مدیر جامعه‌الزهرا(س) در جلسه انجمن علمی پژهشی «فقه و اصول»:

فقه باید رکن جامعه‌الزهرا(س) محسوب شود

انجمن علمی پژوهشی

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: مسئله اصلی حوزه‌های علمیه، فقه است و فقه باید رکن جامعه‌الزهرا(س) محسوب شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، جلسه انجمن علمی – پژوهشی «فقه و اصول»، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی مدیر محترم جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دبیر، اعضای شورا و تعدادی از طلاب انجمن برگزار شد.

در این جلسه، یکی از طلاب عضو شورای انجمن «فقه و اصول» گزارشی از برنامه‌های برگزارشده و آتی، ارائه داد و بیان کرد: تشکیل انجمن ها باعث بالا رفتن روحیه پژوهشی در خواهران شده است. همچنین دبیر و تعدادی از اعضا، برخی از مشکلات و مطالبات این رشته را جهت ارتقای بیشتر این انجمن، با مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در میان گذاشتند.

در ادامه، مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ضمن تبیین اهمیت و جایگاه انجمن فقه و ضرورت برطرف کردن نقائص و ضعف‌های پشتیبانی و عملکرد مجموعه، عنوان کرد: هرچند همه مجموعه‌ها دارای اهمیت هستند، اما مسئله اصلی حوزه‌های علمیه، فقه است و فقه باید رکن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پاسخ به نظرات خواهران، دو محور را بیان کرد:

1-        در مورد کارهای پژوهشی و به ویژه فقه، دقت و ژرف‌نگری بسیار اهمیت دارد و از همه بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و اعضای انجمن‌ها درخواست کرد که از چاپ مطالب سطحی پرهیز کنند.

2-        کارهای بانوان طلبه باید پویا و به روز باشد چرا که فقه با افعال مکلفین سر و کار دارد و هر روز افعال جدیدی صورت می‌گیرد و برای به روز بودن باید رقیبان و همکاران خود را بشناسیم؛ همه همایش‌ها و سمینارها را رصد کنیم و در این برنامه‌ها فعالیت داشته باشیم.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به اعضای انجمن فقه و اصول تأکید کرد: برنامه‌های انجمن و به ویژه نشست‌های انجمن‌ها باید برنامه‌ریزی شده باشد و هدف اصلی فراموش نشود؛ همچنین محتوای نشست‌ها باید منتشر شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان جلسه، بر ضروری بودن جلسات منظم انجمن‌ها تأکید و به اعضای انجمن توصیه کرد که برنامه‌های خود را سالانه تنظیم کنند و به صورت مکتوب ارائه دهند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱