همزمان با دهه بصیرت؛

نشست بصیرتی «سبک زندگی حضرت زینب(س)» ویژه طلاب خوابگاهی برگزار می‌شود

حضرت زینب

همزمان با دهه بصیرت، نشست بصیرتی «سبک زندگی حضرت زینب علیهاالسلام» ویژه بانوان طلبه ایرانی و بین‌الملل و دانشجویان خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با ایام دهه بصیرت و به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب علیهاالسلام، نشست بصیرتی از سوی واحد فرهنگی خوابگاه و با همکاری اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

این مراسم پس از نماز جماعت با حضور طلاب ایرانی و بین‌الملل و دانشجویان خوابگاهی در سالن نمازخانه خوابگاه برگزار شد و سرکار خانم عبداللهی، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام به سخنرانی پیرامون «سبک زندگی حضرت زینب علیهاالسلام» پرداخت.

استاد عبداللهی با اشاره به اینکه حضرت زینب علیهاالسلام، زینت پدر هستند، اظهار داشت: اگر بخواهیم پیرو امامت و ولایت باشیم، لازمه‌اش بصیرت هست و اگر بخواهیم بصیرت داشته باشیم، لازمه‌اش تقوا است.

وی با اشاره به آیه 29 سوره انفال، بیان کرد: انسان زمانی می‌تواند بین حق و باطل را تشخیص دهد که تقوا داشته باشد و تقوا یعنی کنترل در امور زندگی و هر زمانی که در امور زندگی کنترل داشته باشیم به بصیرت رسیده‌ایم و هر وقت بصیرت داشته باشیم، به نصرت امام معصوم خواهیم رسید.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: حضرت زینب علیهاالسلام در واقعه عاشورا، شریک امام حسین علیه‌السلام بودند، زیرا ایشان تقوا داشتند، یعنی در تمام امور کنترل داشتند؛ این بانوی گرامی عقیله بنی هاشم بودند و با تمام احساسات و عاطفه زنانه، عاقلانه و با کنترل، امور پیرامون خویش را اداره می‌کردند.

عبداللهی افزود: حضرت زینب علیهاالسلام اتصال روحی و عاطفی بسیار قوی با امام حسین علیه‌السلام داشتند، لذا حضرت زینب علیهاالسلام از حیث امور علمی به واسطه این اتصال علم لدنی نیز داشتند، چنانچه در روایت آمده آن حضرت در سن سه سالگی علم بالایی داشتند.

وی تصریح کرد: حضرت زینب علیهاالسلام در طول سفر کربلا تمام تقوای خود را در معرض نمایش گذاشتند  و ویژگی بارز حضرت زینب علیهاالسلام این بود که تمام احساسات و عاطفه زنانه حضرت را در محور خدا می‌دانستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱