مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دیدار پروفسور دو لهوگ مطرح کرد:

تبیین راهکارهای گرایش نسل جدید به دین

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه آینده بشر، آینده دینی و معنوی است، به تبیین راهکارهای گرایش بیشتر نسل جدید به دین پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی روز یکشنبه در دیدار پروفسور هانری دو لهوگ، رئیس مدرسه عالی کاتولیک دانشگاه سوربن فرانسه و پروفسور ونسان فرولدی رئیس امور تعاملات اسلام و مسیحیت شورای کاردینال‌ها  که با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام و خیرمقدم به مهمانان، عنوان کرد: امروز در ذهن همه معتقدان دین اسلام و مسیحیت، دغدغه وضعیت دین در دنیای معاصر و آینده وجود دارد.

آینده بشر یک آینده دینی و معنوی است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: بر اساس اندیشه دینی ما در اسلام و قرآن کریم، آینده بشر یک آینده دینی و معنوی است و قطعا آینده جهان در اختیار دین و دینداران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت می‌فرماید: «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ؛ عاقبت نیک برای پرهیزگاران است»، همچنین در آیه 5 سوره قصص آمده: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم».

وی تصریح کرد: هرچند آینده جهان در اختیار دین است، اما به این معنا نیست که در سال‌ها و روزهای آینده با موج‌هایی از مشکلات روبرو نباشیم.

امروز با موج جدید تقابل آزادی‌های فردی و اجتماعی با دین مواجهیم

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: شما بعد از انقلاب فرانسه، موج علم گرایی و مقابله با کلیسا را تجربه کردید و از سر گذراندید؛ امروز با موج جدیدی مواجه خواهیم شد که مبتنی بر تقابل آزادی‌های فردی و اجتماعی با دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تأکید کرد: امروز دست‌های تبلیغاتی سعی می‌کنند که دین را در مقابل آزادی‌های فردی و اجتماعی معرفی کنند و این مساله زمینه تقابل نسل جدید را با دین فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: ما در اندیشه دینی و اسلامی، انسان را خلیفه الله و جانشین خدا بر زمین می‌دانیم و معتقدیم که انسان آزادانه می‌تواند مسیر خود را انتخاب کند و خداوند این آزادی را به او داده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: ما معتقدیم که آزادی انسان نباید جز در مسیرهایی که آینده بشریت و اخلاق انسانی تهدید می‌شود، محدود شود و این مسئله می‌تواند برای نسل جدید راهگشا باشد تا با دین آشتی کند.

تبیین راهکارهای گرایش نسل جدید به دین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: همکاری ادیان برای تبیین بهتر جوهر دین یکی از راهکارهای مهم مواجهه با این مشکل است، همچنین پرهیز از تخریب ادیان توسط ادیان دیگر راهکار دیگری است که می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی اضافه کرد: نشان دادن معنویت واقعی و اعتقاد حقیقی از سوی روحانیون و دستگاه‌های دینی می‌تواند موجب گرایش بیشتر نسل جدید به دین شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: مردم باید روحانیون دینی را در جبهه مظلومان و مستضعفان ببینند و اگر همه این مسائل رعایت شود، بحران‌های پیش روی ما مانند جنگ‌های منطقه‌ای، بحران‌های محیط زیست و فاصله طبقاتی وحشتناکی که بزرگترین بحران دنیای معاصر است، می‌تواند با همکاری ادیان به سمت و سوی درستی هدایت شود.

آمادگی جامعه‌الزهرا(س) در برگزاری نشست‌های کوتاه‌مدت ویژه بانوان بین‌الملل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا بانوان طلبه نیز بتوانند از مجموعه‌های مشابه در فرانسه و خواهران کلیسایی فرانسه بازدید کنند و فرصت تبادل فکری و فرهنگی با اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فراهم شود.

وی همچنین آمادگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را جهت برگزاری نشست‌های مشترک و تبادل اساتید و دانشجویان اعلام کرد و گفت: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی لازم جهت برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ویژه بانوان در سطوح و ملیت‌های مختلف را دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱