز امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باشیم و آرمان‌های ما در سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه محقق شده است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱