درباره جامعه الزهرا (سلام الله علیها)

جامعه الزهرا

جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یک مجموعه بزرگ آموزشی ـ پژوهشی ویژه خواهران علاقه‌مند به فراگیری علوم حوزوی و دینی است که در راستای تربیت بانوان و آموزگارانی آگاه و دلسوز برای جامعه، با فراهم‌سازی زمینه یادگیری علوم اسلامی در سطوح مختلف، تاکنون پذیرای بیش از 50 هزار دانش‌پژوه علوم دینی از ایران و 7 هزار دانش‌پژوه از 83 کشور جهان بوده است و در حال حاضر بیش از 12 هزار بانوی طلبه ایرانی و هزار دانش‌پژوه با ملیت‌های گوناگون در آن مشغول به تحصیل در سطوح دو، سه و چهار هستند.

خواهران طلبه در این موسسه علمی می‌توانند دوره سطح دو را که دارای 190 واحد درسی است و 30 واحد پایانی آن به‌‌صورت گرایشی ارائه می‌شود در قالب‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی سپری و دانشنامه سطح دو دریافت کنند.

همچنین می‌توانند با مدرك سطح دو حوزه یا کارشناسی در رشته‌های همسو وارد مقطع سطح سه شوند و به دو شیوه حضوری در دوازده رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی با سه گرایش مهدویت، امامت و مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان، تبلیغ با گرایش حج و الکترونیکی (مجازی) در پنج رشته تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام ادامه تحصیل دهند.

علاقه‌مندان به تحصیل در سطح چهار باید مدرک سطح سه حوزه داشته باشند. این دوره در حال حاضر در رشته‌ها و گرایش‌های خارج فقه و اصول، فقه و اصول با گرایش «فقه خانواده»، تفسیر با دو گرایش «تفسیر تطبیقی» و «علوم و معارف قرآنی»، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی با گرایش «حکمت متعالیه»، تاریخ اسلام با گرایش «تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام» برگزار می‌شود.

تربیت استاد، تربیت پژوهشگر، تربیت مبلغ، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی‌ مهارتی و کرسی‌های نظریه‌پردازی از اقدامات مورد تاکیدی است که در این موسسه علمی آموزشی در حال اجرا است.

از نظر ساختاری، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هم اکنون با چهار معاونت آموزش، پژوهش، فرهنگی ـ تبلیغی و اداری ـ مالی فعالیت‌های گسترده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی طلاب را سامان می‌دهد.

در این موسسه علاوه بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، فوق برنامه‌های متعددی مانند فعالیت‌های قرآنی و حدیثی، کلاس‌های مهارت‌افزایی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مختلف ورزشی انجام می‌شود و طلاب می‌توانند بر اساس علایق و توانمندی‌های خود در این برنامه های نیز شرکت کنند.

 مدارس هُدی

 ‌جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در راستای گرایش خواهران در همه سنین به معارف اسلامی، 10 مدرسه در سطوح پیش‌دبستانی، دبستان دوره اول و دوم، دبیرستان دوره اول و دوم و دبیرستان دوره دوم معارف اسلامی در قالب مجتمع آموزشی‌تربیتی هدی راه‌اندازی کرده است. این مدارس با پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی و کمک‌آموزشی، هم‌اکنون 1850 دانش‌آموز را تحت پوشش دارند.

دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی

یکی دیگر از مؤسسات علمی وابسته به ‌جامعةالزهراء(س)، دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی است که در  5 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و 5 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده هم‌اکنون با 5 گروه آموزشی رسمی، پذیرای 303 دانشجو از ایران و 17 کشور دنیاست.

jz.ac.ir

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱