کرسی علمی «یادگیری مؤثّر در علوم حوزوی» در دومین رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س)

گروه شهید رضایی

کرسی علمی «یادگیری مؤثّر در علوم حوزوی» در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با ارائه گروه «شهیده رضایی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، کرسی علمی «یادگیری مؤثّر در علوم حوزوی» در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» برگزار شد.

در این کرسی علمی، گروه «شهیده رضایی» با حضور مریم میرزاده، معصومه دیمیادی، فاطمه اسماعیل‌زاده و فائزه‌سادات موسوی‌پور و راهنمایی استاد خانم تقیلو به ارائه این بحث پرداختند.

مریم میرزاده به نیابت از اعضای گروه «شهیده رضایی» به بیان پیش نیازهای این موضوع پرداخت و به مباحثی چون خودشناسی، نرم افزار، انتخاب دروس طبق چارت درسی، تکنیک‌های مطالعه، مقدمات مناسب برای یادگیری و پرهیز از پیش زمینه ذهنی اشاره کرد.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به الگوی مطالعه مبتنی بر محتوا در دو مرحله دسته بندی دروس به دروس کارگاهی، استدلالی و حفظی و روش مطالعه متناسب با محتوا اشاره کرد.

میرزاده در پایان به ارائه پیشنهادات از جمله توجه بیشتر به مباحث اخلاقی طلاب، بازنگری در چارت درسی، بازنگری در تعداد واحدهای درسی و ارزشیابی متناسب با محتوا پرداخت.

در این رویداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیری و سرکار خانم افشاری نژاد به بیان نقاط قوت و ضعف، انتقادات و پیشنهادات خود درباره این موضوع پرداختند و اعضای گروه‌های دیگر نیز پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱