مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) منتشر کرد:

جزوه «انواع خانواده‌ها از نظر تربیت فرزندان»

مرکز مشاوره

جزوه «انواع خانواده‌ها از نظر تربیت فرزندان» از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام برای مطالعه بانوان طلبه و علاقه مندان به این مبحث ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی، جزوه «انواع خانواده ها از نظر تربیت فرزندان» از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت تخصصی و در ۱۰  سطح و حیطه مشاوره‌ای خدمت‌رسانی می‌کند که مشاوره کودک و نوجوان از جمله بخش‌های این مرکز است.

خانواده به عنوان نهادی مقدس، سنگ بنای جامعه و سازمان نظام یافته اجتماعی است که در همه جوامع ارزش و اهمیت بسیار دارد، زیرا برای تحقق یک جامعه پویا و معنوی، پیش از هر چیز باید خانواده ای سالم و معنوی داشته باشیم.

ارکان خانواده عبارت است از پدر و مادر و فرزندان، و هرکدام نسبت به یکدیگر وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که باید به درستی نسبت به آن آگاه باشند و براساس معیارهای درست و منطقی و دینی عمل کنند تا یک خانواده متعادل و سالم شکل بگیرد.

در این جزوه یکی از موضوعات مهم خانواده یعنی تربیت فرزندان مطرح شده است. به طورکلی از نظر نحوه تربیت كودك و نحوه اداره سیستم خانواده می‌توان 4 نوع خانواده را مشخص کرد که عبارتند از خانواده خشك و سخت گیر (خانواده مستبد)، خانواده سهل گیر (خانواده آسان گیر)، خانواده گسسته (‌ خانواده پریشان) و خانواده متعادل (‌خانواده سالم) که به علت مهم و مبسوط بودن این مبحث، ویژگی‌ها، آثار و پیامدهای هریك از این  4 دسته خانواده‌ها به صورت جداگانه در این جزوه شرح داده شده است.

علاقه مندان می‌توانند با مطالعه این جزوه با شیو‌های صحیح تربیت کودک آشنا شوند و در زندگی به کار گیرند.

دانلود جزوه انواع خانواده ها از نظر تربيت فرزندان

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱