افزایش پایگاه های اطلاعاتی سامانه کتابخانه جامعه الزهرا

کتابخانه

پانزده سامانه و پایگاه اطلاعات برای دسترسی سریع تر و راحت تر پژوهشگران به سامانه کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پایگاه‌ استنادی علوم جهان اسلام ISC، پایگاه‌ مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری شیراز، پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پرتال کتابخانه امام خمینی (ره)، وب سایت لیب دی ال (کتاب)، کتابخانه مجازی الفبا، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، گوگل اسکولار، سایت دوآج، کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی، کتابخانه مسجد اعظم قم، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه موزه و مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران و پایگاه اطلاعاتی  diva با هدف دسترسی سریع و راحت پژوهشگران به سامانه کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام افزوده شد.

برای آشنایی بیشتر علاقه مندان معرفی اجمالی و نشانی این پایگاه‌ها ارائه می‌شود:

1- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  ISC

نشانی اینترنتی:    http://isc.gov.ir/fa

نوع قالب اطلاعاتی: فقط محتوای نشریات علمی حوزه های مختلف دانش که به زبان های مختلف در ایران و برخی کشورهای اسلامی منتشر می شوند را پوشش می دهد.

2- مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز

نشانی اینترنتی:    https://ricest.ac.ir/

نوع قالب اطلاعاتی: امکان جستجو و دسترسی به متن کتاب های فارسی، عربی و لاتین، مقالات فارسی، عربی و لاتین، پایان نامه های فارسی و لاتین، طرح های پژوهشی، گزارش ها، کاتالوگ، خبرنامه، نشریات فارسی و لاتین، مقالات روزنامه ها، مقالات کنفرانس های ایران امکان پذیر است.

3- پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

نشانی اینترنتی:     http://khamenei.ir

معرفی: امکان دسترسی به بیانات، استفتائات، درس خارج، اخبار، زندگینامه، خاطرات، فیلم و صوت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

4- پرتال کتابخانه امام خمینی (ره)

نشانی اینترنتی:    http://www.imam-khomeini.ir

نوع قالب: اطلاعات کتاب شناختی و چکیده پایان نامه‌های موضوعی در رابطه با امام خمینی (ره)

معرفی: امکان دسترسی به کتابخانه ، زندگینامه و آثار امام خمینی (ره)

5- وب سایت لیب دی ال (به سایت کتاب تغییر نام داد)

نشانی اینترنتی:    https://ketab.io

معرفی: دسترسی کاملا رایگان به 30 میلیون کتاب الکترونیکی و اکثر ناشران مقالات را فراهم نموده است. دسترسی به منبع بزرگی از کتاب در رشته های گوناگون مانند ادبیات، داستان و رمان، منابع مرجع علمی و مهندسی و ... به زبان های مختلف و زنده دنیا همچون انگلیسی، فارسی، فرانسوی، آلمان، اسپانیایی و ... که بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. از سوی دیگر، امکان دانلود مقاله ISI از بیش از پانصد پایگاه علمی دنیا یکی دیگر از خدمات وب سایت کتاب است.

6- کتابخانه مجازی الفبا

نشانی اینترنتی:     https://alefbalib.com

انواع قالب های اطلاعاتی: این پایگاه به طور ویژه بر حوزه فلسفه و کلام تاکید دارد و مقالات نشریات، پایان‌نامه‌ها، کتاب‌های مرتبط با حوزه فلسفه و کلام را پوشش می‌دهد. متن کامل بخشی از منابع به طور کامل قابل دسترس و ذخیره‌سازی است. اما برای برخی دیگر از منابع صرفا اطلاعات کتابشناختی آنها برای کاربران در دسترس است.

7- نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نشانی اینترنتی:     https://www.iranpl.ir

قالب اطلاعاتی : اخبار مربوط به کتابخانه ها و  معرفی کتابخانه های کل کشور.

8- موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نشانی اینترنتی:     http://www.iichs.ir  

 معرفی: امکان دسترسی به اسناد و مقالات تاریخی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی.

9- گوگل اسکولار

نشانی اینترنتی:     https://scholar.google.com/

نوع قالب اطلاعاتی :در این موتور جستجو به طور عمده امکان جستجوی انواع مقالات علمی معتبر به صورت متن کامل یا صرفا اطلاعات کتابشناختی  آنها وجود دارد.

10- کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی

 نشانی اینترنتی:    http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx

معرفی:

پایان‌نامه‌ها: در این پایگاه امکان جستجو و مشاهده متن کامل 12304 عنوان پایان‌نامه در حوزه علوم اسلامی و انسانی امکان پذیر است ولی برای ذخیره آن باید در این پایگاه ثبت نام و پس از پرداخت هزینه اقدام به دریافت متن کامل پایان‌نامه کرد.

کتاب‌ها: بخشی از کتاب‌های این پایگاه دارای متن بوده و بخشی دیگر صرفا اطلاعات کتابشناختی دارد. کتاب هایی که متن کامل دارند، امکان ذخیره آنها وجود دارد.

11- پایگاه دوآج

نشانی اینترنتی:    https://doaj.org/

قالب اطلاعاتی: در این پایگاه اطلاعاتی دسترسی به متن کامل مقالات نشریات معتبر ایران و دنیا به زبان‌های مختلف امکان‌پذیر است. دسترسی، جستجو و دانلود مقالات در این پایگاه کاملا رایگان است و از طریق نشانی https://doaj.org/search امکان‌پذیر است.

12- کتابخانه مسجد اعظم قم

نشانی اینترنتی:     http://blib.ir/libportal/

معرفی: امکان دسترسی به نشریات، کتاب‌های چاپ جدید، پایان‌نامه‌ها، نسخه‌های خطی، کتب چاپ سنگی و کتب چاپ سربی در این پایگاه مهیا شده است.

13- کتابخانه آستان قدس رضوی

نشانی اینترنتی:    https://digital.aqr.ir

معرفی: امکان دسترسی به مقالات الکترونیکی، کتاب‌های الکترونیکی، کتابهای چاپ فارسی و عربی، کتاب‌های خطی، پایان‌نامه‌ها و ... در این پایگاه وجود دارد.

14- کتابخانه موزه و مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران

نشانی اینترنتی:    https://ical.ir

نوع قالب اطلاعاتی: امکان دسترسی به کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی، داشتن منابع غنی علمی و اطلاعاتی معتبر در عرصه‌های حقوقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گردآوری اسناد و اشیاء موزه ملی، تاریخی و پارلمانی.

15- پایگاه اطلاعاتی diva

نشانی اینترنتی:    http://www.diva-portal.org

معرفی :آرشیو دانشگاهی آنلاین. امکان دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌های نوشته شده در بخش تحصیلات تکمیلی 40 دانشگاه و کالج به زبان لاتین.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱