مدیر جامعه الزهرا:

اهانت به پیامبر نشان‌دهنده دوگانگی غرب در ادعا و عمل است/ انتظار ما واکنش پیروان همه ادیان الهی به این اهانت‌ها است

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اهانت به پیامبر اسلام(ص) را نشان‌دهنده دوگانگی غرب در ادعای احترام به افکار و اندیشه‌ها و مقام عمل دانست و گفت: انتظار ما واکنش پیروان همه ادیان الهی به این اهانت‌ها است.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول گفت: در این ایام که مصادف با سالروز ولادت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم است، با هجوم ناجوانمردانه برخی با نام آزادی بیان به ساحت قدسی پیامبر اعظم مواجهیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این مساله دو جنبه دارد؛ یکی اینکه آنها از این توهین چه طرفی خواهند بست. قرآن در این زمینه تکلیف را از ۱۴۰۰ سال پیش مشخص کرده است و بارها گفته یقولون انک لمجنون، ای پیامبر به تو توهین و تو را مجنون خطاب می‌کنند. شاید با محاسبات بشری نباید این مسأله را ذکر کرد، اما قرآن کریم این اهانت را ذکر کرد تا به همه توهین‌کنندگان در طول تاریخ بفهماند این توهین‌ها اثری نخواهد داشت و برای آنها خیری ندارد و بر ساحت قدسی حضرت خاتم هم گرد و غباری نخواهد نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: آنها که پیامبر را شاعر و مجنون خطاب کردند نتوانستند هیچ نقصی در ایشان ایجاد کنند، جز اینکه این آفتاب مشعشع هر روز درخشش و نورانیتش بیشتر شد. از این جهت ما هراسی نداریم و بر اساس سابقه و تجربه تاریخی دیدیم که دشمنان هر چه بیشتر بر طبل اهانت کوفتند طبل رسوایی شان بیشتر صدا کرد.

وی ادامه داد: از یکی از علمای یکی از کشورهای اطراف که شیعه شده بود پرسیدم اولین جرقه آشنایی با شیعه را چه کسی در ذهن تو زد؟ گفت وهابیت. در روستای ما یک مبلغ وهابیت خیلی به شیعه ناسزا می‌گفت، آن زمان من در سن کودکی بودم و همین اهانت‌های آن مبلغ وهابی این جرقه را در ذهن من زد که شیعه چیست که اینطور مورد دشمنی قرار می‌گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: جنبه دوم این اهانت‌ها این است که در دنیایی که مدعی آزادی بیان، احترام به اندیشه‌های مختلف و گفتگوی افکار است و مرتب سمینارهای جهانی گذاشته می‌شود تا همه ادیان، مکاتب و فرهنگ‌ها محترم شمرده شوند و حتی اندیشه‌های پست و منحطی مثل همجنس‌بازی به رسمیت شناخته می‌شود و اهانت به همجنس‌بازان جرم‌انگاری می‌شود، با این همه ادعا به مقدسات ۲ میلیارد مسلمان جسارت می‌شود از این جهت انسان تأسف می‌خورد که دنیا بازیچه افکار منحطی است که در تبلیغات سخنی می‌گویند و در عمل گونه دیگری است.

وی اضافه کرد: در بازدید از واتیکان در جلسه‌ای با حضور اندیشمندان مسیحی گفتم که وقتی سلمان رشدی به حضرت مریم و حضرت عیسی اهانت کرد، حضرت امام خمینی(ره) فورا واکنش نشان دادند و از حضرت عیسی دفاع کردند، اما شما در مقابل اهانت و جسارت به مقدسات مسلمانان سکوت می‌کنید. ما این گلایه را داریم و توقع داریم این مسأله به پاپ منتقل شود. ما انتظار داریم همه ادیان نسبت به اینگونه اهانت‌ها واکنش نشان دهند، چون اگر ادامه یابد، منحصر به اهانت به مقدسات دین ما نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت خاتم الانبیا (ص) در مورد ویژگی‌های مؤمن، گفت: حضرت می‌فرمایند: «‌ان المومن لا يَحيفُ على مَن يُبغِضُ، و لا یأثم فيمَن يُحِبُّ و لا يضیع ما استودع» کسانی که در محیط زندگی و اداری با آنها روبرو می‌شویم یا دوستشان داریم یا از آنها خوشمان نمی‌آید، حضرت می‌فرمایند مؤمن حتی به دشمنش هم ظلم نمی‌کند و حقش را ضایع نمی‌کند. مراجعه‌کننده‌ای که ما از او خوشمان نمی‌آید ولی این امضا حق اوست حق نداریم یک لحظه هم کارش را عقب بیندازیم. یا از فلان واحد خوشمان نمی‌آید، چرا که در یک فعالیتی هیچ کمکی به ما نکرده، این مجوز نیست که حالا ما کار آنها را انجام ندهیم و در کار کمکشان نکنیم. ما نمی‌توانیم نظرات و عواطف شخصی خودمان را در کار اداری تسری دهیم چرا که حق دیگران ضایع می‌شود. این مسأله حتی در بغض به حق هم جاری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: در ادامه حضرت می‌فرمایند نباید بخاطر کسانی که دوستشان داریم به گناه بیفتیم. ما فرزندانمان را خیلی دوست داریم ولی قطعا به خاطر آنها حاضر نیستیم جهنم برویم. به خاطر دوست، همسایه، رفیق، آشنا و ... نباید قانون را زیر پاگذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به فراز دیگر این روایت اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر، مؤمن امانت را ضایع نمی‌کند. این پست و جایگاه‌ها امانت‌هایی است که به ما سپرده شده از این رو باید مراقب باشیم تا ضایع نشود.

وی در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: با همکاری همه بخش‌ها موج اول آغاز سال تحصیلی را پشت سر گذاشتیم که در این دوره فشار زیادی بر برخی بخش‌ها از جمله همکاران بخش آموزش و فناوری اطلاعات بود. اکنون که این موج را پشت سر گذاشته‌ایم و فشار کار کمتر شده است فرصت خوبی دست داده تا به آسیب‌ها توجه و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: همچنین فوق‌برنامه‌ها از جمله مباحث تربیتی، اخلاقی و مهارتی نباید مورد غفلت واقع شود و همه بخش‌ها باید در این زمینه نیز فعال شوند و زیرساخت‌های مورد نیاز را با توجه به شرایط در بخش خود تدارک ببینند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و مالی به وجود آمده به خاطر کرونا و شرایط اقتصادی کشور گفت: برخی وام‌ها برای همکاران، طلاب و کسانیکه نیاز به لپ‌تاپ و گوشی همراه دارند تهیه شده که اطلاعیه آن به زودی منتشر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: سالن جلسات به دوربین مجهز شده تا جلسات مجازی هیات امنا از این طریق برگزار شود و البته بخش‌های دیگر جامعه نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: در مورد کرونا تاکنون دو اطلاعیه ابلاغ شده و تاکید داریم که موارد ذکر شده در این اطلاعیه ها حتما اجرایی شود تا برای کسی مشکل ایجاد نشود.

وی در پایان گفت: کسانی که در این موقعیت کارشان کمتر شده موظفند به اداری مالی اعلام کنند تا از وجود آنها در زمینه‌های دیگر بهره‌مند شویم. هیچ مجوزی وجود ندارد که کسی کم‌کار باشد. مدیران هم باید برای نیروها کار تعریف کنند تا از فرصتی که همکاران در مجموعه هستند برای رسیدن به اهداف مجموعه بیشترین بهره برده شود.

در ادامه این جلسه، گزارش فعالیت‌های اداره کل هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی ارائه شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱