استاد اخلاق حوزه تصریح کرد:

فرصت‌های بی‌بدیل ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم

همتیان

حجت الاسلام و المسلمین همتیان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های بسیار ارزشمند است که این فرصت‌های بی بدیل را باید غنیمت شمرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد همتیان در جلسه درس اخلاق اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که آمفی تئاتر  ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: امام صادق(علیه‌السلام) در حدیثی فرمودند: «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) يَتَعَوَّذُ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِنْ سِتِّ خِصَالٍ مِنَ الشَّكِّ وَ الشِّرْكِ وَ الْحَمِيَّةِ وَ الْغَضَبِ وَ الْبَغْيِ وَ الْحَسَدِ؛ رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هر روز از 6 صفت به خدا پناه می‌برد: شک، شرک، تعصب بیجا، خشم، ستم و حسادت».

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه روزهای پایانی ماه شعبان را طی می‌کنیم، اظهار داشت: به ما توصیه شده است که در روزهای آخر ماه شعبان این جمله را زیاد بگویید که «ای خدای بزرگ اگر در گذاشته ماه شعبان از ما نگذشتی در مابقی ماه شعبان از ما بگذر».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، این ماه پربرکت را عیدالعلیا خواند و گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت بسیار ارزشمند است که این فرصت‌های بی بدیل را باید غنیمت شمرد.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) که فرمودند: مَن فُتِحَ لَهُ بابٌ مِن الخَيرِ فَلْيَنتَهِزْهُ ؛ فإنّهُ لا يَدرِي مَتى يُغلَقُ عَنهُ؛ هر كه درى از خير به رويش گشوده شود، بايد آن را غنيمت شمرد؛ زيرا كه نمى داند آن در چه وقت به رويش بسته مى شود» اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق برجسته حدیث نورانی، ماه مبارک رمضان است.

استاد اخلاق حوزه به نکات این حدیث نورانی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نکات این حدیث نورانی این است که خداوند به ما فرصت‌ها و سرمایه‌هایی داده که این فرصت‌ها جاوید و ابدی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان اضافه کرد: ما نمی‌دانیم فرصت‌هایی که در اختیار داریم، چه زمانی از ما گرفته می‌شود و شاید در حسرت این فرصت‌ها بمانیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان قول‌ها و وعده‌های زیادی داده است و خداوند خلف وعده نمی‌کند، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ابدی نیست و خیلی زود می‌آید و می‌رود و معلوم نیست که ما ماه رمضان دیگری را بتوانیم درک کنیم.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: در تتمه ماه شعبان از خداوند بخواهیم با آمادگی وارد ماه مبارک رمضان شویم و لیالی قدر را درک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان افزود: اگر انسان موفق شود که شب قدر را با ذکر خدا و معرفت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) درک کند، 80 سال عمر بابرکت و ارزشمند را برای خود تدارک کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از عوامل موفقیت ما توجه به این فرصت‌های ارزشمند است که باید قدر بدانیم و از آنها استفاده کنیم و در عین حال به درگاه خداوند متعال، اهل بیت(علیهم‌السلام)، امام راحل(ره) و شهدا شاکر باشیم.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: هیچ زمانی سابقه نداشته که چنین فضایی برای نشر معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) ایجا شود؛ امروز زمانی است که بهترین فرصت‌ها برای نشر معارف اهل بیت ایجاد شده که یک نمونه آن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است که در آن خدمت می‌کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتیان عنوان کرد: هر یک از شما اساتید مشغول تربیت شاگردان خود هستید و دغدغه تربیت آنان را دارید، نسبت به آنان مهربان هستید و دلسوزی دارید، آنان را همانند فرزندان خود می‌دانید و تمام تلاش شما این است که آنان را وارد زندگی نورانی و روشن کنید تا به عناصر مؤثر و ارزشمند و تأثیرگذار در جامعه تبدیل شود.

وی اظهار داشت: بنا بر روایات اسلامی کسی که یک کلمه علم به فردی بیاموزد، همه موجودات زنده عالم برای او استغفار می‌کنند و این بسیار ارزشمند است.

استاد اخلاق حوزه در پایان تصریح کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که در عین حال که به تربیت شاگردان می‌پردازیم، از خودمان غافل نشویم و به حدیث پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) که نقل شد، توجه داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱