برگزاری دومین نشست تربیتی اخلاقی نمایندگان تربیتی سرویس‌های نقلیه

خانم طباطبایی

دومین نشست تربیتی اخلاقی نمایندگان تربیتی سرویس های نقلیه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، درادامه برگزاری طرح برنامه‌های مربوط به نمایندگان تربیتی سرویس‌های نقلیه، دومین نشست تربیتی اخلاقی ویژه نمایندگان تربیتی سرویس‌ها از سوی اداره کل امور تربیتی برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم طباطبایی مدیر کل امور تربیتی و سرکار خانم الهی فر استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، سرکارخانم طباطبایی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود خاتم‌الانبیا محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و فرزند اطهرش امام صادق علیه‌السلام  به بیان روایتی از امام جعفر صادق علیه‌السلام پرداخت که خطاب به یکی از یاران خویش فرمودند: «الحسن من کل احد حسن ومنک احسن لمکانک منا والقبیح من کل احد قبیح و منک اقبح  لمکانک منا؛ نیكى از هر شخص نیكو است، ولى از تو كه به ما نسبت دارى نیكوتر است، و زشتى از هر كسى زشت است ولى از تو زشت‏تر».

مدیر کل امور تربیتی در ادامه به وظیفه خطیر و مهم طلاب و به ویژه همه مسئولان تربیتی از جمله نمایندگان تربیتی سرویس‌ها در امور و مسائل تربیتی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه همه ما توجه و اهتمام به رشد مسائل تربیتی است.

طباطبایی به دو خصیصه مهم و مورد توجه نمایندگان تربیتی از جمله حسن خلق، برخورد مناسب و سعه صدر،  اشاره و بر لزوم آن تاکید  کرد.

در ادامه، سرکار خانم الهی فر به تبیین ضرورت توجه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه  دینی و به ویژه جایگاه و رسالت طلبگی پرداخت و بر اهتمام به این فریضه توسط طلاب، نمایندگان تربیتی سرویس‌های نقلیه و فرهنگ‌سازی آن در حوزه‌های علمیه و جامعه تاکیدکرد.   

در این نشست، برنامه‌های تربیتی ویژه این نمایندگان، توسط اداره امور تربیتی و نیز قرائت ختم قرآن در سطح گسترده در سرویس‌های نقلیه توسط اداره قرآن و حدیث اعلام و تبیین شد.

در این نشست مقرر شد، دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر  از سوی اداره امور تربیتی در ترم جاری برای نمایندگان تربیتی برگزار شود.

در پایان نشست، ضوابط قانونی و بایسته‌های اخلاقی استفاده از سرویس‌های نقلیه جهت در استفاده همه طلاب توزیع شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱