در دیدار مدیر جامعه الزهرا با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری مطرح شد؛

تاکید اسلام و مسیحیت بر نقش تاثیرگذار زن در خانواده و جامعه

دیدار مدیر جامعه الزهرا با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری  (1)

در دیدار مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، نقش تاثیرگذار زن در خانواده و جامعه از منظر اسلام و مسحیت مورد تاکید واقع شد.

 به گزارش روابط عمومی، پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه شامگاه یکشنبه با حضور در جامعه الزهراعلیهاالسلام با مدیر و معاونان این موسسه علمی آموزشی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرکار خانم برقعی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تاسیس و با عنایات حضرت آیت الله خامنه ای به فعالیت خود ادامه داده است، گفت: معتقدیم برای داشتن جامعه ای صالح باید بانوان آن جامعه خودساخته و صالح باشند، از این رو جامعه الزهرا علیهاالسلام مسئولیت تربیت زنان پاک، دیندار و با معنویت را برعهده دارد.

وی با بیان این که در این مجموعه آموزشی از مهدکودک تا مقاطع عالی تحصیلی ویژه بانوان وجود دارد، ادامه داد: در کنار علم آموزی، مهارت های مختلفی به دانش پژوهان آموزش داده می شود و نیز با توجه به اهمیت سلامت جسم، ورزشگاه بزرگی ویژه بانوان با 20 رشته ورزشی در این مجموعه فعالیت می کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور حدود 20 هزار دانش پژوه از سراسر دنیا در این موسسه علمی را نشانه پویایی و ارائه محیطی امن برای تحصیل و تهذیب بانوان عنوان کرد و افزود: پژوهشگاه مطالعات اسلامی در جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور ده ها بانوی پژوهشگر دینی، فرصتی برای تعامل بین ادیانی و برگزاری نشست های علمی و میزهای گفتگوی مشترک ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: اگر در مراکز علمی خود بخشی ویژه بانوان آشوری داشته باشید برای برقراری ارتباط، ایجاد تعامل و برگزاری نشست ها و مراودات علمی با آنها اعلام آمادگی می کنیم و پذیرای آنها خواهیم بود.

در ادامه اسقف پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با قدردانی از جامعه الزهرا علیهاالسلام برای میزبانی و تشکیل این جلسه گفت: با شما در تاثیرگذاری زنان در خانواده و جامعه موافقم و کتاب مقدس نیز بر این واقعیت صحه گذاشته است.

وی اظهار داشت: دین اسلام و مسیحیت بر نقش والای زن به عنوان آفریده های خداوند تاکید دارند و این اعتقاد در این محیط آموزشی و معنوی به منصه ظهور رسیده است.

 رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری ادامه داد: ضرب المثلی می گوید دستی که گهواره را تکان می دهد می تواند دنیا را اداره کند. بنابراین تقویت زنان درهمه دنیا اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال امروزه کودکان در مسیر رشد و نمو با چالش های فراوانی مواجه هستند که برای گذر از این چالش ها نیازمند الگوهای خوب و زنده در ایمان و مربیان تعلیم دیده هستند و مادران می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

در ادامه این جلسه سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام توحیدباوری را یکی از نقاط اشتراک اسلام و مسیحیت دانست و گفت: تکیه بر نقاط اشتراک می تواند باب گفتگوی بین ادیانی و تعامل پیروان دو دین را بیشتر و زمینه را برای همزیستی مسالمت آمیز فراهم کند.

همچنین سرکار خانم افتخاریوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به روایتی از امیرمومنان علیه السلام اظهار داشت: ایشان فرموده اند «دلت را از رحمت و محبّت و نرمش با مردم لبريز كن، زيرا آنان از دو دسته بيرون نيستند؛ يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. » این نگاه عدالت طلبانه و صلح جویانه می تواند زمینه ایجاد باب گفتگو و تعامل بین ادیانی باشد و امیدوارم با تاکید بر اشتراکات بتوانیم معارف دینی و الهی را در جهان بسط و نشر دهیم.

گفتنی است، اسقف آشوریان سوریه، اسقف آشوریان ایران، اسقف اعظم شرق آمریکا و شیکاگو و اسقف اعظم اربیل عراق  پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری را در این دیدار همراهی می کردند.

این دیدار به همت دفتر بین الملل جامعه الزهرا سلام الله علیها و با همکاری اداره ادیان و  مذاهب حوزه‌ صورت گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱