استاد حوزه در پنجمین روز مراسم دهه اول محرم تصریح کرد:

انسان همواره در عرصه جنگ میان حق و باطل است

نوری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: انسان همواره در عرصه جنگ میان حق و باطل است و دعوای انسان و شیطان تا روز قیامت در این عرصه عالم وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی اکبر نوری روز یکشنبه در پنجمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم که با حضور اساتید و کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزادارای حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام، عنوان کرد: ما دو نوع ولایت و سرپرستی داریم که یکی ولایت پروردگار متعال و انبیا و اولیای الهی و دیگری ولایت شیطان است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: انسان‌ها در هر نقطه ای از جهان که باشند، از قوانین آن منطقه تبعیت می‌کنند؛ ما در عالم باطن، دو مملکت حق و باطل داریم که یکی مملکت خداوند و اولیای خداوند و دیگری مملکت شیطان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: مردم دعوت می‌شوند که تابعیت و ولایت خداوند و اولیای الهی را بپذیرند و از سوی دیگر شیطان مردم را دعوت می‌کند که ولایت او را بپذیرند؛ اما شیطان در عرصه محشر پیش می‌آید و حاکم می‌شود، حال آنکه مردمی که از شیطان تبعیت کردند، محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: شیطان در عالم محشر به مردم می‌گوید که ای مردم! مرا سرزنش نکنید بلکه خودتان را سرزنش کنید، زیرا 124 هزار پیامبر الهی، مردم را به سوی خداوند دعوت کردند، اما شیطان مردم را وسوسه کرد و مردم دعوت شیطان را پذیرفتند؛ به همین خاطر مردم در اینجا محکوم می‌شوند.

انسان در پذیرش ولایت الهی و یا ولایت شیطان مختار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انتخاب و پذیرش ولایت الهی و یا ولایت شیطان با خود انسان است، گفت: خداوند ما را به رحمت دعوت می‌کند، حال آنکه شیطان ما را به زحمت دعوت می‌کند، زیرا زمانی که انسان دعوت شیطان را می‌پذیرد، دچار گناه می‌شود و انسان برای انجام گناه دچار زحمت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: ما دائما در بین دو جاذبه هستیم، یکی جاذبه خداوند و دین و آخرت و دیگری جاذبه شیطان هستیم و ما هستیم که یکی از این دو را انتخاب می‌کنیم و اتفاقا توجیه ثواب و عقاب هم همین است؛ یعنی اگر انسان همانند ملائکه نمی‌توانست جز راه درست و بندگی را طی کند، به این مقامات نمی‌رسید و اگر امکان رفتن به راه بد را نداشت، به اسفل السافلین نمی‌رسید.

وی تأکید کرد: اینکه انسان استعداد دارد که از ملائکه بالاتر برود و یا از هر درنده ای درنده تر شود، به این دلیل است که حق انتخاب ولایت الهی و یا ولایت شیطانی را دارد.

انسان در عرصه جنگ میان حق و باطل است

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان در عرصه جنگ میان حق و باطل است و دعوای انسان و شیطان تا روز قیامت در عرصه این عالم وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری عنوان کرد: تمام کسانی که کار نکرده سودهای کلان می‌برند، در عرصه شیطان هستند، زیرا انسان به واسطه انسانیت خود ننگ می‌داند که بدون زحمت از چیزی سود ببرد.

وی با بیان اینکه گناه کردن، گام برداشتن در راه شیطان است، اظهار داشت: هر که می‌خواهد از ذلت معصیت خارج شود و در سایه عزت طاعت الهی باشد، باید به سوی خداوند حرکت کند و از دعوت شیطان به دور باشد.

گناه، ذلت‌آور است /باطن انسان با دوری از گناه به آرامش می‌رسد

استاد حوزه علمیه با تصریح بر اینکه گناه، ذلت می‌آورد و انسان در باطن ذلیل می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم هم در دنیا و هم در آخرت راحت باشیم باید از گناه دوری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری یادآور شد: اولیای الهی در گرفتاری‌ها و مشکلات، راحت هستند، زیرا صاف و زلال هستند و هیچ آلودگی در باطن خود نمی‌بینند، اما کسی که معصیت کرده ممکن است در رفاه باشد، اما باطن و درون او در سختی است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱