طلبه جامعه‌الزهرا(س) نویسنده کتاب ارزشی «شانزده سال بعد»

شانزده سال بعد کتاب

«شانزده سال بعد» نوشته خانم حسینی مهرآبادی طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا(س) در لیست هشت کتاب برتر جشنواره همسفر، «پویش مطالعاتی کتب انقلاب و دفاع مقدس» شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، «شانزده سال بعد» در پویش مطالعاتی کتب انقلاب و دفاع مقدس که امسال در راستای برگزاری جشنواره همسفر به راه افتاد، در لیست هشت کتاب برتر قرار گرفت.

«دست‌هایم را جلو بردم. قفل شانزده سال دوری و انتظار را باید می‌شکستم. «بسم‌ الله» ‌گفتم و گره کفن را باز کردم. قلبم، محکم می‌زد و کم مانده بود از جا کنده شود. شاید اگر می‌توانستم فریاد بزنم و ذره‌ای از حیرتم را بیرون بریزم، تحمل دیدن آن صحنه برایم راحت‌تر می‌شد. آنچه جلوی چشم‌هایم بود، با تمام دیده‌ها و حتی شنیده‌هایم تا آن روز تفاوت داشت. اشک‌هایم را چندین بار به‌هم زدم تا اگر خوابم یا در تنگی و تاریکی قبر به اشتباه افتاده‌ام، از فکر و خیال بیرون بیایم؛ ولی نه خواب بودم و نه اشتباه می‌کردم. بغض، گلویم را فشار می‌داد.

دلم می‌خواست فریاد بزنم. بگویم خدایا! چرا الان، چرا امروز، چرا این‌طور باید محمدرضا را نشانم بدهی».

«شانزده سال بعد» زندگی‌نامه داستانی شهید محمدرضا شفیعی به روایت حسین کاجی، دوست و همرزم شهید است که به قلم خانم زهرا حسینی مهرآبادی، طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در 212 صفحه به نگاشته شده و به همت انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است.

حسینی مهرآبادی، از نویسندگان اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی است که نویسندگی حرفه‌ای را با شرکت در کلاس‌های اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی آغاز کرد.

قاسمی‌زادیان مدیر اداره آموزش‌های مهارتی‌فرهنگی گفت: سپاسگزار خدای سبحان هستیم که شهدا، قلم نویسندگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را برای ثبت خاطره‌های زندگی‌شان، انتخاب کرده‌اند.

خانم حسینی مهرآبادی پیش از این، نویسندگی کتاب‌های زندگینامه شهید اکبر غلامپور و شهید ناصر جام شهریاری از مجموعه ستارگان حرم کریمه، کتاب طلایه داران جبهه حق زندگی نامه شهید رضا حسن پور، نیمه پنهان ماه به روایت همسر شهید داوود آبادی را در کارنامه خود دارد.

 کتاب شانزده سال بعد، درباره شهید محمدرضا شفیعی از رزمندگان تخریب لشکر17 است که در سال 1365 در عملیات کربلای4 مجروح، و به اسارت نیروهای بعثی درآمده و پس از 10 روز اسارت در عراق، به دلیل عدم رسیدگی به جراحات، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید در عراق، به عنوان یک اسیر ایرانی، به خاک سپرده شد و سرانجام پس از 16 سال، در سال1381 به شکل معجزه‌آسایی، کاملا سالم از خاک عراق خارج و به ایران بازگردانده شد.

آیین رونمایی از کتاب «شانزده سال بعد» ویژه زندگی و شهادت شهید اسیر «محمدرضا شفیعی» روز جمعه 14 دی 1397 پس از اقامه نمازجمعه قم با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های عملیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح و همرزمان شهید، برگزار و از مقام شامخ آن شهید بزرگوار و خانواده معظم وی تجلیل شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱