بیانیه جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از مرضیه هاشمی

مرضیه هاشمی

جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حمایت از مرضیه هاشمی، دستگیری و بدرفتاری و رعایت نکردن کرامت این زن مسلمان از سوی پلیس آمریکا را نماد بارز حقوق بشر آمریکائی و مصداق دقیق نقض موازین انسانی توسط دولت آمریکا دانست و این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جمعی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانش آموزان دبیرستان غیرانتفاعی هدی روز سه شنبه در اعتراض به بازداشت خانم مرضیه هاشمی، مستندساز و خبرنگار شبکه پرس.تی.وی در آمریکا در محوطه خوابگاه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تجمع کردند.

در این مراسم، بیانیه ای از سوی خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حمایت از مرضیه هاشمی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله قاصم الجّبارین

هفته گذشته خانم مرضیه هاشمی، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه «پرس تی‌وی» که برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود، در فرودگاه بین‌المللی «لامبرت-ست لوی» توسط مأموران «اف.بی.آی» بازداشت و بدون تفهیم اتهام به مکان نامعلومی منتقل شد.

دستگیری خانم هاشمی نماد بارز حقوق بشر آمریکائی و مصداق دقیق نقض موازین انسانی توسط دولت آمریکا است و به همین دلیل از سوی مردم جهان و بخصوص مسلمانان و همچنین اصحاب رسانه‌های مستقل محکوم شده و قطعا این اقدامات تا آزادی وی ادامه یافته و تشدید خواهد شد.

ایالات متحده امریکا که مدعی حفظ کرامت زنان است باید پاسخ دهد که چرا استفاده از پوشش  اسلامی و غذای حلال که حق طبیعی یک زن ملسمان است با ادعاهای حقوق بشری این حق را از هاشمی گرفتند.

ما طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، خواستار پیگیری آزادی عاجل این مجری مسلمان شبکه پرس تی وی از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور هستیم.

در عین حال دستگیری غیر موجه خانم هاشمی به عنوان یک زن سیاهپوست  و مسلمان، جهان غرب و مدعیان دفاع از حقوق بشر را در مقابل آزمون مهمی قرار داده است. طبیعتا از آمریکا و دولت ترامپ با آن سابقه منفی در دفاع از حقوق بشر نمی توان غیر از نقض حقوق بشر انتظار داشت، اما اروپا که دفاع از حقوق بشر را بخشی از هویت خود می‌داند، چرا در این زمینه سکوت اختیار کرده است؟

مقامات و رسانه‌های اروپائی که کشورهای مستقل و مخالف سیاست‌های غربی را به نقض حقوق بشر متهم کرده و  جنجال به راه می‌اندارند، چرا در مقابل دستگیری یک خبرنگار و مجری مسلمان و آزاده ساکت هستند؟. ابراز نگرانی‌های نمایندگان پارلمان اروپا نسبت به وضعیت حقوق بشر در کشورهای مستقل و ادعای حمایت از آزادی بیان و اندیشه، چرا در مورد خانم مرضیه هاشمی تکرار نمی‌شود؟. آنان که خود را پشتیبان حقوق اصحاب رسانه می‌دانند چرا در مقابل برخورد زننده‌ای که با خبرنگار «پرس تی‌وی» صورت گرفته عکس العمل نشان نمی‌دهند؟. آیا این نشانه ای روشن از رویکرد تبعیض‌آمیز و غیراصولی اروپا نسبت به مقوله حقوق بشر نیست؟. آیا آزادی بیان و و دفاع از انسان‌ها برای مدعیان اروپائی ارزش خود را از دست داه است؟

ما طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دستگیری و بدرفتاری و رعایت نکردن کرامت این زن مسلمان را از سوی پلیس آمریکا محکوم کرده و خواستار آزادی سریع و بدون شرط مرضیه هاشمی از زندان هستیم».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱