با شرکت 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا(س)؛

جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

جشن ازدواج 13

جشن ازدواج 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همزمان با ایام ماه شعبان در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم جشن ازدواج طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با عنوان «پیوندهای آسمانی» عصر امروز (پنجشنبه 5 اردیبهشت) با حضور 160 بانوی طلبه نوعروس به همراه همسرانشان در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

این مراسم برای دومین بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود و امسال، بانوان طلبه ای که در سال 97 ازدواج کردند و تعدادی از نوعروسان جامانده در سال 96 در این مراسم حضور یافتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، معاونان، مدیران، اساتید، طلاب و خانواده‌های عروس و داماد حضور داشتند، همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد استاد اخلاق حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر تکیه ای نماینده آستان قدس رضوی در قم و خانم ظهیری مشاور استاندار قم از جمله مهمانان این مراسم بودند.

لزوم تقویت و احیای فرهنگ و تقدس ازدواج

این مراسم در حالی برگزار شد که به گفته مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، برخی از این نوعروسان و تازه‌دامادان شرکت‌کننده تصمیم گرفتند همین جشن را مراسم جشن ازدواج خود قرار دهند تا ازدواج آسان و ساده را تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی افزود: مهریه بسیاری از بانوان طلبه در این مراسم، مهر السّنه است که مایه افتخار است، همچنین برخی در مناطق سیل زده خدمت می کردند و امروز در این مراسم حضور یافتند که این افراد الگو هستند و امیدواریم زندگی آنها هم الگو باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست اعلام شده در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بنا بر این است که فرهنگ و تقدس ازدواج را احیا، تقویت و تعمیق کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: ما برای بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام چهار مرحله تعریف کردیم؛ «إمرأة مؤمنة، زَوْجَةً ً صَالِحَةً، أُمّ بِرَّه و مُعلّمه مُبلّغه» که مرحله اول این است که بانوان، ایمان خود را درست کنند، طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مرحله دوم باید همسر خوبی باشد، مرحله سوم مادر خوبی برای فرزندان خود باشد و مرحله چهارم این است که معلمه مبلغه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پایه‌های روابط در زندگی، مودت و رحمت است، گفت: زندگی انسان‌ها مبنا و پایه‌هایی دارد که مبنای زندگی باید مودت و رحمت باشد؛ چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً؛ براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنارشان آرامش یابید».

وی با بیان اینکه روابط زناشویی بر اساس عدالت نیست، تأکید کرد: اگر در رفتارهای خانوادگی و زندگی زناشویی بر مبنای عدالت رفتار کنید، بازنده خواهید بود.

دوره‌های کارگاهی مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان اجباری شود

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه جوانان ما باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند، تصریح کرد: افرادی که ازدواج می‌کنند، آیات و روایاتی را که درباره ازدواج است، بخوانند، همچنین دوره‌های کارگاهی مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان باید اجباری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد گفت: دین ما دین رحمت و پیامبر ما پیامبر رحمت است، یکی از صفات خداوند رحمان و رحیم است، لذا مظهر مهربانی باشد و به یکدیگر مودت بورزید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه هر که محبتش بیشتر است، ایمانش بالاتر است، گفت: یکی از فرمول‌های زندگی این است که خوبی‌های همدیگر را ببینیم، همسر بی عیب در دنیا یافت نمی‌شود و همه انسان‌ها صفات اخلاقی و رفتاری مثبت و منفی دارند، اما یک اصل مهم در زندگی موفق این است که خوبی‌های همدیگر را ببینیم.

مدیحه سرایی مداح اهل بیت علیهم‌السلام، پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و پخش کلیپ صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام از جمله برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین ارتباط مستقیم با حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در این برنامه فراهم شد و شرکت‌کنندگان در مراسم، دل‌های خود را به این بارگاه ملکوتی گره زدند. نبات نمک تبرکی حرم امام رضا علیه‌السلام نیز به همه شرکت‌کنندگان اهدا شد.

در این مراسم، بسته‌های فرهنگی به همراه هدیه ازدواج به مزدوجین اهدا شد، همچنین قرعه کشی وام قرض الحسنه بانک ملی به 25 نفر از بانوان طلبه و همسرانشان اعطا شد.

رسالت زوج های طلبه از رسالت رزمندگان انقلاب به مراتب سنگین تر است

تجلیل از یک زوج فعال فرهنگی از دیگر برنامه‌های این جشن بود و خانم شاکری نیا به همره همسرش حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیایی نیا به واسطه اجرای طرح حجاب در چهارشنبه‌های طلایی در مقابله با بدحجابی تجلیل شدند.

 خانم شاکری نیا در این برنامه، بانی اصلی ازدواج خود و همسرش را حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام دانست و در ادامه گفت: متأسفانه امروز برخی تصور می‌کنند که زندگی با طلبه مشکل است و باعث محدودیت فرد می‌شود، حال آنکه زندگی طلاب بانشاط است و ما با اجرای طرح‌های فرهنگی در جامعه توانستیم خود را اثبات کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیایی نیا همسر این بانوی طلبه به گام‌های مؤثر در زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین راه‌های موفقیت زوجین در گام اول، درک متقابل از همدیگر است.

وی با اشاره به اهمیت مزاج شناسی در قبل، حین و بعد از ازدواج، تصریح کرد: زوجین باید شناخت خلقیات همدیگر را ملاک قرار دهند و از مزاح روحی یکدیگر مطلع باشند.

این طلبه فعال فرهنگی گت: اگر طلبه و زوجین در زندگی فردی موفق بودند، در گام دوم می‌توانند به کار تبلیغی و اجتماعی بپردازند و برای اینکه کار تبلیغی انجام دهند، باید مختصات فرهنگی جامعه ایران را بشناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ضیایی نیا تأکید کرد: امروز ما در فضای شبیخون فرهنگی تنفس می‌کنیم و رسالت شما زوج طلبه از رسالت رزمندگان انقلاب به مراتب سنگین تر است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در راستای تغییر وضعیت فرهنگی جامعه ما فعالیت می‌کند، بیان داشت: شما باید تصویر درست وضعیت فرهنگی جامعه را منتقل کنید که یکی از مسائل جامعه ما مسئله حجاب است و یکی از راه‌های مقابله با دشمن این است که حقیقت اسلام را معرفی کنید.

در حاشیه این مراسم، مجموعه نمایشگاه پوستری «ازدواج آسان و سبک زندگی» راه‌اندازی می‌شود، همچنین میز فروش محصولات مشاوره ازدواج با حضور مرکز مشاوره مأوا زیر نظر مؤسسه امام خمینی (ره) و مؤسسه سبک زندگی آل یاسین زیر نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین فعالی مستقر شد. مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز در این بخش به معرفی خدمات خود پرداخت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱