گزارشی از کرسی ترویجی «راهکارهای ارتقاء تعامل بانوان شاغل با خانواده»

11

پژوهشگر حوزه زن و خانواده راهکارهای رفتاری ارتقای تعامل بانوان شاغل با خانواده را تقسیم کار میان اعضای خانواده، بیان احساسات با اعضای خانواده، بالا بردن آستانه تحمل، حمایت از اعضای خانواده و گسترش دورکاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دهمین کرسی ترویجی معاونت پژوهش جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با موضوع «راهکارهای ارتقاء تعامل بانوان شاغل با خانواده» برگزار شد.
در این نشست سرکار خانم طاهره محقق به ارائه بحث پرداخت و خانم‌ها زهرا تاجیک و طاهره ماهروزاده به عنوان ناقد و خانم رحیمه معصومی موحد به عنوان دبیر علمی این کرسی ترویجی حضور داشتند.
محقق در ابتدای این نشست گزارشی از مقاله خود ارائه کرد و پس از بیان تاریخچه و دیدگاه‌ها در مورد اشتغال زنان به معرفی راهکارها در سه حیطه شناختی، اخلاقی و رفتاری پرداخت.
وی برخی از راهکارهای شناختی را احساس مسئولیت مادر در قبال خانواده، آگاهی از تفاوت‌های فردی و آشنایی با آداب و رسوم همسر عنوان کرد و افزود: از جمله راهکارهای اخلاقی در این موضوع می‌توان به صداقت در عمل، احترام و اعتماد متقابل، خودداری از پرخاشگری و خودداری از پیش‌داوری اشاره کرد.
این پژوهشگر حوزه زن و خانواده راهکارهای رفتاری را تقسیم کار میان اعضای خانواده، بیان احساسات با اعضای خانواده، بالا بردن آستانه تحمل، حمایت از اعضای خانواده و گسترش دورکاری عنوان کرد.
در ادامه سرکار خانم تاجیک و خانم دکتر ماهروزاده به عنوان ناقدان این اثر، نظرات خود را در رابطه با مقاله بیان داشتند. مهم‌ترین نقد  ناقدین، کم استفاده کردن از منابع نقلی و عدم تبیین صحیح جایگاه اسلام در این مسأله بود.
ناقدان تأکید داشتند مقاله ظرفیت بالایی برای طرح دیدگاه اسلام در موارد مطرح شده را داشت که مورد غفلت قرار گرفته است.
پیش‌فرض گرفتن اشتغال برای زنان، کم بودن استنادات مطالب، تبیین ناکافی از دیدگاه‌های مربوط به اشتغال زنان و قسیم هم نبودن راهکارهای پیشنهادی برخی اشکالات محتوایی ناقدان به این اثر بود.
در ادامه محقق به ایرادات این پژوهش پاسخ داد و اساتید حاضر در جلسه نیز به سوالات حاضران درباره  راهکارهای جمع بین تحصیل و فرزندآوری پاسخ دادند.  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱