مبلغ جهادگر جامعه الزهرا(س):

با خدمت به بیماران کرونایی احساس آرامش می‌کنم

بیمارستان -کرونا

مبلغ جامعه الزهرا علیهاالسلام با داشتن پنج فرزند به عنوان یکی از بانوان طلبه جهادگر در بیمارستان‌های قم است که در صف مقدم خدمت به بیماران کرونایی پیشتازی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی و بین الملل، نخستین موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا 30 بهمن سال 98 در کشور اعلام شد و پس از آن رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، بر اهمیت حضور مردم و دستگاه‌های مختلف مردم در رفع این بحران تأکید کردند. به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، فعالیت مردم و دستگاه‌های مختلف کشور برای مقابله با شیوع کرونا به مثابه یک رزمایش عمومی است که می‌تواند به عنوان یک دستاورد باقی بماند.

پس از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، گروه‌های جهادی مختلف در کشور تشکیل و فعالیت‌های جهادی با حضور اقشار مختلف از جمله طلاب، بسیجیان، دانشجویان، بازاریان و غیره آغاز شد. در این میان، حضور بانوان جهادگر در این عرصه قابل توجه بود. بانوان جهادگر در عرصه‌های مختلف از جمله دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی، تهیه آبمیوه و غذا برای بیماران کرونایی و حضور در بیمارستان‌ها و کمک به بیماران کرونایی به خدمت رسانی مشغولند.

حضور در فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا را بر خود واجب دانستیم

خانم کبری حاج دزفولی، مبلغ جامعه الزهرا علیهاالسلام که به عنوان یکی از بانوان جهادگر در بیمارستان‌های قم مشغول به خدمت است، با اشاره به بحران جهانی ویروس کرونا، عنوان کرد: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا در کشور و بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تصمیم گرفتم که در جهت رفع این بحران وارد عرصه خدمت‌رسانی شوم.

این بانوی طلبه جهادگر با تصریح بر اینکه همه باید در ریشه کن کردن ویروس و رفع بحران تلاش کنیم، گفت: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی فرمودند: «یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری[کرونا]، یک حسنه است؛ در نقطه‌ی مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری[کرونا]، یک سیّئه است. خدای متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خودمان و سلامت دیگران، سلامت مردم، احساس مسئولیّت کنیم»، این سخن رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به نوعی حکم جهاد بود و من هم بر خود واجب دانستم که در این همیاری شرکت کنم.

تبیین احکام و تقویت روحیه بیماران کرونایی

حاج دزفولی با اشاره به حضور روزانه خود در بیمارستان‌های قم، افزود: بیماران کرونایی در زمان معالجه، از نظر روحی روانی هم نیاز به کمک دارند و جهادگران در این امر بسیار تأثیرگذارند.

این مبلغ دینی ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که در برنامه‌های تبلیغی خود داشتم و با استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث، بیماران را به ذات مقدس پروردگار متوجه می‌کنیم و با توصیه به صبر و تحمل از خداوند متعال مدد می‌طلبیم تا این بیماری ریشه کن شود.

حاج دزفولی گفت: ما در زمان حضور در بیمارستان از بیماران می‌خواهیم که آرامش روحی خود را حفظ کنند و با قرائت دعا و ذکر، شفای همه بیماران و مسلمانان را از خداوند متعال، ائمه معصومین علیهم‌السلام و حضرت صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بخواهند.

وی بیان داشت: یکی از کارهای ما در بیمارستان بیان احکام است، بسیاری از بانوان بیمار احکام را به درستی نمی‌دانند و ما به آنان شرایط انجام وضو و تیمم و غیره را توضیح می‌دهیم و پاسخگو هستیم.

بدون هیچ چشمداشتی در خدمت مردم هستیم 

طلبه جهادگر قمی یادآور شد: روزهای اول که متوجه ویروس شدم به خانواده و دوستان گفتم که این واقعا یک نوع جنگ است، ما هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را داشتیم و پس از آن، وارد جنگ نرم شدیم؛ این بحران هم نوعی جنگ است و ما به صورت خودجوش و جهادی وارد شدیم و جهادگرانه بدون هیچ چشمداشتی در خدمت مردم هستیم.

حاج دزفولی به اثرات این فعالیت‌های جهادی بر جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های جهادی باعث ایجاد همدلی بین مردم می‌شود و اثرات روحی مثبت بر جامعه خواهد داشت.

وی افزود: بیمار سالخورده ای در بیمارستان گریه می‌کرد و می‌گفت اگر پسر داشتم مرا اینجا تنها نمی گذاشت، به او گفتم این جوانان که اینجا کار می‌کنند پسران شما هستند و ما را هم به دختری قبول کنید تا به شما خدمت کنیم.

 فرمان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تحول عظیمی در جامعه به وجود آورد 

مبلغ جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: این فعالیت‌های جهادی باعث همراهی مردم در کنار هم می‌شود و اینکه همه را از خود می‌دانیم؛ همچنین این مسئله باعث ایجاد اتحاد بین اقشار مختلف مردم و دولت شد.

حاج دزفولی تصریح کرد: جهادگران گوش به فرمان رهبر انقلاب مدظله العالی بودند؛ وقتی ولیّ فقیه درباره کمک رسانی به رفع شیوع کرونا پیامی صادر کردند، تحول عظیمی در جامعه به وجود آمد و همه ما یا علی گفتیم و وارد عرصه شدیم.

 با خدمت به بیماران کرونایی احساس آرامش می کنم

وی که هر روز از ساعت 8 تا 13 در بیمارستان حضور دارد، گفت: هر روز حداقل با 10 الی 15 بیمار در ارتباط هستیم، به آنان غذا می‌دهیم، برای کارهای شخصی کمکشان می‌کنیم، از نظر روحی روانی به آنان آرامش دهیم، تا زمان تحویل به خانواده‌ها همراهشان هستیم و هر کاری که از دست ما بربیاید انجام می‌دهیم.

این مبلغ دینی در پاسخ به این سؤال که پس از حضور در بیمارستان چه حسی دارد، گفت: برخی تصور می‌کنند که فعالیت‌های جهادی در بیمارستان باعث خستگی جسم و روح می‌شود، اما من هر روز از ساعت 8 تا 13 در بیمارستان هستم و وقتی به خانه می‌روم احساس آرامش دارم.

وی که با داشتن ۵ فرزند در صف مقدم خدمت به بیماران کرونایی پیشتازی می کند، تصریح کرد: وقتی به خانه می‌روم از نظر روحی سرحالم و بقیه روز را برای کارهای خانه و رسیدگی به خانواده‌ام صرف می‌کنم و هیچ خللی به زندگی من وارد نمی‌شود.

حاج دزفولی تأکید کرد: من از اینکه توانستم در این شرایط بحرانی خدمت کنم و کار مفیدی انجام دهم خوشحالم و مهم‌تر اینکه گوش به فرمان رهبرم بودم؛ همین مسائل باعث می‌شود که احساس آرامش داشته باشم.

این بانوی طلبه بسیجی در پایان بیان داشت: خداوند را شاکریم که قدم بسیار کوچکی در این مسیر برداشتیم و برای رضای خدا و با توجه به کلام رهبر معظم انقلاب مدظله العالی وارد این عرصه شدیم که امیدواریم به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در کل جهان باشیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱