به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س)؛

کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های دوازده امام علیهم‌السلام» تدوین و منتشر شد

photo_2020-08-22_08-14-26

کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های دوازده امام علیهم‌السلام» تألیف جمعی از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های دوازده امام علیهم‌السلام» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین شد.

کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های دوازده امام علیهم‌السلام» نتیجه تلاش پژوهشگران گروه علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش با مدیریت سرکار خانم فرزانه حکیم زاده، مدیر گروه علمی پژوهشی تاریخ تدوین شده است.

این کتاب در 496 صفحه رقعی و در 500 نسخه توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

این کتاب در 12 فصل تدوین شده که در هر فصل به بررسی و تحلیل ساختار نامه های هر یک از امامان معصوم علیهم‌السلام پرداخته است.

جایگاه والای نامه‌نگاری در صدر اسلام بدان جهت بود که پیام‌های مهم و ضروری از طریق نامه انتقال می‌یافت و نامه‌نگاری نقشی اساسی در ارتباطات ایفا می‌کرد. ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز با توجه به حضور طرفدارانشان در نقاط مختلف عالم، از این ابزار در تعاملات خویش بهره می‌بردند و نامه‌های فراوان و مهمی از ایشان بر جای مانده است که محتوایی بسیار غنی و پربار دارند.

این نامه ها که می توان آن‌ها را از مهم‌ترین اسناد بر جای مانده از دوران ائمه معصومین علیهم‌السلام دانست، تاکنون در مطالعه منظم و منسجمی مورد بررسی قرار نگرفته اند.

ضرورت این پژوهش از آن روست که می‌توان از این اسناد برای ترسیم سیمای عصر هر یک از ائمه علیهم‌السلام، روند گسترش مذهب شیعه، مشکلات و معضلات و دغدغه‌های فکری و فرهنگی ائمه علیهم‌السلام بهره برد و به نتایج قابل اطمینان‌تری دست یافت. از دیگر اهداف این پژوهش، بازیابی سیره فرهنگی ائمه علیهم‌السلام از خلال بررسی نامه‌هاست.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیه امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه و برای خرید کتاب به صورت مجازی با 30 درصد تخفیف به سامانه فروشگاه کتاب در سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی https://eshop.jz.ac.ir مراجعه کنند.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱