مراسم بزرگداشت مرحومه آصفی نظر در جامعه الزهرا برگزار شد

مراسم خانم آصفی نظر

حجت الاسلام والمسلمین لقمانیان صبر و بردباری، تواضع، تکلیف محوری، زهد و تقوا، زبان نرم و نیکو، خوش‌اخلاقی، تلاشگری در راه علم‌آموزی و خدمت به طلاب و جامعه را از ویژگی‌های شخصیتی مرحومه آصفی نظر عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت مرحومه آصفی نظر مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانیان در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانیان با اشاره به روایت «رحم الله من عرف قدره» خداوند رحمت کند کسی را که قدر خود و لحظه‌هایش را بداند، گفت: گاهی انسان در نماز می‌گوید «الحمدالله کما هو اهله»  خداوند به ملائک فرموده شما نمی‌توانید ثواب این کلام را بنویسید من خودم آن را ثبت می‌کنم. گفتن این جمله زمان اندکی می‌برد ولی ثواب آن‌چنان زیاد است که خداوند فرموده کسی قادر به ثبت آن نیست.

وی ذکر گفتن، شرکت در نماز جماعت، قرائت قرآن و بسیاری از مستحبات را فرصتی برای اندوختن توشه آخرت عنوان کرد و اظهار داشت: این‌که در روایت می‌فرماید خداوند رحمت کند کسی را که قدر خود و لحظه‌هایش را می‌داند برای شناخت مسائل این‌چنینی است.  

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اولین گام سعادت در زندگی خودارزش‌یابی است، افزود: دومین گام سعادت، علم‌آموزی و کسب معرفت است. در روایت داریم صبح که برمی‌خیزی یا عالم باش یا در پی علم‌آموزی، دنبال بازی، سرگرمی و هوسرانی نباش، چراکه قلبی که در آن چیزی از حکمت نباشد مثل خانه ویران است.

وی با بیان اینکه حکمت همان قول سنجیده و محکم است، ادامه داد: برخی عمرشان می‌گذرد ولی یک نماز جمعه یا جماعت شرکت نمی‌کند. روز قیامت که از آن‌ها پرسیده می‌شود چرا اهل دوزخ شدید می‌گویند «شغلتنا اموالنا واهلینا» اموال و خانواده‌ام مرا از توجه به خدا باز داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانیان با اشاره به این‌که تقوایی که از بشر خواستند این است که راه، هدف و مسیر را گم نکند، خاطرنشان کرد: برای گم نکردن مسیر یکی از راه‌ها موعظه گرفتن است. موعظه‌هایی که گاهی یک جمله‌اش تأثیرگذار است و مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: کسی که اهل فهم شد، نگاهش به زندگی تغییر می‌کند و نوع نگاهش متفاوت می‌شود. زیبایی‌های زندگی در نگاهش با دیگران فرق خواهد کرد و اهل خودشناسی و خداشناسی می‌شود.

استاد حوزه علمیه عامل دیگر در سعادت انسان را بینش و بصیرت دانست و گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید من بنا بر بصیرت، شناخت و افزایش عقل و فهم، مردم را به دین دعوت می‌کنم نه با سحر و جادو،

عقل که کامل شد خودکنترلی زیاد می‌شود و فرد دشمن هوسرانی‌های بی‌قید و شرط می‌شود.

وی در پایان با طلب آمرزش برای سرکار خانم آصفی نظر از خدای متعال، صبر و بردباری، تواضع، تکلیف محوری، زهد و تقوا، زبان نرم و نیکو، خوش‌اخلاقی، تلاشگری در راه علم‌آموزی و خدمت به طلاب و جامعه را از ویژگی‌های شخصیتی این بانوی فاضله عنوان کرد و گفت: پرورش چنین بانوانی که با الگو قرار دادن حضرت زهرا علیهاالسلام گام در مسیر تربیت خود و دیگران می‌گذارند و خود الگویی برای دیگران می‌شوند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مکتب پرافتخار اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱