در نشست رئیس و مدیران پژوهشگاه مطالعات اسلامی با اساتید جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد:

تشریح و معرفی ظرفیت‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه‌الزهرا(س)

پژوهشگاه

نشست رئیس و مدیران پژوهشگاه مطالعات اسلامی با اساتید جامعه‌الزهرا(س) برگزار و فعالیت‌های پژوهشگاه تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست مسئولان پژوهشگاه مطالعات اسلامی با اساتید جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن اجتماعات طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله محمدی رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی رحمتی رئیس پژوهشکده علوم و معارف اسلامی و سرکار خانم مریم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق به تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه و پژوهشکده‌های ذیربط پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجید ابوالقاسم زاده رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی در این نشست، اظهار داشت: این نشست به منظور زمینه‌سازی تعمیق دانش و گسترش پژوهش‌های دینی، نظریه‌پردازی و طرح اندیشه‌های جدید در حوزه علوم و معارف اسلامی به ویژه در حوزه زن و خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به نیازهای علمی پژوهشی نظام اسلامی، جهان اسلام و پاسخگویی محققانه و روزآمد به شبهات و پرسش‌ها در حوزه مأموریت‌های پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: ما در صددیم که از توان پژوهشی اساتید و طلاب پژوهشگر در جهت تحقق اهداف پژوهشگاه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده در این نشست به ظرفیت‌های پژوهشگاه اشاره و تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع یکی از مراکز مهمی است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه خود، در راستای پاسخ به نیازهای انسان و جامعه به ویژه در حوزه مسائل زن و خانواده فعالیت کند.

وی با اشاره به تاریخچه پژوهشگاه مطالعات اسلامی، عنوان کرد: این پژوهشگاه در سال ۱۳۹۴ ابتدا با عنوان «پژوهشکده حضرت معصومه علیهاالسلام» فعالیت خود را با ۴ گروه پژوهشی آغاز نمود و با اضافه شدن دو گروه در سال 1395 و چهار گروه در سال 1399 به فعالیت خود ادامه داد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: دانشنامه زن مسلمان در سال 1399 و دفتر تدوین متون اسلامی در سال 1400 به پژوهشگاه مطالعات اسلامی ملحق شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده بیان داشت: پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دارای سه پژوهشکده و 10 گروه علمی پژوهشی است.

وی با اشاره به مهم ترین فعالیت‌های این پژوهشگاه، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های زیرساختی، فعالیت‌های پژوهشی منطبق بر اهداف کوتاه مدت شامل برگزاری نشست‌های پژوهشی، کرسی‌های ترویجی، کارگاه‌های مهارت افزایی، مشاوره علمی به پژوهشگران، چاپ نشریات علمی تخصصی و غیره از جمله فعالیت‌های این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به کلان پروژه‌های پژوهشی منطبق بر اهداف میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و گفت: برگزاری رویداد علمی با موضوع «جنسیت و علوم اسلامی»، جشنواره رساله‌های برتر، چاپ کتاب ، تدوین دانشنامه زن مسلمان، راه اندازی واحد رسانه و تولیدات پژوهشی، از جمله کلان پروژه‌های میان مدت و بلندمدت در پژوهشگاه مطالعات اسلامی هستند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله محمدی رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام به معرفی این پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده فلسفه و کلام در سه گروه فلسفه، کلام و امامت در حال فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی رحمتی رئیس پژوهشکده علوم و معارف اسلامی نیز فعالیت‌های این پژوهشکده را در چهار گروه «قرآن و حدیث»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «تاریخ اسلام» و «مطالعات زنان» تشریح کرد.

سرکار خانم مریم برقعی رئیس پژوهشکده فقه و مبانی حقوق با اعلام اینکه این پژوهشکده در سه گروه «فقه زن و خانواده»، «فقه و حقوق» و «موضوع شناسی فقه با محوریت زنان» فعالیت دارد، به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های هر گروه پرداخت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱