از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها اعلام شد:

فراخوان ثبت نام در کارگاه مهارت همسرداری ویژه بانوان طلبه معقوده

کارگاه همسرداری

ثبت نام جهت شرکت در کارگاه مهارت همسرداری ویژه بانوان طلبه معقوده از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ملیحه عرب خزائلی روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: کارگاه مهارت همسرداری ویژه بانوان طبه معقوده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همراه همسرانشان از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها بیان داشت: این کارگاه روز چهارشنبه 17 بهمن ساعت 12 تا 14 در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار می‌شود.

عرب خزائلی با بیان اینکه داشتن کد مرکز خدمات جهت ثبت نام طلاب الزامی است، مهلت ثبت نام در این کارگاه را تا 13 بهمن اعلام کرد و افزود: علاقه مندان جهت ثبت نام می‌توانند روزهای شنبه تا دوشنبه با شماره تلفن 32112632 تماس بگیرند.

وی در ادامه گفت:  ازدواج از جمله دستور‌های الهی در دین اسلام است که بر هر زن و مرد مسلمان  توصیه شده که می‌توانند با در نظر گرفتن معیار‌های اسلامی، زوجی مناسب براساس آیات و روایات برگزینند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها ادامه داد: امر ازدواج و تحقق آن در جامعه باید برای همه افراد یکسان باشد، چرا که این امر برای اکمال دین و رسیدن به آرامش درونی در جامعه یک ضرورت حیاتی است.

عرب خزائلی با اشاره به اهمیت ازدواج در دین اسلام، گفت: خداوند در سوره نور آیه ۳۲ می‌فرمایند: «مردان بی‌زن و زنان بی‌شوهر، بردگان و کنیزان صالح را تزویج کنید. چنانچه آنان فقیر باشند، خداوند از فضل خود غنی و بی‌نیازشان می‌سازد؛ که خداوند رحمتش وسیع و به احوال بندگان خود آگاه است»؛ همچنین پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم می‌فرمایند: «کسی که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است».

وی همچنین یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد که فرمودند: «این تشکیل خانواده را دستِ کم نگیرید. شاید من بتوانم بگویم یکی از گناهان کبیره ی تمدن غرب نسبت به بشریت، این است که ازدواج و تشکیل خانواده را در چشم مردم سبک و کوچک کرد».

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها با تأکید بر اینکه ما با چشم پوشی از تشریفات و ورود به دیگر فرهنگ‌های بیگانه می‌توانیم زندگی مشترک را با پایه‌ریزی اسلامی بنا کنیم، یادآور شد: متأسفانه امروز، ورود فرهنگ  غرب‌نگری، زندگی مجردی، تجمل‌گرایی و دوستی‌های ناپایدار بدون آنکه همخوانی با فرهنگ ایرانی- اسلامی داشته باشد، در جامعه به ویژه در بین نسل جدید رواج یافته است.

عرب خزائلی اظهار داشت: ما می‌توانیم نوع سبک زندگی پیامبران و امامان معصوم علیهم‌السلام را بهترین الگوی زندگی قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: زوج‌های جوان با درنظر گرفتن نگاه قرآنی به ازدواج، می‌توانند روایات و احادیث رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و ائمه معصومین علیهم‌السلام را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و بهترین مهارت‌های ارتباطی در زندگی متأهلی خود اتخاذ کنند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱