حضور پرشور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س) در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی 13 آبان 2

اساتید، طلاب و جمعی از کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در راهپیمایی بزرگ 13 آبان شرکت کرده و شعار «هیهات من الذله» سر دادند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، صدها نفر از اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز یکشنبه 13 آبان ماه در راهپیمایی بزرگ 13 آبان شرکت کردند.

اساتید و بانوان طلبه به وسیله سرویس‌های نقلیه از پایانه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به سوی پل حجتیه حرکت کرده و در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام همراه با اقشارمختلف مردم قم، شعار «مرگ بر آمریکا»، «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

روز 13 آبان منحصر به ایران و جامعه مسلمان نیست

یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حاشیه این مراسم، به اهمیت این روز اشاره کرد و اظهار داشت: روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفته تنها منحصر به ایران و جامعه مسلمانان نیست بلکه یک نماد برای همه کشورها است.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی متعلق به وجدان‌های بیدار است، تصریح کرد: استکبارستیزی یک صفت بالفطره برای انسان‌ها است و امروز روز تنفر از دشمن اصلی بشریت است که حضرت امام خمینی(ره) از آن به شیطان بزرگ یاد کردند.

این بانوی طلبه در پایان تأکید کرد: روز استکبارستیزی روز بیداری همه کشورها است که امید است منجر به آزادی همه جوامع از چنگال مستکبران شود.

استکبار جهانی آرزوی شکست انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد

سرکار خانم موسوی مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز با اشاره به یوم الله 13 آبان که روز دانش آموز نامگذاری شده است، به فداکاری شهید حسین فهمیده، دانش آموز 13 ساله قمی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: این دانش آموز بابصیرت، با خلوص نیت و آمادگی کامل در صحنه‌های دافع مقدس حضور پیدا کرد و توسط تانک‌هایی که از سوی استکبار به صحنه‌های دفاع مقدس فرستاده شده بود، به شهادت رسید.

مدیر کل امور فرهنگی یادآورشد: دانش آموزانی نیز در زمان انقلاب اسلامی بودند و خود را در مقابل گلوله‌های رژیم طاغوت قرار دادند و در راه انقلاب و میهن اسلامی ما به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: خون‌هایی که در طول انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ریخته شد، فهمیده‌ها را ساخت، خون‌هایی که ریخته شد، امثال فهمیده‌ها را زنده کرد و امروز فهمیده‌هایی در کشور حضور دارند که نمونه ای از آنان روز گذشته در معیت رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی بودند و اعلام کردند که با بصیرت کامل در کنار رهبر خود خواهند بود.

موسوی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: استکبار جهانی آرزوی شکست انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: امروز جوانان ما همانند مدافعان حرم در صف اول هستند و هیچگاه اجازه حضور استکبار جهانی در این کشور را نخواهد داد.

مدیر کل امور فرهنگی بیان داشت: ما همان طور که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، با مشت محکم به دهان آمریکا می‌زنیم و جوانان و فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت می‌کنیم که پیرو اهل بیت علیهم‌السلام و ولایت فقیه باشند تا زمانی که انقلاب اسلامی خود را به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تقدیم کنیم.

حضور طلاب بین الملل در راهپیمایی 13 آبان

در این مراسم، طلاب بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از کشورهای مختلف حضور داشتند، بانوان طلبه که با وجود یک یا دو فرزند خردسال خود در این راهپیمایی شرکت کردند.

یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که اهل هندوستان است به همراه فرزند سه ساله خود در راهپیمایی 13 آبان حضور داشت و گفت: برای اولین بار در این راهپیمایی شرکت می‌کنم و ما هم در کنار مردم ایران برای نابودی آمریکا و مبارزه با استکبار تلاش می‌کنیم.

استکبار جهانی به دنبال بهره برداری از ما است/ لزوم توجه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب

سرکار خانم عاشوری استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز یکی از شرکت کنندگان راهپیمایی بود که با اشاره به آیه 141 سوره نساء، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است».

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: قرآن به ما خط می‌دهد که شما در پی استکبار نروید، زیرا استکبار می‌خواهد از شما استفاده کند اما منفعتی به شما نمی‌رساند.

عاشوری تأکید کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی فرمودند، ما برای اینکه استقلال خود را به دست آوریم، باید روی پای خود بایستیم و متکی به داشته‌های خود باشیم تا تحریم‌ها را پشت سر بگذرانیم.

وی افزود: دشمن هر چه بیشتر تحریم کرد، جوانان ما بیشتر روی پای خود ایستادند و اگر ما خود را دریابیم به آنچه بخواهیم، می‌رسیم.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به بخشی  از آیه 282 سوره بقره که خداوند می‌فرماید: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُکُمُ اللَّهُ»، بیان داشت: اگر تقوای الهی پیشه کنید، خداوند به شما تعلیم می‌دهد.

عاشوری یادآور شد: ما به عنوان دانش آموز و یا طلبه می‌خواهیم علم بیاموزیم و  با توجه به آیه 32 سوره زخرف، درجات مختلفی در آموزش بیان شده و ما نیاز داریم که از علمی که می‌آموزیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: علم همانند نوری است که اگر خداوند بخواهد در دل هر فردی قرار می‌دهد، ما باید با تقوای الهی همراه با اخلاص به یادگیری علم دین بپردازیم.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به آیه «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ» اظهار داشت: از زمان انقلاب اسلامی تا کنون، دست خداوند و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بر سر کشور ما بوده و کسی که خداوند همراه او باشد، پیروز می‌شود.

عاشوری در پایان بیان کرد: همه ما باید به سخنان رهبر فرزانه خود گوش فرا دهیم و در عرصه‌های مختلف روی پای خود بایستیم تا در مقابل دشمن پیروز شویم.

عاشورای زمان خود را بشناسیم /در مقابل دشمن صف آرایی منسجم داشته باشیم

در این راهپیمایی یکی دیگر از بانوان طلبه به وظیفه طلاب در این عرصه اشاره کرد و گفت: با توجه به مقارنت این ایام با دهه آخر صفر، شعار امسال راهپیمایی 13 آبان، «هیهات من الذله» عنوان شده و یکی از وظایف ما این است که در مقابل استکبار جهانی، شعار «هیهات من الذله» سر دهیم.

وی تصریح کرد: ما باید عاشورای زمان خود و جبهه حق و باطل زمان خود را بشناسیم و صف‌آرایی منسجمی در مقابل جبهه باطل داشته باشیم.

این بانوی طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و اهانت‌هایی که به جهات مختلف از جانب آمریکا و قدرت‌های دیگر می‌شود، این روزها استکبار بیشتر به چشم می‌آید و مورد توجه است.

وی بیان داشت: وظیفه ما طلبه‌ها این است که در عین حال که به فرمایش‌ها و سخنان ولیّ فقیه خود لبیک بگوییم و همانطور که مراجع تأکید کردند، در کنار آحاد مردم حضور داشته باشیم.

جوانان به ویژه طلاب در برابر اقدامات دشمن هشیار باشند

سرکار خانم احسانی مدیر مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام نیز در حاشیه این راهپیمایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی روز گذشته در دیدار دانش آموزان فرمودند: «۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه‌ای را آمریکا به راه انداخت. در این چالش ۴۰ساله، طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است. دلیل مغلوب بودن آمریکا هم این است که حمله را او شروع کرده اما به مقاصد خود نرسیده است».

مدیر مجتمع امام رضا علیه‌السلام تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، ملت ایران باید در برابر همه صحنه‌ها و برنامه‌هایی که دشمن برنامه ریزی و طراحی می‌کند، از جمله جنگ فرهنگی که به شبیخون کشیده شده، تا جنگ تبلیغات و رسانه ای و جنگ اقتصادی که به صورت نابرابر همه ملت ایران را درگیر کرده، هشیار باشند.

احسانی تأکید کرد: همه ملت ایران به ویژه جوانان که سردمداران نظام جمهوری اسلامی و افسران جنگ نرم هستند و همچنین بانوان طلبه باید در برابر اقدامات دشمن هشیار باشند.

وی بیان داشت: هشیاری، آگاهی، بصیرت و حضور بهنگام طلاب در صحنه‌های حساس بیشتر احساس می‌شود که امید است این بصیرت و روشنگری روز به روز در طلبه‌ها افزایش پیدا کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱