نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

سیاست مداران نباید به خاطر مصالح دنیوی نسبت به مساله عفاف و حجاب کوتاهی کنند

اختتامیه رویداد ملی حجاب از نگاه علم (18)

امیرآبادی گفت: سیاست مداران نباید به خاطر مصالح دنیوی در زمینه عفاف و حجاب، رفتارها متناقض و عقب نشینی از اعتقادات داشته باشند.

 

به گزارش روابط عمومی، آقای احمد امیر آبادی فراهانی در اختتامیه رویداد «ملی حجاب از نگاه علم؛ نگرشی چندرشته‌ای به مساله حجاب» که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: در رابطه با قانون عفاف و حجاب مباحث زیادی مطرح شد و الحمدالله به تصویب رسید و در حال حاضر نیز در شورای نگهبان در حال بررسی آن است و برخی ایرادات و ابهاماتی بیان شده که مجلس نیز به زودی به رفع آن‌ها می‌پردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این قانون به مسائل اساسی در حمایت از خانواده توجه شده است، ادامه داد: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانینی است که باید به خوبی اجرا شود تا زمینه‌ای برای اجرای قانون عفاف و حجاب باشد.

وی با اشاره لزوم توجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌ها در امر عفاف و حجاب بیان کرد: اگر زمینه و زیرساخت هایی که در برخی از قوانین به آن اشاره شده، اجرایی شود، اجرای قانون عفاف و حجاب راحت‌تر است؛ زیرا مقدمه‌ای برای قانون عفاف و حجاب هستند.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: قانون جوانی جمعیت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است و تصویب این قانون، نشان می‌دهد که مجلس می‌تواند در این موضوعات موثر باشد. در قانون جوانی جمعیت مسائلی مانند حمایت از خانواده به ویژه اقتصاد خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از افراد نسبت به خرید لوازم حجاب مانند چادر، لباس و.. با مشکل مواجه هستند؛ زیرا قیمت بالاتری نسبت به سایر لباس ها دارند و این مساله مورد توجه ما نیز بوده و دغدغه این را داشتیم لوازم حجاب را با قیمت ارزان در اختیار بانوان قرار بدهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا برای احداث بزرگترین کارخانه چادر مشکی خاور میانه در قم اقدام کردیم که با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها راه اندازی می‌شود تا بتواند با اجناس کره ای و ژاپنی نیز رقابت کند. دستگاه های مورد نیاز خریداری و وارد شده و در مراحل پایانی است و امیدواریم هر چه زودتر افتتاح شود تا علاوه بر اشتغال زایی بتواند در زمینه تولید پارچه خانواده ها کمک کند.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: باتوجه به نقش موارد اولیه در تولید پارچه چادر با کیفیت، در کنار این کارخانه، کارخانه تولید مواد اولیه هم در حال ساخت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت های اقتصادی در بحث عفاف و حجاب نکته بسیار مهمی است که هم در قوانین بودجه و همه قوانین عادی باید به آن توجه شود.

امیرآبادی فراهانی عنوان کرد: سیاست مداران نباید به خاطر مصالح دنیوی در زمینه عفاف و حجاب، رفتارهای متناقض و عقب نشینی از اعتقادات داشته باشند.

وی تصریح کرد: تازمانی که رأی را به موی خانم ها بند ‌کنیم، وضعیت حجاب درست نخواهد شد. زمانی که انتخابات پیش می‌آید، برخی کاندیداها با وجود اینکه خودشان نیز به حجاب معتقد هستند، اما به عنوان یک کاندیدا، سکوت می‌کنند و به سنت الهی توجه نمی‌کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱