ورود جدی جامعه الزهرا به مساله فرهنگ سازی ازدواج و فرزندآوری

اهدای جهیزیه

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در مراسم اهدای 14 جهیزیه به نوعروسان گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام در رویکرد جدید خود به طور جدی به مساله فرهنگ سازی ازدواج و تسهیل آن و فرزندآوری ورود کرده و در همین راستا اداره امور خانواده را تشکیل داده است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم اهدای 14 جهیزیه به نوعروسان این موسسه علمی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام در رویکرد اخیر خود با توجه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مساله فرهنگ سازی ازدواج و فرزندآوری داشته و در این راستا اقدامات عملی متعددی را برنامه ریزی و اجرا کرده  است گفت: ارائه خدمات مشاوره پیش، حین و پس ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی خانواده، فرزندپروری، همسرداری و ارائه راهکارهای تسهیل ازدواج و رسیدگی مالی به خانواده های با تمکن مالی پایین از جمله فعالیت های انجام شده در این راستا است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: یکی از فعالیت هایی که در این زمینه صورت می پذیرد افزون بر فراهم آوردن شرایط تسهیل ازدواج، کمک به خانواده ها برای تهیه جهیزیه نوعروسان با همت خیرین داخل و خارج از مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام است که تاکنون در سه مرحله و در هر مرحله حدود 14 دست جهیزیه کامل و تعداد زیادی از اقلام مورد نیاز خانواده ها به صورت مجزا تهیه و در اختیار نوعروسان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه های آتی جامعه الزهرا برای تسهیل ازدواج و تشویق به فرزندآوری گفت: در همین زمینه اداره امور طلاب و اداره امور خانواده فعالیت های مختلفی را برنامه ریزی کرده اند که به مرور زمان اطلاع رسانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه فرهنگ سازی تسهیل ازدواج و فرزندآوری در سال جاری موجب رشد ازدواج در میان طلاب جامعه الزهرا علیهالسلام شده است اظهار داشت: به زودی در مراسم جشنی با حضور طلابی که در سال جاری ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند از تلاش های همه کسانی که در این زمینه فعالیت داشتند تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، اداره امور خانواده با هدف کمک به تشکیل و استحکام روابط عاطفی در فضای خانواده با بهره گیری از آموزش مهارت های لازم در جامعه الزهرا تشکیل شده است.

مساعدت جهت تسهیل امر ازدواج و همسان گزینی در راستای گسترش سنت حسنه نبوی از دیگر اهداف تشکیل این اداره است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱