معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین کرد:

راه‌اندازی و فعالیت ستاد انتخاباتی کشوری در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی

شریفی با اشاره به راه‌اندازی ستاد انتخابات در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، به تشریح فعالیت‌های کمیته‌های تبلیغ، فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، قرآن و حدیث و کمیته پاسخگویی به شبهات انتخاباتی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: خداوند متعال در  آیه شریفه 39 سوره احزاب می‌فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا؛  آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند».

راه اندازی ستاد انتخاباتی کشوری و تشکیل پنج کمیته در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: با عنایت به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو از جمله مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اولین گام در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، تشکیل و راه اندازی ستاد انتخاباتی کشوری بود.

شریفی افزود: ستاد انتخاباتی کشوری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همزمان در 13  کانون استانی و کمیته بانوان مسجدمحور کشور به فعالیت می‌پردازد.

شریفی با بیان اینکه پنج کمیته در ستاد انتخاباتی کشوری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فعالیت می‌کنند، گفت: در  این ستاد، کمیته تبلیغ با دو کارگروه «اعزام» و «توانمندسازی و تولید محتوا»، کمیته فرهنگی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته قرآن و حدیث و کمیته پاسخگویی به شبهات انتخاباتی راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: این کمیته‌ها در کانون‌های استانی و به همت مسئولان بانوان مسجدمحور در همه استان‌های کشور شکل گرفته و در این راستا حرکت می‌کند.

فعالیت‌های کمیته تبلیغ در ستاد انتخابات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به تشریح فعالیت‌های کمیته‌ها پرداخت و با اشاره به فعالیت‌های کمیته تبلیغ، عنوان کرد: برگزاری کارگاه انگیزشی جهادتبیین به صورت مجازی و آفلاین با ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمطلبی، برگزاری دوره طرح ملی انسان مسئول با همکاری ستاد راهبری امربه معروف و نهی از منکر ویژه مبلغان و طلاب سراسر کشور از جمله فعالیت‌های کمیته تبلیغ است.

شریفی افزود: دوره آموزشی – توجیهی جهادتبیین ویژه دهه فجر و ضرورت بایسته‌های تبلیغ در انتخابات از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت مجازی وحضوری با همکاری معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه‌های علمیه برگزار شد و اساتید حوزه و دانشگاه از جمله حجج اسلام صلح میرزایی، جوشقانیان، پاشاپور، صدرایی عارف و غیره در این دوره حضور یافتند.

وی بیان داشت: دوره انتخابات شورآفرین با سرفصل‌ها و موضوعات مهم انتخابات از جمله انتخابات در اندیشه امامین انقلاب، اخلاق انتخابات، فقه واحکام، نقش خبرگان و غیره، تحت عنوان شمیم 7 به صورت مجازی و آفلاین ویژه همه طلاب و مبلغان سراسر کشور برگزار شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تولید محتواهای انتخاباتی اشاره کرد و افزود: بارگذاری محتواها و صوت‌های آفلاین دوره مجازی جهاد تبیین در گروه‌های مبلغان، همکاری با بسیج اساتید در زمینه تامین محتوای تبلیغی، تشکیل بانک محتوا و مطالب انتخابات از قبیل سخنرانی‌های کوتاه، منبر، درسنامه، عکس نوشت و غیره، بارگذاری محتواهای تبلیغ روزشمار انتخابات در کانال محتوایی ویژه مبلغان عمومی، بارگذاری محتواهای تبلیغ روز شمار انتخابات در کانال محتوایی ویژه مبلغان دانش آموزی و تهیه سناریوی سخنرانی جهت انگیزه بخشی محتوای ارتباط‌گیری مبلغان از جمله فعالیت‌هایی است که صورت گرفته است.  

شریفی به همکاری با سازمان تبلیغات در برگزاری کارگاه «نقش بانوان در تبیین جهادگری انتخابات» اشاره کرد و فعال‌سازی گروه‌های مبلغان توانمند برای جهاد تبیین در خصوص انتخابات و برگزاری جلسات تعاملی جهت بسترسازی حضور مبلغان در مکان‌های مختلف برای تبلیغ چهره به چهره، سخنرانی‌های انگیزشی، پاسخ به شبهات انتخاباتی وغیره را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد.

وی یادآور شد: کمیته تبلیغ انتخابات در طول این مدت جلساتی را با مشاور بانوان آموزش و پروش و مسئول بسیج اساتید جهت استفاده از ظرفیت جلسات اولیاء و مربیان برای ایجاد انگیزه، پاسخ به شبهات و غیره داشته است که 40 نفر از مبلغان و اساتید توانمند به آموزش و پرورش معرفی شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: در جلسه کمیته با واحد فرهنگی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نیز 70 نفر از بانوان مبلغ معرفی و آماده همکاری شدند، همچنن تعامل و همکاری با مسجد مقدس جمکران و معرفی 130 مبلغ در قالب خادمیاران فرهنگی در ایام شعبانیه در مسجد مقدس جمکران، شبستان‌ها و محوطه در قالب تبلیغ چهره به چهره، گفتگوی انگیزشی، پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های کمیته بوده است.

وی تصریح کرد: در این کمیته، جهت اعزام مبلغ به روستاها، پایگاه‌های بسیج، منازل، جلسات خانگی و هیئت‌های مذهبی و غیره برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

عملکرد و فعالیت‌های کمیته رسانه و فضای مجازی در ستاد انتخابات

شریفی در ادامه به فعالیت‌های کمیته رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: در این کمیته، برنامه ریزی جهت فعالیت تولیدگران، نظارت بر محتواهای تولید شده و برنامه انتخاباتی توزیع صورت گرفت و 5 نفر از مبلغان فعال رسانه ای به عنوان مسئولان رسیدگی به امور انتخابات در توزیع مشخص شدند.

وی با بیان اینکه 50 نفر از بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت فعالیت در فضای مجازی ساماندهی شدند، گفت: فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها در پلتفرم‌های مختلف از جمله ایتا، تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، توییتر، روبیکا، شاد، تیک تاک، سروش و غیره فعالیت دارند.

فعالیت‌های کمیته فرهنگی در ستاد انتخابات

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت‌های کمیته فرهنگی در ستاد انتخابات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: در این مدت، جلسات متعدد هم افزایی با بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، استانداری، فعالان انتخابات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و غیره صورت گرفته و تعاملاتی با نهادهای مختلف از جمله معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، معاونت فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها جهت معرفی خادمیاران تبلیغ چهره به چهره و خادمیاران طرح هادیان کریمه در بحث انتخابات انجام شده است.

وی افزود: برگزاری حلقه‌های تخصصی با موضوع نقش طلاب در انتخابات، برگزاری نشست انتخابات ویژه طلاب خوابگاهی، برگزاری جلسات بصیرتی با موضوع «شرکت در انتخابات وظیفه همگانی» ویژه کارمندان و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و موضوع «جهاد تبیین در انتخابات وظیفه حوزویان و طلاب» ویژه طلاب از جمله برنامه‌های انتخاباتی کمیته امور فرهنگی بوده است.

برگزاری نشست‌های آنلاین با موضوع انتخابات

شریفی به برگزاری نشست‌های آنلاین با موضوع انتخابات ویژه طلاب سراسر کشور اشاره کرد و در ادامه، اظهار داشت: دو نشست آنلاین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی با موضوع سیاستگذاری انتخابات برگزار شد که در اولین نشست، مسئولان 13 کانون استانی و در نشست دوم، 28 رابط مسجدمحور استان‌ها حضور داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت ها، نشست‌های برخط از طریق حسینیه آنلاین است که روزهای سه شنبه با موضوع بصیرت افزایی ویژه طلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شبکه سازی طلاب و مبلغان در استان‌ها جهت تبلیغ انتخابات امیدآفرین

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شبکه سازی طلاب و مبلغان در استان‌ها جهت تبلیغ انتخابات امیدآفرین، گفت: در این ایام، رابطان کانون‌های استانی و مسجدمحور از طریق تماس تلفنی، فضای مجازی و غیره راهبری شدند و محتواهای مکتوب، معرفی کتاب و فایل، کلیپ و صوت، پاسخ به شبهات انتخاباتی و غیره در اختیار آنها قرار گرفت که در گروه‌ها و کانال‌های مرتبط منتشر شد.

وی اضافه کرد: در برخی از استان ها، نشست‌های حضوری درباره انتخابات برنامه ریزی شده است که اساتید حوزه و دانشگاه به تبیین این موضوع می‌پردازند، همچنین تعدادی طلاب و مبلغ جهت حضور در مدراس و مساجد و تبلیغ انتخابات امیدآفرین اعزام شدند.

راه اندازی تشکل طلاب کنشگر فرهنگی جهت فعالیت‌های انتخابات

شریفی به راه اندازی تشکل طلاب کنشگر فرهنگی جهت فعالیت‌های انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: پس از راه اندازی طلاب کنشگر فرهنگی، راهکارهای تواصی و دعوت به حضور حداکثری به کنشگران فرهنگی ارائه شد و محتواهای انتخاباتی در اختیار آنها قرار گرفت.

وی همچنین به تعامل با اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت هم افزایی فعالیت‌های کنشگران فرهنگی و مبلغان انتخابات اشاره کرد و گفت: جهت حضور فعال کنشگران فرهنگی و مبلغان انتخابات، روش‌های بالابردن مشارکت مردم در انتخابات در قالب بسته عملیاتی، پاورپونت تبیین و غیره ارائه شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری 4 نشست «مقاومت و امیدآفرینی» در ایام اعتکاف، عنوان کرد: در مراسم اعتکاف، دو حلقه معرفتی با موضوع انتخابات ویژه فرزندان طلاب و رأی اولی‌ها برگزار شد که جوانان حاضر در مراسم از این برنامه بسیار استقبال کردند.

شریفی اضافه کرد: معرفی کتاب با موضوع حضور حداکثری در انتخابات و انتخابات اصلح، برگزاری مسابقه با موضوع انتخاب اصلح، برپایی نمایشگاه با موضوع انتخابات، طراحی پوستر با محتوای انتخاباتی و محوریت سخنان مقام معظم رهبری دام‌ظله‌العالی در مورد انتخابات سالم و شرکت حداکثری، ایجاد حلقه تواصی توسط طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و غیره از دیگر برنامه‌های این ایام بودند.

وی با اشاره به ارائه محتواهای انتخاباتی توسط انجمن خانواده با موضوع نقش حضور زنان در انتخابات، تصریح کرد: بسته محتوایی انتخاباتی دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با موضوعات «آشنایی با جایگاه فقهی ولایت فقیه و کارآمدی آن»، «آشنایی با عملکرد شورای نگهبان»، «خدمات و دستاوردهای دولت مردمی»، «آشنایی با خدمات و عملکرد مجلس شورای اسلامی»، «آشنایی با عملکرد قوه قضائیه نسبت به مفاسد اقتصادی»، پاسخ به شبهات انتخابات»، اخلاق انتخاباتی، اقتصاد مقاومتی و غیره از دیگر فعالیت‌ها در این ایام بوده است.

عملکرد و فعالیت‌های کمیته پاسخگویی به شبهات انتخاباتی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به فعالیت‌های کمیته پاسخ به سؤالات درستاد انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته با همکاری ستاد اعتکاف، تعدادی از اساتید بیان احکام را به مساجد مختلف قم و شهرستان‌ها اعزام کرد تا ضرورت شرکت در انتخابات را تبیین کنند.

شریفی با اشاره به  بارگذاری احکام انتخابات در گروه‌های پاسخگویی اساتید پاسخگو، گفت: یکی از فعالیت‌های این کمیته، تشکیل و راه اندای کارگروه پاسخگویی به شبهات و سؤالات سیاسی است که اساتید برجسته، نخبه و انقلابی پاسخگو همه روزه غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 12، از طریق دو خط پاسخگویی به شماره‌های 32112554-025 و 32112455-025 پاسخگوی پرسشگران هستند.

وی، تولید محتوای مرتبط احکام شرکت در انتخابات و بارگذاری در کانال، بارگذاری کلیپ‌های مقام معظم رهبری در تبیین ضرورت حضور در انتخابات و غیره را از دیگر فعالیت‌های کمیته پاسخ به سؤالات برشمرد.

عملکرد و فعالیت‌های کمیته قرآن و حدیث در ستاد انتخابات

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: کمیته قرآنی و حدیثی انتخابات با حضور تعدادی اساتید توانمند و کارشناسان قرآنی، با تشکیل گروه در ایتا و توضیح اهداف و کارکرد‌ها تشکیل شد.

شریفی افزود: اساتید در این کارگروه،  به صورت روزانه آیات و روایاتی که متناسب با بحث انتخابات هستند، ارسال می‌کنند.

وی تصریح کرد: انجمن قرآنی «تواصی به حق» با هدف استفاده از توانمندی طلاب در انجام فعالیت‌های قرآنی و روایی و همچنین ساخت عکس نوشته، کلیپ و غیره راه اندازی شده است که تعدادی طلبه فعال در این انجمن فعالیت دارند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱