مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

جامعه الزهرا(س) از ماندگارترین اقدامات بنیادین امام راحل (ره) است

شفیعی دارابی 3

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله ماندگارترین اقدام بنیادین امام راحل (ره) در جهت تقویت و گسترش معرفت دینی است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین شفیعی دارابی مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، به موضوع ثبت نام و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: خدا را سپاس که توفیقمان داد تا بار دیگر شاهد طلوع ماه پرفضیلت رجب باشیم و به اندازه سعه وجودی خود، از «لیلة الرغائب» و ساعات و شب‌ها و روز‌هایی که از این ماه بر ما گذشت، بهره ببریم.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فراهم بودن راه تقرب به پروردگار در ماه رجب، عنوان کرد: در متون حدیثی و کتب أعیه بزرگانی همانند «إقبال الأعمال» سید بن طاووس، مصباح کفعمی، المراقبات میرزا جواد ملکی تبرزی، و زاد المعاد علامه مجلسی و غیره، فضایل و مناقب فراوانی برای ماه رجب ذکر شده است که جامع همه آنها این است که در ماه رجب، بستر مناسب برای تقرب به پروردگار فراهم است.

راهکارهای رفتاری و شناختی موثر در تقرب به پرودگار

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی افزود: در روایت نبوی آمده است: خدواند می‌فرماید: «... وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَیْنِی وَ بَیْنَ عِبَادِی، فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیّ...؛ این ماه را ریسمانی بین خودم و بندگانم قرار دادم، هر کس به این ماه چنگ بزند، به من خواهد رسید».

وی در ادامه به بیان راهکارهای رفتاری و شناختی موثر در تقرب به پرودگار پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، راه‌های تقرب به پروردگار در ماه رجب و غیر ماه رجب، راه‌های متنوعی هستند و در یک دسته بندی کلی می‌توان همه آنها را به دو دسته «رفتاری» و «شناختی» تقسیم کرد.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: مصادیق راهکارهای رفتاری مؤثر در طریق تقرب به خداوند؛ چه در ماه رجب و چه غیر ماه رجب، بسیار است؛ به عنوان مثال می‌توان به انجام عبادات و اقدامات معنوی (نمازها، قرائت دعاها، تلاوت قرآن کریم، تهجد شبانه، انفاق و دستگیری کردن از مستمندان، جهاد در راه خداوند وغیره اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مصادیق راهکارهای شناختی مؤثر در طریق تقرب به خدای متعال، بسیار است که می‌توان مواردی چون معرفت به آموزه‌های دینی ناظر به مبدأشناسی، معادشناسی، خودشناسی، دشمن‌شناسی، آشنائی با مکتب معصومین (ع) و غیره را برشمرد.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از ماندگارترین اقدام بنیادین امام راحل (ره) در جهت تقویت و گسترش معرفت دینی

وی در ادامه به خدمات معرفتی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌های خدماتی انقلاب اسلامی، ناظر به توسعه کمی و کیفی مراکز معرفتی و شناختی است؛ همگان شاهدیم که در طول چهار دهه پس از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، مراکز معرفت بخشی حوزوی افزایش یافت و در اثر تلاش‌های صورت گرفته در این مراکز،  شاهد رشد معرفتی چشمگیر در بین اقشار مختلف بوده و هستیم.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن با اشاره به اقدام حضرت امام خمینی(ره) در جهت تاسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: فرمان به تاسیس مرکز آموزشی - تربیتی فخیمه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله ماندگارترین اقدام بنیادین امام راحل (ره) در جهت تقویت و گسترش معرفت دینی، محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی این مؤسسه علمی حوزوی هستیم، یادآور شد: امروز شاهد کسب موفقیت‌هایی چون تربیت بانوان مبلغ در عرصه‌های موضوع محور و مخاطب محور، پرورش اساتید حوزوی و دانشگاهی، نگارش کتب متنوع در حوزه‌های مختلف، چاپ و انتشار مقالات با موضوعات مختلف در مجلات معتبر و حضوری پررنگ در کنگره‌ها، و همایش‌های علمی ملی، منطقه ای، بین المللی و غیره در این مجموعه هستیم.

مهلت ثبت نام پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا 12 بهمن 1402

وی با اشاره به مهلت ثبت نام پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تا 12 بهمن 1402، عنوان کرد: مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با رشد کمی و کیفی مناسبی که به آن دست یافتند، در سال جاری بستر ثبت نام را برای مشتاقان به این مجموعه فراهم ساختند که متقاضیان می‌توانند از فرصت باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند.

مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: دختران و بانوان مؤمن و انقلابی مستعد برای تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir برای کسب معرفت دینی در مقاطع تحصیلی مورد نظر ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی، تنوع سطوح تحصیلی (سطح 2، 3 و 4؛ و بازپذیری)؛ تنوع برنامه‌های تحصیلی (روزانه، خوابگاهی، مجازی و غیرحضوری)؛ فراهم بودن زمینه پذیرش سطح 3 از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه‌های امام صادق و  مدرسه شهید مطهری و بیش از 70 رشته همسو از فارغ التحصیلان سایر دانشگاها را از جمله امتیازات تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برشمرد و اظهار داشت: تنوع در پذیرش سطح سه با 13 رشته حضوری، 6 رشته مجازی و 3 رشته غیرحضوری؛ پذیرش در 5 رشته تحصیلی سطح چهار، پیش بینی معافیت از آزمون در سطوح 2 و 3 و غیره از دیگر امتیازات تحصیل در این مؤسسه علمی حوزوی است.

وی همچنین به اولویت پذیرش در آزمون برای همسران طلاب، مبلغان فعال، دبیران و معلمان رسمی آموزش و پرورش، پژوهشگران و نخبگان علمی اشاره کرد و در پایان درباره روند پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توضیحاتی ارائه داد.

تصویر آرشیوی خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱