دیدار طلاب جامعه الزهرا (س) با خانواده شهید مهتری

دیدار با خانواده شهید مهتری 1

جمعی از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با خانواده معظم شهید مهتری دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جمعی از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام با هماهنگی اداره کل امور فرهنگی و همکاری واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام، روز جمعه مورخ 22 آذر با خانواده معظم شهید مهتری دیدار کردند.

در برهه ای از تاریخ این مرز و بوم، جوانان و نوجوانانی پا به عرصه عالم گذاشتند که در سخت‌ترین شرایط زمانه به یاری اسلام شتافتند. سربازان گمنام و بی نشان عصر خمینی(ره) فرمان ایشان را لبیک گفتند و تمام قد در برابر هجوم همه جانبه استکبار با هدف اعتلای «کلمه الله» از همه هستی خود گذشتند.

در این برنامه فرهنگی 30 نفر از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در محضر مادر شهید علی اصغر مهتری در محله توانیر حاضر شدند و مادر شهید با صمیمت تمام از طلاب پذیرایی کرد.

در این دیدار، مادر شهید از فرزند شهیدش که اهل استهبان شیراز بود، خاطراتی برای طلاب نقل کرد.

وی با بیان اینکه علی اصغر 13 یا 14 ساله بود که از مدرسه عازم جبهه شد، عنوان کرد: علی اصغر در سن 17 سالگی ازدواج کرد؛20 ساله بود که یک فرزند یک سال و نیم داشت و در عملیات کربلای 4 همراه غواص‌ها به شهادت رسید و فرزند دومش 6 ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

این مادر شهید ادامه داد: علی اصغر تا چندین سال مفقودالأثر بود و به حمد الهی بعد از مدتی چکمه و استخوان‌هایش را برایم آوردند.

وی اظهار داشت: پسرم از 14 سالگی، تقریبا 6 سال در جبهه بود و مقدار کمی در منزل حضور داشت. حتی زمانی که ازدواج کرد پس از سه روز به جبهه بازگشت. او خدایی شده بود و برای پرواز آماده؛ پسرم اهل این دنیا نبود که با ابزار این دنیا سرگرم شود.

این مادر شهید یکی از دغدغه‌های مهم شهید مهتری را این نکته بیان کرد که مردم قدر رهبر و امام خود را بدانند.

وی در پایان به بیان خصوصیات اخلاقی شهید پرداخت و گفت: شهید علی اصغر مهتری به کتاب‌های شهید مطهری(ره) علاقه‌مند بود، به انجام واجبات به ویژه نمازهای اول وقت پایبند بود؛ مهربانی و عطوفت و رفتار مؤدبانه‌اش با اهل خانه و بزرگترها، قابل تحسین بود.

وی تصریح کرد: علی اصغر اهتمام زیادی به خواندن نماز شب داشت و برای این که مزاحمتی برای کسی نداشته باشد یک لیوان آب از قبل تهیه می‌کرد و وضو می‌گرفت.

در این دیدار، هدیه‌ای از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام به مادر شهید مهتری اهدا شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱