معاون فرهنگی تبلیغی تصریح کرد:

لزوم توجه مبلغان به اهداف مورد نظر در طرح شمیم

تهرانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مبلغ دانش آموزی شمیم، شکل‌گیری چارچوب فکری دانش‌آموزان، کادرسازی و ایجاد هویت هدف‌مند را از جمله دستاوردها و اهداف مورد نظر در این طرح برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر با اشاره به دوره مقدماتی آموزش تربیت مبلغ دانش‌آموزی طرح شمیم که با حضور بیش از 170 نفر از بانوان مبلغ در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود، عنوان کرد: طرح شمیم با عنوان شبکه مبلغان یاس مطهر در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی و در سه ساحت تربیت مبلغ، تولید محتوای تبلیغی و ترویج معارف تحت شبکه تبلیغی طراحی شده است.

امروز نیازمند تولیدات محتوای تبلیغی هستیم

معاون فرهنگی تبلیغی اظهار داشت:در طرح تربیت مبلغ شمیم در ساحت تربیت، کلیه آموزش‌های تبلیغی در ابعاد بینشی و شناختی و روشی برنامه ریزی و پیش بینی گردید که بانوان مبلغ بعد از این که مهارت‌های عمومی تبلیغی را گذارندند، وارد بحث گرایش‌های تخصصی در دو قسمت مخاطب محور و موضوع محور می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با بیان اینکه بانوان مبلغ در دوره تبلیغ دانش آموزی به طور مستقیم وارد گرایش تخصصی دانش‌آموزی می‌شوند، یادآور شد: ما در برگزاری دوره‌های تربیت مبلغ، رشته‌های مخاطب محور و موضوع محور داریم که مبلغان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حوزه‌های مختلف از جمله ادیان و مذاهب، زن، خانواده، مهدویت،مبلغ دانشجویی، بینش سیاسی و غیره مهارت های تخصصی را کسب می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی در ادامه به ساحت تولید در این عرصه اشاره کرد و افزود: بانوان مبلغ پس از آموزش‌هایی که می‌بینند، در ساحت تولید می‌توانند محتواهای تبلیغی ایجاد و در امر تولید محتوا ما را یاری کنند.

وی با تصریح بر اینکه امروز در دنیا با توجه به عرصه بین الملل، نیازمند تولیدات محتوای تبلیغی به صورت کاربردی و متناسب با سن و جنسیت مخاطبان در حوزه داخل و خارج از کشور هستیم، گفت: مبلغان در عرصه کاربردی و کارکردی می‌توانند محتواهای تبلیغی را به کاربرگ‌های تبلیغی تبدیل کنند و فیش‌های تبلیغی را متناسب با نیازهای مخاطبان ایجاد کنند.

دانش آموزان ایرانی نجیب‌ترین و عفیف‌ترین دانش‌آموزان در سطح بین‌الملل هستند/نزاع ما در پیچ تاریخی، نزاع جدی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با اشاره به ساحت ترویجی طرح شمیم، عنوان کرد: مبلغان پس از گذراندان دوره مقدماتی آموزش تربیت مبلغ دانش آموزی و موفقیت در آزمون وارد شبکه شمیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدرسه مهم ترین محیط فکری آینده ساز در جامعه است، تصریح کرد: امروز شما با نجیب ترین و عفیف ترین دانش آموزان در سطح بین الملل مواجه هستید، زیرا میزان آسیب دختران نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با میزان آسیب دختران در کشورهای دیگر نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی یادآور شد: در فضای معنوی و اخلاقی فاصله معناداری بین کودکان ما و کشورهای دیگر وجود دارد، به طوریکه میزان آسیب‌های اخلاقی در مدارس کشورهای دیگر از مرز بحران عبور کرده است و این سطح بحرانی در مدارس ما وجود ندارد اگرچه میزان تهدید در بعضی مقوله ها را باید جدی گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی تأکید کرد: اگر طرح شمیم در کار دانش آموزی موفق عمل کند، سطح تهدید آسیب‌های فکری و رفتاری دانش آموزان ما در بازه زمانی کمتری کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: پیش‌فرض شما در مواجهه با دانش‌آموزان این باشد که در پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی به آن تأکید دارند، ایفای نقش کلیدی و اساسی دارید؛ با توجه به نزاع جدی ما در این پیچ تاریخی با قدرت‌های دنیا ، امروزه سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی و کودک و نوجوان تعیین کننده میزان پیشرفت و پیروزی ما در مقابل دشمن است.

تشکیل گروه‌های مهارتی در دوره تربیت مبلغ دانش‌آموزی

معاون فرهنگی تبلیغی با اشاره به اینکه کار شما مبلغان هم از حیث محتوا و هم از حیث شکل و قالب سخت است، تصریح کرد: در محتوای تبلیغی سعی شده نکاتی که اساتید این دوره در تجربه‌های میدانی داشتند، رعایت شود، در شکل و قالب نیز در عرصه تبلیغ دچار ضعف هستیم که باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی عنوان کرد: در این دوره برای بازدهی و بهره وری بیشتر در ضمن کلاس ها و کارگاه ها،گروه‌های مهارتی ده نفره در هر کلاسی تشکیل می‌شود و درخواست ما تلاش و کوشش در این گروه ها جهت بیشینه سازی خلاقیت و توانمندی مبلغان در این عرصه است.در این گروه ها دروس ارائه شده را مباحثه کنید و کار شما منحصر به دوره چهارساعته نباشد؛ زیرا اثرگذاری بر دانش‌آموز سخت است و اگر یک دانش‌آموز تغییر کند، شما نسلی را نجات دادید.

لزوم توجه به دستاوردهای مورد نظر در طرح شمیم

معاون فرهنگی تبلیغی در ادامه به دستاوردهایی که در طرح شمیم مد نظر است، اشاره کرد و افزود: یکی از خروجی‌ها و دستاوردهای طرح شمیم این باید باشد که شالوده فکری را به دانش آموزان منتقل کنید، زیرا اگر شالوده فکری دانش آموزان در مدارس شکل بگیرد در دانشگاه‌ها با مشکلات کمتری مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با تصریح بر اینکه چارچوب فکری دانش آموزان باید در مدارس شکل بگیرد، به دومین دستاورد مورد نظر در این طرح اشاره کرد و گفت: دومین دستاورد مورد نظر ما در این طرح، کادرسازی است؛ یعنی مبلغان، دانش آموزان شاخص و نخبه را به مسائل دینی و مراکز دینی به صورت عمیق آشنا نمایند.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، کادرسازی برای انقلاب و تشیع است و بارها به این مسئله اشاره و تأکید کردند با توجه به بشارت معظم له که آینده متعلق به جوانان مؤمن و انقلابی است، بنابراین شما مبلغان باید در مدارس، نخبه گزینی نموده و با اجرای طرح های تربیتی بلندمدت زمینه تاثیرگذاری آنان را در سطوح مختلف آماده نمایید.

معاون فرهنگی تبلیغی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای مد نظر در این طرح، ایجاد هویت هدف مند جمعی است، اظهار داشت: اگر مبلغان در بخش دانش آموزی یک شبکه قدرتمند هویتی شوند، آثار و برکات آن را خواهند دید و احساس رشد می‌کنند و این شبکه قدرتمند هویتی قابلیت انتقال دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی افزود: یکی از اهداف این است که مبلغان نخبه این دوره برای دوره تربیت مربی در نظر گرفته شوند تا در گروه‌های تربیت مبلغ دانش آموزی در دیگر استان‌ها به تدریس بپردازند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از مبلغان تصریح کرد: طرح شمیم مختص دبیرستان نیست و بنای ما بر این است که مبلغان دانش آموزی در مدارس ابتدایی تا دبیرستان مشغول به فعالیت شوند.

روحانیت بین کودکان و نوجوانان محبوبیت دارد/ دانش‌آموزان اثرگذارترین قشر در مواجهه با قدرت‌های بزرگ هستند

معاون فرهنگی تبلیغی با بیان اینکه روحانیت بین کودکان و نوجوانان محبوبیت دارد، تأکید کرد: دانش‌آموزان اثرگذارترین قشر در مواجهه با قدرت‌های بزرگ هستند و مخاطبان خود را رصد می‌کنند، بنابراین شما مبلغان در این عرصه می‌توانید موفق عمل کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی اظهار داشت: اگر مبلغ از هنر خوب شنیدن و ظرفیت مواجهه با مشکلات و آسیب ها برخوردار باشد، بسیاری از پاسخگویی‌های دینی و مشورت‌ها بهینه شده و نتایج بهتری به دنبال دارد.

وی به برگزاری دوره مقدماتی آموزش تربیت مبلغ دانش آموزی اشاره کرد و گفت: اساتید مدعو در کلاس‌های این دوره، حدود یک دهه در مدارس شهرهای مختلف کشور و بعضی در مدارس خارج از کشور فعالیت تبلیغی داشتند.

معاون فرهنگی تبلیغی افزود: در این دوره، سرفصل هایی از مباحث بینشی، شناختی و روشی گردآوری شده که در کلاس ها ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی تصریح کرد: مبلغانی که دوره مقدماتی را با موفقیت طی نمایند، وارد دوره تکمیلی خواهند شد. همچنین نخبگانی که حدنصاب حضور در دوره تربیت مربی را کسب نمایند، در دوره تربیت مربی جهت تدریس دوره های بعد جامعه الزهرا(س) و مدارس علمیه شهرستان ها حضور خواهند یافت.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱