با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه؛

زنگ انقلاب در مجتمع آموزشی تربیتی هدی نواخته شد

زنگ انقلاب در مجتمع هدی 9

زنگ انقلاب با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی مهر و آقای کبیری و جمعی از دانش‌آموزان هدی نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، زنگ انقلاب روز شنبه 13 بهمن همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مجتمع آموزشی تربیتی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نواخته شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن زاده مدیر کل دفتر مدیریت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد رحمتی مدیر کل صیانت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جمعی از دختران پیش دبستان هدی به قرائت قرآن کریم پرداختند و پس از آن سرود «لبیک یا حسین علیه‌السلام» با همخوانی 284 نفر از دانش آموزان هدی برگزار شد، در ادامه، زنگ انقلاب توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی نواخته شد.

امروز به برکت انقلاب اسلامی، حجاب به عنوان نماد قهرمانی مطرح است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن ربانی در این مراسم، انقلاب اسلامی را معجزه الهی خواند و در ادامه یادآور شد: در دوران رژیم پهلوی، تلاش کردند که بر مردم ایران مسلط شوند و می‌خواستند ایران را جزیره ثبات خود قرار دهند تا نقشه‌های خود را دنبال کنند، اما خداوند به برکت حضرت امام و ایمان و شور و هیجان مردم و احساس دینی مردم، دستان آنان را قطع کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، حجاب به عنوان نماد قهرمانی مطرح شده است و اروپا که ادعای آزادی داشت، از حجاب دختران در فضای جلوگیری کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی تأکید کرد: امروز بانوان مؤمن و انقلابی ما با حجاب و عفاف، الگوی فکر و اندیشه خود را به دنیا صادر کردند و غرب با وجود اینکه همواره دم از آزادی می‌زند، امروز از حجاب وحشت می‌کند.

وی بیان داشت: ما دستاوردهای زیادی پس از انقلاب اسلامی داشتیم، پیروزی انقلاب اسلامی همانند گوهری است که خداوند به ما عنایت فرموده و معجزه ای است که در این قرن رخ داده، اما دشمنان انقلاب با تبلیغات وسیع خود سعی در تخریب آن دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: دختران شایسته و آینده‌ساز ما باید ارزش انقلاب را بدانند و در عین حال از آن حمایت و پاسداری و حفاظت کنند، دانش‌آموزان ما به واسطه درس خواندن و درخشیدن در ابعاد مختلف آموزشی، معنوی و اخلاقی می‌توانند پاسدار و حامی انقلاب اسلامی باشند.

تحصیل هزار و 400 دانش آموز در مجتمع آموزشی تربیتی هدی/تبیین ویژه برنامه‌های دهه فجر در مدارس هدی

آقای علیرضا کبیری مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجتمع پرداخت و اظهار داشت: این مجتمع که زیرمجموعه ای از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است حدود هزار و 400 دانش آموز تحصیل می‌کنند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با ارائه ای از آمار دانش آموزان در پیش دبستان ها، دبستان‌ها و دبیرستان‌های هدی، گفت: دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی نیز که تنها مدرسه بزرگسالان معارف در کشور است، از سال 95 در این مجموعه راه اندازی شد که در همان سال با ثبت نام 13 نفر آغاز به کار کرد، اما امروز 114 دانش آموز به صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت آموزشی دارند.

کبیری در ادامه به فعالیت‌های مدارس هدی در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر برنامه‌های مختلفی در مدارس مختلف هدی برگزار می‌شود، از جمله ویژه برنامه امیدهای انقلاب در پیش دبستان را داریم، تببین ویژگی‌های نسل انقلاب، دشمن‌شناسی و هویت ملی، روشنگری و معرفی نظام سلطه، تبیین دستاوردهای انقلاب و برگزاری مسابقه چهل از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است.

وی تصریح کرد: در این دهه، نشست‌های دختر انقلابی، کرسی‌های هم‌اندیشی برای مأنوس شدن دانش‌آموزان با اهل بیت علیهم‌السلام، ارتقای توانمندی دانش‌آموزان به عنوان ریشه‌های انقلاب، محفل فاطمی، پیام رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و برنامه صالحین معارف به تناسب سن دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

در پایان این مراسم، پیمان نامه ای از سوی دانش آموزان هدی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرائت شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱