استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره)، طلبه را در برابر شبهات واکسینه می‌کند

طیبی

استاد طیبی با بیان اینکه دوره مطالعاتی کتب شهید مطهری(ره)، طلبه را در برابر شبهات واکسینه می‌کند، گفت: ما باید هویت خود را از طریق انس با قرآن و عترت حفظ کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ناهید طیبی روز چهارشنبه 28 آذر در نشستی که همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و با هدف آشنایی طلاب با ضرورت و شیوه پژوهش در مدرسه علمیه بینات برگزارشد، عنوان شد: برای انجام پژوهش سه عنصر انگیزه، ضرورت و هدف لازم است.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت انجام  پژوهش در عرصه های دینی، گفت: جهت انجام کار پژوهشی، علاوه بر محتوا باید جرأت، خلاقیت و جسارت برای قلم‌ورزی و به روی کاغذ آوردن محتوا وجود داشته باشد.

طیبی در ادامه به بیان تفاوت تبلیغ و پژوهش پرداخت و افزود: طلبه برای تبلیغ  دین باید تحلیلگر قوی باشد، تبلیغ به معنای بیان است، اما پژوهش به معنای تبیین است و به چرایی‌ها پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: یک پژوهشگر از این جهت که علمی و روشمند به مباحث می‌پردازد، می تواند در کل جهان تاثیرگذار باشد.

استاد و پژوهشگر حوزه با تأکید بر اینکه سه عنصر انگیزه، ضرورت و هدف برای انجام پژوهش لازم است، عنوان کرد: انگیزه از درون، انسان را به حرکت وامی دارد و ضرورت امری بیرونی و اجتماعی است که انسان را از بیرون وادار به حرکت می‌کند.

طیبی به روایتی از امام محمد باقر علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «اگر انسان  چهار نوع معرفت داشته باشد کافر نمی‌شود. اول خود را بشناسد، دوم خدا را بشناسد، سوم وظیفه خود را بشناسد و چهارم کسانی که مقابل انجام وظیفه او قرار گرفته است را بشناسد» که همان دشمن شناسی است.

وی با تصریح بر اینکه ما باید دشمن شناسی داشته باشیم، گفت: دشمنان اسلام با شناسایی مسیرهای ضعف ما دنبال نابودی ایده‌ها و اندیشه‌های شیعی و اسلامی هستند، بنابراین باید پژوهش کنیم که زمین نخوریم و بدانیم دشمن از چه مسیرهایی وارد می‌شوند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم .

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: ما از طریق انس و تعمق در قرآن کریم، حدیث، سیره پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام می‌توانیم علاوه بر پاسخگویی به شبهات، هویت خود را حفظ کنیم.

طیبی اظهار کرد: طلبه باید باسواد، روشمند و صاحب اثر باشد و به کلاس‌های درس اکتفا نکند و از همان ابتدای تحصیل به مطالعه کتاب‌های شهید مطهری (ره) بپردازد.

وی با بیان اینکه دوره مطالعاتی کتب شهید مطهری(ره)، طلبه را در برابر شبهات واکسینه می‌کند، تصریح کرد: از خلقت حضرت آدم علیه‌السلام تا کنون معمولا شبهات یکی بوده و فقط شکل، روش و ادبیات آن‌ها تغییر کرده است.

استاد و پژوهشگر حوزه به سومین عنصر انجام پژوهش یعنی هدف اشاره کرد و یادآورشد: هدف، بیداری است؛ اهداف را برای خود مشخص کنید، بی تردید جامعه آینده از نسل امروز پیشرفته‌تر و عاقل‌تر است و طلبه باید خود را برای چنین نسلی آماده کرده باشد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱