گردهمایی مبلغان بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

343A5519

گردهمایی مبلغان بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، گردهمایی مبلغان بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این گردهمایی که با هدف آمادگی بانوان مبلغ جهت تبلیغ ماه مبارک رمضان برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدروح الله موسوی تبار مدیر کل اداره هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی به ایراد سخن پرداختند.

جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در عرصه تبلیغ فعالیت گسترده دارد

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن بیان اهمیت تبلیغ، به تبیین معنی آیه رسالت پرداخت و افزود: کار یک مبلغ باید تبلیغ خدا باشد، نه تبلیغ نفس یا تبلیغ دیگران.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: خشیت امری نفسی است و تبلیغ امری بیرونی و مربوط به مخاطبان است؛ تصور نکنید تبلیغ فقط صدای گیرا و صحبت کردن است، بلکه درون باید درست باشد؛ تبلیغ در صورتی مؤثر است که تقوا در وجود مبلغان ما پررنگ تر از مخاطبان و مستمعین باشد.

وی تأکید کرد: تبلیغ باید به زبان مردم باشد. همان طور که حضرت امام خمینی (ره) با زبان ساده برای مردم سخن می‌گفتند و در جان مردم طوفان ایجاد می‌کردند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به این که یک مبلغ باید نکات تبلیغی، مهارت‌های مربوط به آن و همچنین نکات اخلاقی و شرعی را حین تبلیغ رعایت کند، گفت امروز چادر شما تبلیغ است، حجاب شما تبلیغ است. مردم ما را حجت‌الاسلام می‌دانند، یعنی عمل ما را حجت می‌دانند و خدا ما را با عمل مؤاخذه می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی درباره اعزام بانوان مبلغ، بیان کرد: وظیفه ما صرفاً پرورش مبلغ نیست، بلکه باید در عرصه اعزام نیز ورود داشته باشیم.

وی ضمن توصیه به رعایت وحدت اسلامی، مسئله وحدت را مسئله اساسی جامعه دانست و افزود: مبلغان بین الملل باید پیام رسان محبت باشند و مسائل اختلافی را بیان نکنند و به وجه اشتراکات بپردازند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پایان از زحمات و خدمات مبلغان غیر ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

مبلغان دینی بر غنای تبلیغ خویش بیفزایند

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدروح الله موسوی تبار مدیر کل اداره هماهنگی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در خطبه 149 نهج البلاغه کلامی بسیار راه‌گشا دارند که نقشه‌راه آینده را به خوبی بیان فرموده است.

وی افزود: وصیت امام علی علیه‌السلام دو چیز است: اول، توحید و رعایت حق الهی و شرک نورزیدن به خدای متعال؛ دوم، حفظ و پاسداشت سنت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و ضایع نکردن آن.

مدیر کل اداره هماهنگی امور طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه اساس و لبّ اللّباب معارف الهی توحید است، تصریح کرد: توحید سرچشمه همه معارف و فضائل و اساس فلاح و رستگاری انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تبار ادامه داد: توحید در همه انواع آن مورد سفارش امام علیه‌السلام است. سنت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم سفارش دوم است که شامل اصول و فروع و جنبه‌های مختلف دین است.

وی بیان داشت: امام علی علیه‌السلام فرمودند: «وصیتی: فاللهَ لاتشرکوا به شیئاً و محمداً صلّی‌الله‌علیه‌وآله فلا تضیّعوا سنّته. اقیموا هذین العمودین و اوقدوا هذین المصباحین؛ اما وصیت من این است که چیزی را همتای خدا قرار ندهید و سنت و شریعت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را ضایع نکنید و این دو ستون را محکم برپا دارید و این دو چراغ را فروزان نگه دارید» و در ادامه می‌فرماید: «و نکوهش بر شما نخواهد بود، مادام که از این دو امر منحرف نشوید».

مدیر کل اداره هماهنگی امور طلاب غیرایرانی عنوان کرد: هرکس به اندازه توانایی‌اش وظیفه دارد و به جاهلان تخفیف داده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تبار اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام در پایان این فراز زیبا، جمله‌ای دارد که می‌فرماید: «ربّ رحیم و دین قویم و امام علیم»؛ پروردگاری مهربان، دینی استوار و امام و پیشوایی آگاه دارید. این سه مایه سعادت انسان است.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی با تأمل در این وصیت می‌توانند بر غنای تبلیغ خویش بیفزایند.

درپایان یکی از فعالان عرصه تبلیغ بین‌الملل به بیان عوامل موفقیت خود در عرصه تبلیغ پرداخت.

قابل ذکر است، امسال به مناسبت ماه مبارک رمضان، تعدادی از بانوان مبلغ بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به کشورهای متبوشان و تعدادی نیز به  داخل کشور  اعزام می‌شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱