مراسم اختتامیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

حامیان کوثر النبی

مراسم اختتامیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی با حضور 140 مسئول خواهر کانون‌های فرهنگی هنری استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی، سمنان و قم و با سخنرانی مدیر جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم اختتامیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی امروز (جمعه 3 اسفند) با حضور 140 مسئول خواهر کانون‌های فرهنگی هنری استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی، سمنان و قم در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن زاده مدیر کل دفتر مدیریت جامعه‌الزهرا(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی قائم مقام کانون‌های مساجد قم و خانم الیاسی رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا(س) حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، آقای عبداللهی قاری بین المللی قرآن کریم به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به اهمیت «بلاغ» در پیام‌رسانی و ارتباط با مخاطب اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، سخن ما باید بلاغ باشد و برای این امر باید مهارت‌های گفتاری، زبان نثری و توانایی پیام‌رسانی را یاد بگیریم تا بتوانیم سخنان خود را به مخاطبان ارائه دهیم.

وی همچنین بر لزوم تهیه محتواهای مناسب جهت ارائه به مخاطبان تصریح کرد و در ادامه به بیان اهمیت جایگاه مسجد پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از هزینه‌های فرهنگی ما در جاهای دیگر مصرف می‌شود، حال آنکه اگر مساجد آباد شوند کل کشور آباد و درست می‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی مسجد است و شما مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری در این پایگاه فعالیت می‌کنید، اگر ما بخواهیم در فرهنگسراها و جاهای دیگر دنبال جوانان باشیم، اشتباه است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حامیان کوثر النبی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مبلغه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ارتباط داشته باشند و از ظرفیت آنان در مساجد استفاده کنند.

وی در ادامه به اهمیت شبکه سازی در کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: اگر شبکه کانون‌های مساجد را تشکیل دهیم می‌توانیم جریان‌سازی کنیم؛ پس اولین گام، ایجاد تشکیلات در کانون‌ها است؛ در گام دوم، تشکیلات خود را توانمند کنید و دوره‌های مختلف برای آنان برگزار کنید.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم توصیه کرد: شما مسئولان کانون‌ها باید خود را به سلاح علم و معرفت مسلح کنید و با مدیریت جهادی در کانون‌ها فعالیت داشته باشید.

در این مراسم، گروه شمیم رضوان از مسجد چهارده معصوم قم به اجرای دو سرود درباره حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه پرداختند.

در پایان این مراسم نیز، سه نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «کوثر جاودان» به قید قرعه انتخاب شدند که به زودی به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱