به مناسبت سالروز شهادت آیت الله قدوسی؛

آیت‌الله قدوسی اسوه حقیقت، ایمان و ادب بود /بازنشر

آیت الله قدوسی

بانو طباطبایی، آیت الله قدوسی را اسوه حقیقت، ایمان و ادب معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل،  «آیت‌الله قدوسی»، دادستان کل کشور چهاردهم شهریور ماه ۱۳۶۰ در عملیات ترور به شهادت رسید.

سرکار خانم «نجمه سادات طباطبایی» همسر شهید آیت الله قدوسی و مادر شهید «محمدحسن قدوسی» روز 17 دی ماه سال گذشته در یادواره طلاب شهیده و تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدای روحانی استان قم که با عنوان «ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت» در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به بیان خاطراتی از آیت الله قدوسی و فرزند خویش پرداخت.

وی که فرزند ارشد مرحوم علامه طباطبایی(ره) است، عنوان کرد: آیت الله قدوسی اسوه حقیقت و ایمان بود.

همسر شهید آیت الله قدوسی افزود: آیت الله قدوسی همواره مشغول کار و تألیف بود و هیچ گاه از این دو کار بازنمی ماند، البته پدر بنده علامه طباطبایی نیز همواره در حال تألیف و خواندن کتاب بودند و من به این مسئله عادت داشتم.

بانو طباطبایی تصریح کرد: آیت الله قدوسی به همراه آقای حاج میرزاعبدالله توسلی در تأسیس مکتب توحید نقش تأثیرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله قدوسی، انسانی مقید و اسوه نظم و درس بود، گفت: در طول ۲۷ سال زندگی مشترک، هیچ گاه به گردش نرفتیم، زیرا ایشان همواره در تکاپو بودند.

بانو طباطبایی که مدت ۲۷ سال زندگی مشترک با آیت الله قدوسی داشتند، به ویژگی های اخلاقی همسر خود اشاره کرد و ایشان را اسوه ادب معرفی کردند.

وی افزود: آیت الله قدوسی گاهی در طول یک سال، سه بار خمس می داد و همواره می گفت من هیچ نیستم، می خواهم زیر پای مردم باشم، همین طور هم شد، به طوریکه امروز مزار ایشان در حرم در جایی قرار دارد که زیر پای مردم است.

همسر آیت الله قدوسی بیان داشت: همه کارهای آیت الله قدوسی برای رضای خدا بود، ایشان همواره از خدا می خواست در حالیکه مشغول کار و مسئولیت است، از این دنیا برود که همین طور هم شد.

بانو طباطبایی همچنین به خاطراتی از فرزند شهیدشان، محمد حسن قدوسی اشاره کرد و اظهار داشت: فرزند بزرگ ما با پدر خیلی مأنوس بود و زمانی که به شهادت رسید، آیت الله قدوسی هیچ گاه گریه نکرد و می گفت: ما برای آنچه به خدا دادیم اشک نمی ریزیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱