مدیر جامعه الزهرا:

تزریق نشاط و امید به آینده در مجموعه باعث افزایش انگیزه کارکنان می شود

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام نشاط و امید به آینده در مجموعه را باعث افزایش انگیزه کارکنان دانست و ارائه گزارشهای مستمر فعالیت ها و موفقیتهای موسسه در عرصه های مختلف را در این زمینه موثر عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام «لیـس شـىء مـن الاعمـال عنـد الله عزوجل بعد الفـرائض افضل من ادخـال السرور على المؤمن. هیچ عملی بعد از واجبات نزد خداوند افضل از شادکردن مومن نیست. بحارالانوار, ج 78, ص 347» گفت: هوایی که ما تنفس می کنیم بر جسم ما اثر می گذارد اگر این هوا پر از دود و گردو غبار باشد تا حد مرگ روی جسم تاثیرگذار است. روح هم مانند جسم از هوا تنفس می کند با این تفاوت که این هوای روحی گاهی هوای غم، نا امیدی و غصه است و گاهی هوای شادی و نشاط و امید.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: هوای ناامیدی و غصه هزاران اثر نامطلوب بر ما می گذارد که یکی از آنها بروز بیماری ها و اختلاالات روانی و عصبی است در حالی که فضای سرور و نشاط به انسان قدرت و قوت می بخشد از این رو باید تلاش کنیم در محیط اداری فضای امید، شادی، نشاط، معنویت و نورانیت حاکم شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظارم آن است که نه تنها در بخش آموزش، طلاب و اساتید و کارکنان احساس غرور و افتخار و امید به آینده داشته باشند بلکه یک کارگر ساده یا نگهبان مجموعه هم باید این احساس غروز و افتخار و امید را داشته باشد. همکاران باید به اینکه با شیوع کرونا 22 هزار طلبه خانه نشین شدند و با این امکانات محدود، دروس تعطیل نشد و همه دروس به صورت مجازی از سر گرفته شد احساس افتخار کنند. از اینکه دو هزار فایل درسی در دو هفته بارگذاری و در اختیار طلاب قرار گرفت باید احساس غرور و امیدواری کنند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: باید به همکاران گفته شود که در این مجموعه ما با تلاش فراوان تنها توانستیم یک سرور دست دوم خریداری کنیم تا بتوانیم کلاس های مجازی را پشتیبانی کنیم، ولی مجموعهای مشابه با یک نامه 14 سرور خریداری کرد تا بتوانند درس هایشان را پوشش دهند ولی با همت همه همکاران در مجموعه آموزش و فناوری اطلاعات با همین امکانات محدود درس ها برگزار شد.

وی ادامه داد: مجموعه مشابه ما در سال قبل درصد افزایش حقوق را اعمال نکردند و حقوق هایشان گاهی با چندماه تاخیر پرداخت می شد ولی ما با پیگیری، صرفه جویی و قرض کردن توانستیم هم درصد افزایش حقوق را اعمال کنیم و هم حقوق همکاران را سر وقت و بدون یک روز تاخیر پرداخت کنیم تا انگیزه همکاران مضاعف و امید به آینده در آنها افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: اگر این احساس افتخار وجود داشته باشد، انگیزه و نشاط در کار به وجود می آید ولی برعکسش آسیب زا است. گفته شده برخی همکاران اعتراض کردند که چرا در این دو هفته که محدودیت های کرونایی اعمال شد برخی سر کار نمی آیند ولی ما باید هر روز بیاییم، به این مساله می توان از دو زویه نگاه کرد: یک وقت کارمند می گوید من باید سی روز در محل کار حاضر شوم که می آیم پس من کارم درست است و کسی که کمتر می آید مشکل دارد. در این صورت احساس ضرر نمی کند و با امید و انگیزه کارش را ادامه می دهد. اما اگر بگوید همکار من چند روز نیامده پس چرا من باید سرکار بیایم، در این صورت احساس غبن و ضرر می کند.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریتی تا می توانید سرور و شادی به مجموعه و همکاران تزریق کنید. حتی پیگیری ها و دستورات مدیریتی را می توان با توجه به این جهت انجام داد تا انگیزه های کاری افراد افزایش یابد.

در پایان این جلسه سرکار خانم دکتر حاج اسماعیلی به سمت مدیر گروه زن و خانواده، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالقاسم زاده به سمت رییس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام و آقای محمدعلی خوئینی به سمت حسابرس داخلی منصوب شدند.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱