آغاز به کار شوراهای تخصصی جامعه ­الزهرا(س) با تشکیل جلسه شورای فناوری اطلاعات

شورای جامعه

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: شوراهای تخصصی دو وظیفه بررسی و واکاوی موارد ارجاعی و حمایت از تصمیمات گرفته شده را برعهده دارند.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین جلسه شوراهای تخصصی جامعه ­الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور حجت­ الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر و اعضای شورای تخصصی فناوری اطلاعات در این موسسه علمی برگزار شد.

 در ابتدای جلسه، مدیر جامعه­ الزهرا سلام ­الله­ علیها ضمن قدردانی از مدیر دفتر فناوری اطلاعات برای تشکیل نخستین جلسه شورای تخصصی فناوری اطلاعات، اظهار داشت: برگزاری این جلسه در ایام مبارک ماه رمضان و در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه­ السلام را به فال نیک گرفته و امیدوارم با استقرار کامل نظام شورایی و تشکیل تمامی شوراهای تخصصی، بتوانیم از ظرفیت مشورت با متخصصان و مدیران در تصمیمات جامعه استفاده کنیم.

مدیر جامعه با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران، خاطر نشان کرد: خداوند در این آیه نبی مکرم اسلام را امر به مشورت در کارها می‌کند و می‌فرماید پس از آنکه تصمیم گرفته شد با توکل بر خدا کارها انجام شود.

مدیر جامعه در ادامه اضافه کرد: از این آیه دو دستور و راهبرد اساسی قابل بهره‌برداری و فهم است؛ نخست، ضرورت مشورت و رایزنی برای همه مدیران، وقتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله امر به مشورت می شود وظیفه دیگران روشن و مشخص است. در مدیریت فردی بدون مشورت، امکان بررسی همه‌جانبه مسائل نیست زیرا به قول بوذرجمهر همه چیز را همگان دانند، طبیعتاً در تصمیم فردی جامعیت و عمق و دقت تصمیم‌گیری با خرد جمعی نیست.

وی افزود: نکته دوم اینکه ضرورت مشورت نباید به قاطعیت و تصمیم‌گیری‌های مدیر ضربه وارد کند و قدرت تصمیم‌گیری را خدشه‌دار کند. مدیر در حوزه خاص خودش و طبق ضوابط باید بتواند تصمیم‌گیری کند. بنابراین شوراها ضمن اظهارنظر صریح و تصویب قاطع در حوزه مسئولیت خودشان باید از ورود به حوزه خاص مدیریت و تصمیمات مدیر خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: شوراهای تخصصی دو نقش و وظیفه برعهده دارند؛ یکی نقش بررسی و واکاوی موارد ارجاعی به شورا که باید به صورت دقیق و با صراحت انجام شود و هر عضوی در خصوص ارائه نظر، مسئول و موظف است و دیگری نقش حمایت پس از تصمیم، که باید تمامی اعضا با حمایت از تصمیمات گرفته شده ولو مخالف با نظر خود، حامی و تقویت کننده واحد تخصصی برای پیشبرد تصمیمات باشند.

در ادامه، اعضاء وارد دستور جلسه شدند و به بررسی پیشنویس طرح پیشنهادی پرداختند.

گفتنی است، نظام شورایی سال گذشته در جلسه شورای جامعه مصوب شد و مقرر شد هر کدام از واحدها و بخش ها برای پیشبرد اهداف خود، یک شورای تخصصی تشکیل دهند و تصمیمات و راهبردهای کلان در این شورا بررسی و پیگیری شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱