مراسم گرامیداشت و تکریم بازنشستگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد

بازنشیتگان 2

مراسم تجلیل و تکریم از بازنشستگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت و تکریم بازنشستگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور بیش از صد نفر از بازنشستگان این مؤسسه علمی حوزوی به همت اداره رفاه و سلامت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

تجربه نگاری داشته باشید/ تجریبات خود را به نسل آینده منتقل کنید

در ابتدای این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خوشامدگویی به بازنشستگان و تبریک روز 25 ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با بیان اینکه تجربه های بازنشستگان برای ما سرمایه ای گرانقدر است، عنوان کرد: بازنشستگی پایان کار ما نیست و پایان تلاش و زحمت ما نیست، بلکه بازنشستگی، انتقال توانایی از جسم به مغز است. شاید توانایی برخی فعالیت های جسمی را نداشته باشیم، اما مغز ما در اثر تجربیاتی که کسب کرده، رشد نموده و می‌تواند به دیگران کمک کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: که تجربه نگاری داشته باشید و روزهای خوشی که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشتید، به صورت نوشتاری و یا لسانی منتقل کنید تا در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ثبت و ضبط شود و دیگران از این تجربیات استفاده کنند.

دوره بازنشستگی و سالمندی، دوره سالم‌مندی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا تراشیون نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با بیان اینکه امروز خانواده ها دچار آسیب هایی هستند که بخشی به علت تغییر سبک زندگی است، به برخی نشانه ها و مسائلی که به عنوان هشدار در زندگی مشترک مطرح هستند، مانند قهر کردن، عدم تمایل به صحبت کردن، تهدید، ناله و نفرین، تفکیک در زندگی، زد و خورد و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این نشانه ها در روابط زوجین دیده شود، باید رویکرد خود را در خانه و خانواده تغییر دهند.

کارشناس مباحث خانواده با بیان اینکه دوره بازنشستگی و سالمندی، دوره سالم مندی است که باید زندگی ما رشد کند و بهتر از قبل باشد، به نکاتی جهت زندگی بهتر زوج های سالمند اشاره کرد، از جمله اینکه بعد از بازنشستگی، فعالیت اجتماعی داشته باشید، به همسر خود بیشتر محبت کنید، محبت کلامی داشته باشید و غیره.

در ادامه این مراسم، به 6 نفر از بازنشستگان به قید قرعه، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا شد، همچنین با اهدای گل و هدیه، همه بازنشستگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱