نخستین جلسه شورای تخصصی روابط عمومی برگزار شد

شورای تخصصی روابط عمومی

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام با وجود ظرفیت‌های فعال متعدد و مختلف، ولی در زمینه روابط عمومی دچار یک غفلت تاریخی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین جلسه شورای تخصصی روابط عمومی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و اعضای این شورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در این جلسه با اشاره به اهمیت کار ارتباطات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: واقعیت این است که کسانی که بالاترین توانایی‌ها را دارند ولی دور خودشان دیوار می‌کشند و این توانایی‌ها و ظرفیت‌ها را به اطلاع دیگران نمی‌رسانند موفق نخواهند بود.

وی افزود: اطلاع رسانی از فعالیت‌های درون مجموعه به کسانی که بیرون از جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند و نیز آگاهی بخشی درونی نسبت به آنچه که در بیرون رخ می دهد دو رویکردی است که متاسفانه در هر دو زمینه عقب‌ماندگی تاریخی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه باید صادقانه و بدون هیچ غرضی، به پیشینه خود در زمینه روابط عمومی نگاه کنیم، بیان داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام با وجود ظرفیت‌های فعال متعدد و مختلف، ولی در زمینه روابط عمومی تاکنون غفلت کرده است از این رو شناخت صحیحی نسبت به این مجموعه بزرگ حتی در درون حوزویان نیز وجود ندارد.

وی به بخشی از ظرفیت‌های این موسسه بزرگ علمی آموزشی که کمتر مورد شناخت دیگران است اشاره کرد و گفت: در بحث بین الملل با وجود اینکه از بیش از 50 کشور جهان، طلابی در جامعه الزهرا علیهاالسلام درس خوانده یا مشغول تحصیل هستند، ولی هنوز یک دفتر نمایندگی در خارج کشور نداریم و بودجه ارزی نیز برای جذب طلاب غیرایرانی و حمایت از فارغ التحصیلان این بخش نداریم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه فارغ‌التحصیلان داخلی و بین‌المللی اظهار داشت: حداقل فایده این کار حفظ ارتباط و تعلق خاطر فارغ‌التحصیلان با این مجموعه فاخر حوزوی است.

وی به اهمیت بحث آینده‌پژوهی در حوزه‌های علمیه خواهران و برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در امر آموزش، پژوهش و تبلیغ توجه داد و گفت: حال اگر مشکلاتی سد راه ایجاد چنین دفتری هست حداقل باید از اوضاع بیرون از مجموعه مطلع باشیم تا بتوانیم در برنامه‌ریزی‌ها از آن استفاده کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نظارت اجرایی بر تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها را از وظایف روابط عمومی خواند و بیان داشت: در این زمینه نیازمند کار جدی و برنامه ریزی مناسب هستیم تا هیچ تفاهم نامه‌ای بدون ورود به مرحله اجرا نوشته و امضا نشود.

وی ارتباط با شخصیت های تاثیرگذار، مراجع، علما و نهادها و معرفی جامعه الزهرا علیهاالسلام به ایشان را از وظایف دیگر روابط عمومی دانست و گفت: در این زمینه روابط عمومی باید به صورت فعال عمل کند تا ارتباطات علمی این موسسه بزرگ حوزوی گسترش یابد.

وی در پایان از شورای تخصصی روابط عمومی خواست تا با ارائه طرح های کاربردی و تصویب آیین نامه های مورد نیاز، در راستای اجرای شرح وظایف این بخش گام های موثری بردارند و از ورود به جزییات پرهیز کنند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اندیشه مدیرکل روابط عمومی و بین الملل با ارائه گزارش مختصری از فعالیت این واحد، اظهار امیدواری کرد تا با همفکری و مشورت اعضای این شورای تخصصی، اقدامات ارزشمندی برنامه ریزی و اجرایی شود.

ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مساله پذیرش سال جدید تحصیلی جامعه الزهرا علیهاالسلام از سوی آقایان حاجی زاده، عباسپور و مطهری پایان بخش این جلسه بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱