بازدید مدیر جامعه الزهرا از مهدکودک شکوفه های بهار/ رونمایی از کتاب های آموزشی مهد

رونمایی مهد

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به همراه برخی مسئولان این موسسه علمی ضمن بازدید از مهدکودک شکوفه های بهار، مجموعه کتابهای آموزشی تولید این مرکز را رونمایی کردند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در بازدید از مهدکودک شکوفه های بهار که از مراکز وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام به شمار می رود، ضمن آشنایی با فعالیت های صورت گرفته و در حال انجام در این مهد، به اهمیت کار مربیان و فعالان این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شاکله شخصیتی و اعتقادی انسان در سنین کودکی شکل می گیرد، کار مربیان و آموزش هایی که در مهد به کودکان داده می شود می تواند در آینده آنان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی کار با کودکان را در عین سختی، بسیار لذت بخش دانست و اظهار داشت: بی گمان تربیت دینی کودکان می تواند برای شما باقیات الصالحات باشد و آینده خوبی برای خانواده ها و جامعه رقم بزند برای همین این کار را با این نگاه متعالی انجام دهید.

در ادامه سرکار خانم ازناوی مدیر مهدکودک شکوفه های بهار با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته از سال 95 تاکنون در این مهد بیان داشت: بازمهندسی فرهنگی تربیتی مهد در سه شاخه فیزیکی، محتوای آموزشی و ساختار اداری از سال 95 تا کنون پیگیری شده است. در بعد فیزیکی، موکت شدن همه کلاس ها و سالن ها، تجهیز کلاس ها، فضا سازی، تامین و خرید وسایل مورد نیاز مهد با کمک معاونت منابع انسانی و پشتیبانی تا حدود زیادی پیشرفت داشته است. در بعد آموزشی طرح شجره طوبی با هدف آموزش کودکان با رویکرد اسلامی ایرانی کلید خورد که با کمک مربیان و گروهی از روان شناسان دینی محتواهای مختلفی برای رده های گوناگون سنی تولید و تدوین شد و امروز از سه جلد کتاب آموزشی تهیه شده رونمایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 600 کودک، 30 مربی، 5 کادر اداری، 4 نیروی خدمات، یک کارشناس بهداشت، 3 مشاور و یک کارشناس گفتار درمانی در مهد کودک در حال فعالیت هستند.

ازناوی با بیان اینکه در کشور نظام نامه مهد اسلامی نداریم، اظهار داشت: یکی از برنامه های بلند مدت ما تولید و ارائه چنین سندی بر اساس اسناد بالادستی و با همکاری نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور است، ولی از آنجا که نیازمند کار پژوهشی دقیق است فعلا در حد یک طرح باقی مانده است.

وی از تدوین طرح شهر کودک با قابلیت اجرا در چند فاز در شهر قم خبر داد و گفت: هم اکنون با حدود 50 مهدکودک در سراسر کشور در ارتباطیم که بسیاری از آنها متمایلند تا از محتواهای آموزشی ما استفاده می کنند.

مدیر مهدکودک شکوفه های بهار در پایان بیان داشت: با توجه به نگاه تربیت محور و سبک آموزشی و تربیتی که در مهد در حال اجراست و با توجه به درخواست خانواده ها برای استفاده از مهدهای تربیت محور با رویکرد دینی، بحث راه اندازی شعب در سراسر کشور قابل پیاده سازی است و می توان با یک برنامه ریزی منظم آن را اجرا کرد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱