ابراز همدردی طلاب جامعه الزهرا با مردم غزه در همایش «من هم فلسطینی هستم»

همایش من هم فلسطینی هستم (1)

طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام امروز در همایش «من هم فلسطینی هستم» احساسات و دیدگاه های خود را در مورد کودک کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ابراز کردند.

 

به گزارش روابط عمومی، همایش «من هم فلسطینی هستم» پیش از ظهر امروز با همت تشکل طلاب و اساتید زباندان جامعه الزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی برگزار شد. جلسه ای متفاوت از همه همایش هایی که تاکنون برگزار شده بود. همایشی که سخنران ویژه نداشت، سخنرانانش طلبه های غیرایرانی بودند که احساسات، نظرات و دیدگاه های خود را در یکی دو صفحه خلاصه کرده بودند تا هم اشک قلمشان برای مظلومیت کودکان، زنان و مردان غزه جاری شود و هم خشم و نفرتشان از بی رحمی، ظلم و سیاهی دل صهیونیست ها در تاریخ ثبت شود.

طلبه ای که با زبان عربی سخن می گفت به تقابل حق و باطل در غزه اشاره کرد و خواستار تحریم روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی شد و پایان حمله به مردم غزه را اولین و کوچکترین خواست همه آزادمردان جهان عنوان کرد.

سخنران بعدی طلبه ای انگلیسی زبان بود که این سوال را مطرح کرد که چطور می توان کودکی را که هنوز زبان به سخن نگشوده است تروریست دانست و او را به خاک و خون کشید. او برگزاری تجمع و اعتراض را به تنهایی کافی ندانست و خواستار اتحاد امت اسلام در برابر ددمنشی رژیم صهیونیستی شد.

در ادامه طلبه ای پرتغالی زبان به مفاد اعلامیه حقوق بشر اشاره کرد و دفاع از خود را اساسی ترین حقوق هر کس دانست و نسل کشی غزه را یک وضعیت اسف بار عنوان کرد.

طلبه ای که با زبان تایی سخن می گفت در سخنان خود با تشبیه فجایع غزه به بمباران هسته ای هیروشیما، گفت: با اینکه اسراییل از بمب اتمی استفاده نکرده ولی با ریختن 18 هزار تن بمب بر سر مردم بی دفاع فلسطین یک نسل کشی بی مانند راه انداخته است.

 او ادامه داد: آنچه بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در جریان است بحث تقابل ادیان نیست بلکه تقابل ظالم و مظلوم است و برای اظهار نظر و فریاد زدن حتما لازم نیست مسلمان باشی بلکه با هر دینی می توانی از این ظلمی که در حال انجام است فریاد سر دهی.

در ادامه طلبه ای از ترکیه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار خیزش همه مردم جهان علیه نسل کشی در غزه شد و از همه دولت های اسلامی و غیراسلامی خواست تا سکوت خود را بشکنند و برای نجات بشریت کاری کنند.

در پایان این همایش بیانیه اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام قرائت شد که متن آن بدین شرح است:

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین

أعوذ بالله من‌الشیطان الرجیم: «ذلِکَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِیَ‏ عَلَیْهِ لَیَنْصُرَنَّهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ »(حج/60)

«آرى اگر کسى، به همان مقدار که بر او ستم شده، ستم کننده را عقوبت و مجازات کند و سپس باز هم بر او ستم شود، حتماً خداوند وى را کمک خواهد کرد و خداوند بخشنده و آمرزنده است.»

رژیم غاصب صهیونیستی پس از هفتاد و پنج سال ظلم، خشونت، ترور، تخریب، غصب سرزمین، آواره‌سازی، کشتار دسته‌جمعی و اقسام جنایات علیه بشریت، به ویژه محاصره هفده ساله قریب به دو میلیون انسان بی‌گناه در باریکه غزه و محروم‌سازی آنان از کمترین امکانات حیاتی و نقض همه قوانین بین‌المللی (از قبیل کنوانسیون لاهه 1907، کنوانسیون ژنو 1949 درخصوص حفاظت از اشخاص غیرنظامی در زمان جنگ، معاهده بین‌المللی محو همه أشکال تبعیض نژادی، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی 1966 و ...) و حتی تعهدات آتش بس نبردهای پیشین، ناگاه در سحرگاه پانزدهم مهرماه 1402 گرفتار طوفان خشم سرریز شده فرزندان مقاومت اسلامی در غزه شد و تمام سیستم های اطلاعاتی و امنیتی و گنبد پوشالی آهنین آن، با یک غافلگیری محض، از هم پاشید تا جایی که بزرگترین شکست نظامی تاریخ ننگین خود را تجربه کرد و تعداد زیادی از نظامیان او در شهرک‌های مجاور نوار غزه و شبه نظامیان مسلح به دست غیورمردان گردان‌های قسّام کشته شده یا به اسارت در آمدند: «فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ‏ وَ هُمْ ظالِمُون. «عنکبوت/14»

پس از ضربات دردناک مجاهدان فلسطینی، رژیم کودک‌کش صهیونیستی از یک سو دیوانه‌وار و به تصور جبران شکست غیرقابل ترمیم خود، با حملات کور، وحشیانه و شبانه‌روزی و استفاده  انواع سلاح‌های ممنوعه و نامتعارف از جمله بمب‌های فسفری، خانه‌های فلسطینیان را بر سر زنان و کودکان و سالخوردگان نوار غزه تخریب و با قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیّه، اقدام به مجازات دسته جمعی ساکنان این منطقه محروم کرده و از سوی دیگر با تصویرسازی مزوّرانه سعی در مظلوم‌نمایی و تطهیر رژیم کودک‌کش نموده است.

این رژیم جعلی با حملات نظامی علیه مردم به بهانه ترور فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین در سایه حمایت شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار و دیگر دولت‌های ضدبشری، که مصداق بارز جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان و بیماران بی‌پناه است، اوج سفاکی و رذالت خود و بی‌اعتنایی به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشید و ماهیت ضد بشری و چهره پلید و سیاه خود را به همگان نشان داد و بار دیگر پرده از خوی جنایت‌گری و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها کنار زد. کدام انسان با وجدان و کدام دولت مسئولیت‌شناس می‌تواند در برابر چنین ظلم فاحشی سکوت نماید؟ بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این جنایت عظیم، ظلمی مضاعف به مردم مظلوم فلسطین و خیانتی آشکار به انسانیت و تمدن انسانی است.

خوشبختانه و به لطف الهی امروز مردم دنیا، بیش از گذشته بیدار شده، علیه این جنایات قیام نموده و اعتراض خود را نشان داده‌اند و این، مقدّمه شکست و نابودی حکومت‌های ستمگر و جنایتکار خواهد بود.

طلاب، اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه الزهرا «سلام الله علیها» ضمن تمجید از شجاعت و هوشمندی گروه‌های مقاومت و تبریک پیروزی‌های طوفان الأقصی، حمایت همه‌جانبه و همیشگی خود را از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی 1948 و اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان و سوریه اعلام کرده و از همه دولت‌های عربی و اسلامی، دولت‌های مستقلّ، چهره‌های تأثیرگذار و همه آزادی خواهان جهان و سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری می‌خواهند که ضمن هوشیاری در برابر دوگانه مزوّرانه ظلم و مظلوم‌نمایی این رژیم سفاک، در برابر کشتار مظلومانه مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان آن سرزمین، سکوت و مصلحت‌سنجی را کنار گذاشته و با محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، روابط سیاسی و اقتصادی خود با اسرائیل را قطع نموده، سفرا و نمایندگان این رژیم نامشروع را از کشورهای خود اخراج کرده و از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی به عمل آورند.

طلاب، اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه الزهرا «سلام الله علیها» ضمن محکوم نمودن این جنایت شنیع به شدیدترین وجه ممکن، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی به‌یژه، لغو فوری محاصره و تحریم‌های اعلام شده علیه مردم غزه فرا می‌خوانند و مسئولیت تک‌تک دولت‌ها، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب کیفری سرکردگان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات شنیع بین‌المللی علیه مردم تحت اشغال فلسطین را یادآور می‌شوند.

ما طلاب، اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه الزهرا «سلام الله علیها» با تصریح بر حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حقّ تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از جریان مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید نموده و از ملت مظلوم فلسطین و مجاهدان و مبارزان فلسطینی می‌خواهیم تا با تأسی به ندای قرآن کریم، عزم و اراده مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران را مستحکم‌تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتر، مسیر آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هموارتر نموده و سپیده‌دم دفع غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را اعلام نمایند، چراکه خدای بزرگ در آیه 13 سوره مبارکه احقاف فرموده است:

«إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» (بى‌تردید کسانى که گفتند: «پروردگار ما الله است»، سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، نه بیمى بر آنان است و نه اندوهگین مى‌شوند.)

ما معتقدیم؛ رژیم صهیونیستی با این جنایات، پایان خودش را به دست مردم مسلمان فلسطین و منطقه رقم زد و قطعاً این جنایات بی‌پاسخ نخواهند ماند و سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا که شریک و همراه جنایت‌های جنگی این رژیم هستند و دست‌شان در ریختن خون زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه آلوده است باید پاسخگوی این جنایت بزرگ باشند.

و در نهایت معتقدیم، پیروزی جبهه مقاومت و فلسطین عزیز طبق پیش‌بینی امام امّت اسلامی و نائب بر حقّ امام عصر «اروحنا فداه و عجّل الله تعالی فرجه الشریف»، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای قطعی است و از پیشگاه خداوند متعال نصرت جبهه مقاومت و تسریع در امحاء رژیم بیدادگر اسرائیل را مسئلت می‌‍‌نماییم.

درود و سلام خدا و اولیاء الهی بر مجاهدان و شهیدان جبهه مقاومت به‌ویژه سید شهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.

درود و سلام خدا و اولیاء الهی بر مادران فداکاری که استقامت ورزیده و در زیر بمب‌ها و آتش و خون ندای حمد الهی سر داده‌اند و موجب شگفتی بشر معاصر و الگوی زن مسلمان متعهد شده‌اند.

و درود و سلام خدا بر بنیانگذار نظام مقدس اسلامی و آغازگر مبارزه با استکبار جهانی، حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه».

به امید تحقق وعده الهی و رویت حکومت جهانی منجی عالم، مهندی منتظَر«عج».

«وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (قصص/5)

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱