شیوه مدیریت امام حسن عسکری در شرایط تحریم و فشار اقتصادی برای ما امیدبخش است

شورای جامعه1

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام شیوه مدیریت امام حسن عسکری را در حالی که تحت نظر و در حصر بودند برای ما در شرایط تحریم و فشار اقتصادی امیدبخش و راهگشا دانست.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت­ الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه­ السلام و هفته بسیج اظهار داشت: زندگی آن امام همام از یک جهت برای ما قابل توجه و امیدبخش است چرا که ایشان با وجود مشکلات و گرفتاری های فراوان، تحت نظر بودن از دوران کودکی، گماشتن جاسوس برای ایشان و در حصر بودن تا پایان عمر شریفشان، مسائل مربوط به امور شیعیان را به شیوه ه­ای مدیریت کردند که می­ تواند برای ما راهگشا باشد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: کار در شرایط تحریم اقتصادی، کمبود نیرو و بودجه هر چند دشوار است اما با تاسی از شیوه حضرت امام حسن عسکری علیه­ السلام ممکن و قابل اجراست و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب با تکیه بر توان داخلی و ارتباطات فی ­الجمله بین المللی می توان با وجود همه مشکلات در همه بخش­ها پیشرفت داشت.

حجت­ الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه با اشاره به روایتی از امام یازدهم «مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي لَا تُغْفَرُ قَوْلُ الرَّجُلِ يَا لَيْتَنِي لَا أُؤَاخَذُ إِلَّا بِهَذَا؛ از گناهان نابخشودنی این است که انسان بگوید کاش گناه من همین باشد و فقط همین را از من بپرسند»، بیان داشت: گناه نابخشودنی یا به خاطر بزرگی گناه است مانند شرک یا به دلیل توبه نکردن است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در محیط اداری برخی برای کوچکترین کار بیشترین جدیت را به خرج می دهند ولی برخی با بی­ اهمیتی نسبت به کار و تساهل نسبت به امور برخورد می­ کنند که این مانند «ذنوب التی لاتغفر» است و باعث می­ شود کارها در بسیاری موارد انجام نشود یا دچار اختلال شود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه­ های علمیه خواهران با بیان اینکه پیگیری ها برای اعطای وام به کارکنان به نتیجه نشست و وام های کمک معیشت، کمک هزینه خرید لپ تاپ و تبلت و وام طلاب در حال پرداخت است گفت: به دنبال فراهم آوردن برخی تسهیلات بلاعوض نیز برای همکاران هستیم که اگر به نتیجه رسید اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با قدردادنی از همه بخش­ هایی که در برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان با معاونت پژوهش همکاری کردند تاکید کرد: کتاب سال بانوان یکی از مهم ترین رویدادهای جامعه الزهرا علیهاالسلام است چرا که بر اساس سند چشم انداز باید در افق 10 ساله، این موسسه علمی پرچمدار و مرجع در آموزش، پژوهش، تبلیع، و مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده باشد و همایش کتاب سال بانوان یکی از راه های دستیابی به این افق در حوزه پژوهش است.

در ادامه این جلسه پیش نویس آیین ­نامه ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی به طلاب غیرایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱