رونمایی از اتاق و تجهیزات جدید سرور جامعه الزهرا

افتتاح اتاق جدید سرور (2)

در مراسمی با حضور نمایندگان شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه اتاق و تجهیزات جدید سرور جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، اتاق و تجهیزات جدید سرور جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین مدنی، نمایندگان شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه، معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهالسلام رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با قدردانی از همکاران بخش فناوری اطلاعات گفت: سیاست کلی ما استفاده از همه ابزارهای نوین در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی است و نمود آن راه اندازی 29 سامانه در دو سال گذشته در این مجموعه علمی آموزشی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به پروژه بانک اطلاعات هم اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم این پروژه تا قبل از سال تحصیلی تکمیل و بکارگیری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت قبلی اتاق سرور اصلا قابل دفاع نبود خاطرنشان کرد: یک حریق، قطع برق یا حادثه می توانست همه اطلاعات مجموعه را در معرض خطر نابودی قرار دهد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: با وضعیت کنونی بودجه، مدیریت حدود 10 هزار طلبه غیرحضوری و برگزاری نزدیک به 300 کلاس آنلاین در هفته کاری حجیم است ولی این شرایط اقتضا دارد تا در زمینه تجهیزات فناوری سرمایه گذاری جدی کنیم تا با حمایت های شورای سیاستگذاری بتوانیم در زمینه تربیت طلاب و دانش افزایی آنان گام‌های موثری برداریم و البته در این راه از طرح های بلندپروازانه که بودجه را تلف می کند پرهیز خواهیم کرد.  

در ابتدای این مراسم حمید کریمخانی زند، رئیس اداره شبکه وسخت افزار جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت راه‌اندازی اتاق جدید سرور گفت: برنامه ریزی و طراحی، آماده کردن زیرساخت های فیزیکی، تاسیساتی، امنیتی و فناوری، 5 مرحله طی شده برای استقرار سرور با تجهیزات جدید در محل کنونی است.

وی با با بیان اینکه اتاق طراحی شده نسبت به دما، گرد و غبار و رطوبت ایزوله و دارای شرایط استاندارد و مطلوب است، خاطرنشان کرد: اتاق قبلی شرایط محیطی نامناسبی داشت و زمینه مراقبت و کنترل صحیح در آن فراهم نبود، ولی در محل جدید تلاش شده تا هم از نظر فیزیکی و تاسیساتی شرایط مناسبی فراهم شود و هم از نظر امنیتی تمهیداتی اندیشیده شود تا محل نگهداری و پردازش اطلاعات سازمانی که اکثر عملیات ها و فرایندها وابسته به آن است دارای شرایط مطلوب باشد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱