از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا(س) برگزار شد:

نخستین دوره مهارت‌های تربیتی و معرفت‌افزایی ویژه اساتید همیار تربیتی

استاد هاشم پور

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری نخستین دوره بدو خدمت اساتید همیار تربیتی جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، اداره امور تربیتی در راستای ارتقای امور تربیتی طلاب مدارس و خوابگاه، دومین مرحله از طرح مشارکت تربیتی اساتید همیار را برگزار کرد.

سرکار خانم طباطبایی در گفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: نخستین دوره مهارت‌های تربیتی و معرفت‌افزایی گروه جدید اساتید همیار تربیتی با عنوان «نظام تعلیم و تربیت اسلامی» با حضور اساتید همیار تربیتی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

مدیر کل امور تربیتی  جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این طرح، جهت هماهنگی و ارائه محتوای علمی تخصصی در زمینه تربیتی، معرفت افزایی و مهارت افزایی تربیتی اساتید همیار اجرا می‌شود.

در نخستین جلسه این دوره، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم‌پور به دعای بیستم صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در فرازی از این دعا می خوانیم: «اللهم صلِّ علی محمّد و آله و اکفنی ما یشغلنی الإهتمامُ به واستعملنی بما تسئلُنی غداً عنه و استفرِغ ایّامی فیما خلقتنی له».

وی افزود: ما باید شاکر خدا باشیم که به ما توفیق داده تا در مسیر تربیت طلاب علوم دینی قدم برداریم و باید این دعا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

استاد هاشم پور در ادامه به تبیین مباحث مقدماتی نظام تعلیم و تربیت اسلامی پرداخت و عناصر نظام تعلیم و تربیت اسلامی را که شامل مبانی، اهداف، اصول، روش، عوامل، موانع و غیره هستند، برشمرد.

وی با ارائه توضیح درباره هریک از عناصر مذکور، مفاهیم مدنظر در حوزه نظام تعلیم و تربیت اسلامی از این عناصر را تبیین کرد و گفت: آموزش و تعلیم، بستر و وسیله‌‌ای در مسیر تربیت است و آنچه هدف و مقصد است تربیت است، پس آموزش باید در خدمت تربیت باشد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان به سؤالات اساتید شرکت کننده پاسخ گفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱