با همکاری و مشارکت اداره کل امور طلاب و خانواده صورت گرفت:

اجرای طرح «خانواده متعالی» در مساجد استان قم

طرح خانواده متعالی

مدیر اداره کل امور طلاب و خانواده ها از اجرای طرح اوقات فراغت تابستان 1397 با عنوان «خانواده متعالی» در مساجد استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ملیحه عرب خزائلی روز یکشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: با توجه به تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حفظ مساجد به عنوان پایگاه اسلام و اهتمام مسلمانان در زنده نگه داشتن مساجد که به فرموده ایشان برهمه مسلمانان تکلیف است و تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در حفظ پایگاه‌های فرهنگی مساجد، اداره کل امور طلاب و خانواده، طرح اوقات فراغت در مساجد تربیت‌محور را از ابتدای تابستان 97 در مساجد استان قم اجرا می‌کند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده با بیان اینکه طرح «خانواده متعالی» در نخستین گام در مسجد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اجرا شد، افزود: با توجه به تراکم جمعیتی بانوان طلبه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ساکن در پردیسان، طی تفاهم‌نامه‌ای که با مسئول پایگاه فرهنگی _تربیتی مسجد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها منعقد شد، طلاب به همراه فرزندانشان طی معرفی‌نامه‌ای جهت استفاده از برنامه‌های فرهنگی تربیتی به آن مرکز معرفی می‌شوند.

عرب خزائلی در مورد علت اجرای این طرح گفت: اهمیت دادن به مساجد به عنوان مراکزی نورانی که از صدر اسلام به عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های فرهنگی رسول گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله مطرح بوده‌اند و ارتباط کودک با مسجد از اساسی‌ترین دلائل اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به گونه‌ای فضای اوقات فراغت تابستان را با تعامل و ارتباط کودک و مسجد محل زندگی خود مدیریت کنیم، در طول سال نیز، مسجد جایگاه مطمئنی برای رشد کودک خواهد بود و از طرفی نزدیکی مسجد به محل زندگی باعث می‌شود اصل امنیت خانواده حفظ شود و در رفت و آمد کودک ونزدیکی او به خانه و خانواده، آسیب کمتری او را تهدید کند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده در پایان بیان داشت: اعطای امتیاز در قالب مشارکت در هزینه به صورت تخفیف با نگاه حمایت از مهارت‌افزائی و کارآفرینی خانواده و فرزندان بانوان طلبه از دیگر فواید اجرای این طرح است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱