حضور کاروان راهیان نور جامعه‌الزهرا(س) در یادمان شهدای هویزه

شهدای هویزه

کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سومین روز اردوی راهیان نور به زیارت مزار شهدای هویزه مشرف شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کاروان راهیان نور جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دومین شب این اردوی زیارتی را میهمان پادگان حبیب اللهی بودند.

کاروان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سومین روز حضور در مناطق عملیاتی جنوب ایران به زیارت مزار شهید علم الهدی در یادمان زیارتی شهدای هویزه مشرف شدند.

در منطقه عملیاتی هویزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کشاورز از را یان مدعو در برنامه از خصوصیات اخلاقی و معنوی شهید علم الهدی ک باعث طی مدارج معرفتی ایشان شد، مطالبی را بیان کرد.

شهر هویزه در جنوب غربی سوسنگرد قرار دارد و ماجرای شهدای هویزه در عملیات نصر (هویزه) در 16 دی 1359 رقم خورد. طی این روز بود که حدود 70 رزمنده که در میان آنان 20 دانشجوی خط امام (ره) نیز حضور داشتند، به محاصره تانک‌های متجاوزان بعثی در آمدند و سرانجام در نهایت مظلومیت آسمانی شدند.

در عملیات بیت‌المقدس (اردیبهشت ‌61) منطقه هویزه آزاد شد و پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام حدود 17 ماه بعد در مکانی که امروز به عنوان یادمان‌ شهدای هویزه میزبان زائران است، کشف شدند.

پیکرهایی که یکی از روی قرآن های جیبی اش شناسایی می شد و دیگری از روی بقایای پیراهن یا لوازم همراهش، هر کدام ماجرایی شنیدنی از سال ها مبارزه و مجاهدت داشتند.

سیدحسین علم الهدی فرزند آیت‌الله حاج سید مرتضی علم الهدی یکی از شهدای شاخص و بزرگ دوران دفاع مقدس است که در هنگام شهادت فرماندۀ سپاه هویزه بود.

این شهید والامقام پس از گذر سال‌ها هنوز هم سیرۀ زندگی انقلابی اش برای ما درس‌آموز و اثربخش است. این جوان پرشور و شورآفرین اقدامات موثر و ماندگاری را در منطقۀ خوزستان انجام داد که نشان از عمق بصیرت وی دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱