دکتر خزعلی در همایش «خانواده پایدار»:

تحولات جهانی‌سازی در راستای نابودی کانون خانواده طراحی شده است

خزعلی1

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز جامعه نیاز به جهاد فاطمی و جهاد زینبی دارد، گفت: امروز فعالیت‌های فرهنگی و تربیت نسل آینده آل اسلام وظیفه بانوان فاطمی و زینبی به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، همایش «خانوداه پایدار» فارغ التحصیلان و طلاب غیرحضوری استان‌های تهران و البرز صبح امروز در حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام) برگزار شد.

براساس این گزارش ابتدا سرکار خانم کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم به رسالت و جهاد بانوان اشاره می‌کند.

انسان مؤمن نمی‌تواند نسبت به منکراتی که در جامعه مشاهده می‌کند بی تفاوت باشد

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت ولیّ عصر(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) خواهد بود، افزود: امروز همه حوادث و پیروزی‌هایی که در منطقه مشاهده می‌شود همه در راستای ظهور است  و بهترین امت‌ها از حضرت آدم(علیه‌السلام) تا عصر کنونی ملت ایران است زیرا مردم ایران بدون آنکه امام عصر خود را دیده باشند از جانشین بر حق ایشان حمایت کرده و انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و اسلام را یاری کردند.

خزعلی با استناد به کلام خداوند در قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید در مقابل منافقان بایستید، امر به معروف و نهی از منکر کنید و به اقامه نماز و پرداخت زکات اهتمام داشته باشید تا فوز عظیم نصیب شما شود؛  بنابراین انسان مؤمن نمی‌تواند نسبت به منکراتی که در جامعه مشاهده می‌کند بی تفاوت باشد.

امروز جامعه نیاز به جهاد فاطمی و جهاد زینبی دارد

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب با تأکید بر اینکه امروز جامعه نیاز به جهاد فاطمی و جهاد زینبی دارد، اظهار داشت: امروز فعالیت‌های فرهنگی و تربیت نسل آینده آل اسلام وظیفه بانوان فاطمی و زینبی به شمار می‌رود از این رو در هجمه گسترده فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر علنی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: همه انبیای الهی کارهای فرهنگی و مربیگری داشتند مادران امروز نیز می‌توانند به عنوان مربی در عرصه فرهنگی و تربیت فرزندان برای جامعه مفید و موثر باشند.

سند 2030 انقلاب جنسی علیه بشریت است

خزعلی تغییر نسل را از اهداف مهم منعقد شده در سند 2030 بیان کرد و گفت: براساس این سند تا سال 2030 روش‌ها و نگرش‌های نسل‌ها باید تغییر کند به طور قطع با تغییر نگرش و روش، شاکله و شخصیت انسان نیز تغییر می‌کند بنابراین با اجرای این سند دیگر حتی قاضی در قضاوت خود اجازه بیان حدود الهی بر مبنی قال صادق و قال باقر نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سند 2030 به اسم آزادی زن شدیدترین جنایات علیه زنان تنظیم شده تا از این طریق بنیاد خانواده نابود شود از این رو سند 2030 انقلاب جنسی علیه بشریت است.

وی درباره آینده پژوهی خانواده در نظم نوین جهانی، عنوان کرد: خانواده به منزله یکی از نخستین و اساسی‌ترین بنیادهای زندگی بشری به رغم فراز و نشیب‌های متعدد نقش مهمی در همه ابعاد فردی و اجتماعی بشری دارد.

دشمن نمی خواهد سند چشم انداز در ایران محقق شود

خزعلی با اشاره به جایگاه خانواده در سند چشم انداز، بیان داشت: خانواده در سند چشم انداز دارای چهار بعد اساسی است که در بعد فردی انسان‌های دیندار، با نشاط، سخت کوش، فعال و آرمان طلب پرورش می‌شود. در  بعد اجتماعی، جامعه پذیر کردن درست اعضای خانواده خود به تقویت همبستگی عمومی و حس غمخواری کمک می‎کند. در بعد سیاسی، با پرورش نسل مشارکت پذیر به نظام سیاسی کشور اقتدار می‌بخشد و در بعد اقتصادی با اصلاح فرهنگ تولید، توزیع و مصرف نهادینه ساختن روحیه کار و تلاش اقتدار اقتصادی مسلمانان را تضمین خواهد کرد و امروز دشمن نمی‌خواهد این چشم انداز محقق شود تا مبادا با خودکفایی از آنان بی نیاز شویم.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد ما جهان اندیش شویم تا از این طریق تابع سکولار باشیم، گفت: در سند 2030 در سه نقطه به آموزش جنسی تأکید می‌کند تمام مدارس و مهدها تمام سخنان و تصاویر فحشا نشان داده می‌شود و سپس با بیان اینکه ما داریم به کودکان آموزش می‌دهیم تا کودکان از خود مراقبت کنند این اقدام شوم را توجیه می‌کنند در حالی که این آموزش خود کودک را تحریک می‌کند تا در این مسیر فساد و تباهی گام بردارد.

وی افزود: امروز در کتاب‌های درسی سیره علوی و نبوی حذف شده و شهید فهیمده را نیز پس اعتراضی که مردم داشتند به گونه‌ای دیگر در کتاب‌ها منتشر کردند.

دانشگاه‌ها ملاک‌های ازدواج را برای جوانان تبیین کنند

خزعلی در تعریف خانواده در غرب، عنوان کرد: امروز در اذهان برخی دانشجویان، خانواده یک امر مضحک به شمار می‌رود و می‌گویند نهاد سنتی خانواده دیگر جوابگوی نیازهای عصر کنونی نیست.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصول و مبانی خانواده در اسلام، گفت: براساس آیات و روایات و اعتقاد ما مسلمانان زوجیت تنها بین دو انسان غیر هم جنس ایجاد می‌شود و خداوند نیز بین آنان مودت و رحمت بر قرار می‌کند تا مایه آرامش یکدیگر شوند.

خزعلی تصریح کرد: امروز لازم است دانشگاه‌ها برای ملاک قرار دادن ازدواج جوانان ایمان، اخلاق و کیفیت خانوادگی را به آنان آموزش دهند و شبهاتی را که در رد قوانین اسلام و قرآن کریم وجود دارد برای زوجین تبیین کنند.

وی اصول خانواده را در اسلام اصل زوجیت، عدالت و تناسب، رویکرد استراتژیک به خانواده، قوامیت و مدیریت، تعلیم و تربیت و تأدیب به آداب حسنه، حسن معاشرت، مودت و رحمت، حکمیت و تنظیم سیستم حقوقی خاص بیان کرد.

تغییر مفهوم خانواده یکی از اهداف دشمن است

خزعلی در خصوص جهانی سازی و سبک زندگی، عنوان کرد: جهانی سازی تحولات عمیق را در جامعه جهانی طراحی و بر اساس ارزش‌ها و نگرش‌هایی جدید سبک زندگی خاصی را طراحی و تولید کرده است و درصدد است که متناسب با نظام سرمایه داری لیبرال دموکراسی نظم نوین جهانی را به وجود آورد. در این نظام زنان نیز همانند مردان در خدمت تولید سرمایه قرار می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییر مفهوم خانواده را یکی از اهداف دشمنان بیان کرد و اظهار داشت: در جهانی سازی خانواده نیز متناسب با نظام سود و سرمایه با رویکرد اقتصادی تعریف می‌شود و به سبب آنکه ساختار خانواده مانع توسعه سرمایه است باید به سمت تغییر مفهوم خانواده رفت در آن صورت دیگر خانواده دارای مفهوم پایدار فعلی نیست و نه تنها تعریف حتی ترکیب آن نیز تغییر کرده و دو مرد، دو زن و حتی یک انسان و حیوان هم می‌توانند خانواده تشکیل دهند.

خزعلی افزود: تحولات فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژی دهه‌های گذشته بر اثر جهانی سازی و تاثیر عمیقی که در خانواده به جای نهاده آن را به لحاظ کارکرد تضعیف و از مدیریت موقعیت‌های جدید ناتوان کرده است.

وی ادامه داد: خانواده به مثابه‌ موجودی زنده در برابر این حوادث گاه مقاومت کرده و گاه تسلیم می‌شود گاه عناصری را جذب و با اجزاء و عناصر خود ترکیب می‌کند و به واکنشی جدید می‌رسد و گاه نیز خواسته‌های خود را بر حوزه‌های دیگر تحمیل می‌کند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: از آنجا که خانواده کانون تولید فرهنگی، قدرت، اخلاق و زندگی اجتماعی است می‌توان با مطالعه آن به تمایلات جامعه پی برد و دگرگونی‌ها اجتماعی را پیش بینی کرد.

خزعلی با بیان اینکه درگرگونی‌های خانواده در زمینه رابطه‌ها دوسویه است، گفت:  در خانواده کشورهای مسلمان با «اسلامیت» و در یک قرن گذشته با «مدرنیت» داد و ستدی پیوسته داشته است. در داد و ستد خانواده و دین، خانواده با استفاده از عناصر دینی استحکام و کارآمدی را تضمین می‌کند و در برابر، به استمرار و تقویت مفاهیم دینی یاری می‌کند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از آنجا که فرهنگ مدرن برخی اقتضائات خود را بر خانواده تحمیل کرده است برخی خانواده‌ها به تبع الگوی جهانی در حال هسته‌ای شدن هستند اما در همین فرایند نیز خانواده با حفظ نسبی هویت ملی و دینی خود در برابر چاره‌ای از تحولات مقاومت نشان می‌دهد به همین دلیل ویژگی‌های خانواده هسته‌ای کشورهای مسلمانان را از خانواده هسته‌ای در برخی جامعه‌های غربی ممتاز ساخته است.

وی درباره تحولات جهانی خانواده و خانواده ایرانی، ابراز کرد: جایگاه فرزندان در خانواده از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را از خانواده غیرایرانی ممتاز ساخته است مثلا خانواده ایرانی بدون فرزند خود را ناتمام می‌داند برخلاف خانواده غربی بدون فرزند نیز تعریف می‌شود. خانواده از طریق تغییر نقش‌های زن و مرد، توسعه حضور اجتماعی زنان، تغییر هنجارها و ارزش‌ها، طراحی سبک زندگی و تغییر مفهوم خانواده در فرایند جهانی سازی متأثر می‌شود.

خزعلی در خصوص آثار تحولات جهانی سازی خانواده، عنوان کرد: فردگرایی، عدم فرزندآوری و دیگر موارد از آثار تحولات جهانی سازی به شمار می‌روند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رسانه‌های مراکز حوزوی و پژوهشی، ایجاد نهضت خانوادگی پژوهشی، ایجاد نهضت تبلیغی، ایجاد رشته‌های تخصصی، احیای مساجد، نهادهای مردمی، ایجاد و تقویت زمینه‌های همگرایی خانوادگی می‌توانند از نابودی کانون خانواده جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱