توصیه استاد اخلاق حوزه به مطالعه شرح حال بزرگان

فرحزاد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به اهمیت خیرخواهی در زندگی، طلاب را به مطالعه شرح حال بزرگان و انس با روایات توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد روز چهارشنبه 14 آذرماه در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در تالار بیداری برگزار شد، با مقدمه ای کوتاه در خصوص ثواب و فضیلت و برکات صلوات و به مناسبت ماه ربیع به بیان سیره پیامبر صلوات الله علیه و آله وسلم پرداخت.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه مهمترین سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را محبت و و مهرورزی معرفی کرد و گفت: مهربانی رسول اکرم تجسمی از مهربانی خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به آیه «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ»، عنوان کرد: آیه 107 سوره انبیاء بیانگر آن است که  ارسال پیامبر منحصر در رحمت است و اندازه این رحمت به اندازه کل عوالم هستی است.

وی افزود: تمام مخلوقات عالم شعاعی از نور وجودی رسول اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و از جمله وجود امیرالمومنین علی علیه‌السلام است که تربیت شده در دامن پر مهر آن حضرت بودند.

استاد اخلاق حوزه همچنین با بیان حدیثی از حضرت زهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: این بانوی مکرم اسلام فرمودند: «من از دنیای شما سه چیز را دوست می دارم: نگاه کردن به چهره پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم؛ تلاوت قرآن و انفاق».

استاد فرحزاد تصریح کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام حقیقت وجودی پیامبر را می دیدند که پرتوی از نور خداوند متعال بودند.

وی افزود: انفاق، صدقه و احسان منحصر در مال نیست بلکه مراد خیرخواهی و دلسوزی به هر نحو ممکن است و این دلسوزی و خیرخواهی می‌تواند مصداق مهم امر به معروف و نهی از منکر باشد.

استاد اخلاق حوزه با توصیه به طلاب نسبت به مطالعه شرح حال بزرگان و همچنین انس با روایات و حدیث‌خوانی، جلسه را با ذکر دو خاطره از بزرگان در خصوص دلسوزی و خیرخواهی خاتمه داد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱