آیین گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) و زنگ انقلاب در جامعه‌الزهرا(س)

گرامیداشت ورود امام به میهن

زنگ انقلاب با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در جامعه الزهرا علیهاالسلام طنین انداز شد.

به گزارش روابط عمومی، آیین گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) و مراسم زنگ انقلاب امروز (یکشنبه، 12 بهمن) با همکاری جامعه الزهرا علیهاالسلام، سازمان بسیج طلاب و اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جوار مزار شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

جهاد علمی باید در حوزه و دانشگاه به صورت توفنده ادامه داشته باشد

در این مراسم، جناب آقای بهرام سرمست که به صورت مجازی حضور داشت، عنوان کرد: ما در شرایطی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که این انقلاب در طول این سال‌ها، فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و با شتاب و پویایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

استاندار قم به موفقیت ایران در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امسال برای حفظ سلامت شهروندان، دانش‌آموزان و معلمان، شرایط تحصیل را به صورت غیرحضوری ادامه می‌دهیم و این آموزش به صورت منظم ارائه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: معیشت و امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و سلامت به عنوان اضلاع مثلتی هستند که برای توسعه پایدار نیاز داریم و ما امنیت اقتصادی و رونق تولید را در استان دنبال می‌کنیم.

سرمست با بیان اینکه دانش آموزان، آینده سازان و سرمایه انسانی این کشور و بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: نسل جدید عامل پویایی، ماندگاری و بقای همه نظام‌ها و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

سرمست با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، دانش آموزان همواره در عرصه‌های مختلف سرنوشت ساز و تاریخ ساز بودند، اظهار داشت: جهاد علمی باید در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به صورت توفنده ادامه داشته باشد و در این صحنه پررقابت جهانی بتوانیم به مدد این سرمایه‌های انسانی خوش بدرخشیم.

وی در پایان تأکید کرد: نسل امروز باید با دو بال علم و اخلاق به پرواز درآید و قله‌های رفیع علم را فتح کند تا  در صحنه‌های جهانی شاهد شکوفایی برای میهن اسلامی باشیم.

راه‌اندازی مدارس تربیت اسلامی به صورت ساختارمند، دستاورد انقلاب اسلامی است /راه اندازی مدارس هدی در جهت تربیت نسل انقلابی

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، اظهار داشت: نسل متدین سالیان سال انتظار کشیدند تا حضرت امام خمینی(ره) به ایران برگردند و با نفس گرم خود، حیاتی مجدد به ایران بدمند و ایران را از یخ زدگی ظلم و ستم نجات دهند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: انسان در زندگی آرمان‌های بسیاری دارد، اما برخی آرمان‌ها قله خواسته فرد است و با به دست آوردن آن آرمان، بقیه خواسته‌ها هم محقق می‌شود؛ پیروزی انقلاب اسلامی نیز به همین صورت بود و سایر آرمان‌ها در دامنه این قله به تحقق پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو تصریح کرد: یکی از آرمان‌ها راه اندازی مدارس تربیت اسلامی بود که در قم هم داشتیم و شهید بهشتی(ره) دایر کرده بودند، اما یک حرکت فردی بود. اما امروز تأسیس مدارس تربیت اسلامی به صورت ساختارمند وجود دارد و مدارس هدی قریب سی سال است که در جهت تربیت نسل انقلابی راه اندازی شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد که ارتباط وثیق بین آموزش و پرورش و جامعه الزهرا علیهاالسلام روزبه روز بالنده تر و شکوفا تر شود و شاهد پیشرفت میهن اسلامی باشیم.

حضور بیش از صد مبلغ جامعه‌الزهرا(س) در مدارس استان قم

جناب آقای حمیدرضا شیخ الاسلام از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از هزار دانش آموز و معلم شهید استان قم، اظهار داشت: اگر بخواهیم تعداد مدارس و دبیرستان‌های قم را قبل و بعد از انقلاب حتی با قیاس جمعیتی مد نظر قرار دهیم، قبل از انقلاب اسلامی، نزدیک به46 درصد جوانان و نوجوانان در فضای‌های آموزش و مدارس حضور داشتند، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در قم بیش از 98 و نیم درصد نوجوانان و جوانان در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: دوره ابتدایی صددرصد کودکان قمی در حال تحصیل هستند که این به برکت نظام مقدس جمهروی اسلامی ایران است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: امروز دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند و در رشته معارف اسلامی، توفیقات بسیار خوبی را در سطح کشور در بعد آموزش و مسابقات قرآنی و حدیثی به دست آوردند که از همه متولیان و مسئولان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: ارتباط آموزش و پرورش با جامعه الزهرا علیهاالسلام نه تنها در فضای آموزشی است، بلکه در عرصه‌های دیگر هم این ارتباط وجود دارد، به طوریکه از حضور بیش از صد مربی در بحث طرح مبلغان شمیم استفاده می‌کنیم.

یادمان‌های 6 شهیده جامعه‌الزهرا(س) رونمایی شدند

 در این مراسم، یادمان‌های 6 شهیده جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل امیرزاده، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام، جناب آقای حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و جمعی از معاونان و مدیران استانی و جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی شدند.

جامعه الزهرا علیهاالسلام تا کنون 6 طلبه شهیده تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است و شهیده «خدیجه ولی زاده»، شهیده «فهیمه سیاری»، شهیده «زهرا دقیقی خداشهری»، شهیده «بتول مطهری»، شهیده «فاطمه اسدیان» و شهیده «رقیه رضایی» از جمله بانوان طلبه شهیده جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند.

بانو طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری، طلبه سطح یک جامعه الزهرا علیهاالسلام بود که سال ۱۳۹۰ در حادثه تروریستی در مقابل همسر و فرزند خود در جاده سامرا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بانو طلبه شهیده خدیجه ولی زاده، طلبه سطح 3 جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال ۹۵ همزمان با اربعین حسینی در حادثه تروریستی داعش در شهر حله بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بانو طلبه شهیده فهیمه سیاری، طلبه سطح یک جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1357 در جنگ تحمیلی توسط گروه‌های منافقین و در سفر  تبلیغی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بانو طلبه شهیده فاطمه اسدیان دهکردی، طلبه سطح یک جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1366 در بمباران هوایی مناطق مسکونی جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

بانو طلبه شهیده رقیه رضایی لایه، طلبه سطح یک جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1366 توسط عوامل رژیم سعودی در مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

بانو طلبه شهیده بتول مطهری طلبه سطح یک جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1393 در حادثه تروریستی داعش در سفر تبلیغی در شهر سامرا در سال ۹۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این مراسم، پرچم گردانی توسط دانش آموزان هدی صورت گرفت و شرکت کنندگان در مراسم به شهدای گمنام جامعه الزهرا علیهاالسلام ادای احترام کردند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهدا پیمانی دوباره بستند.

همچنین در این مراسم، گروه سرود انصار الحجه به اجرای چند سرود انقلابی پرداختند.  

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱